2010-03-07, 17:35
Medlem
Låt säga att vi människor skulle bestämma oss för att kolonisera mars och skicka upp ett antal personer. Hur skulle man sköta matförsörjningen och var skulle man kunna bo?

Att få med sig all mat i rymdfarkosten är uteslutet med tanke på att det handlar om en stor tidsperiod. Så, hur skulle vi kunna få mat på mars?

Jag tror att bästa sättet att bo på är i en glaskupol med tjockt glas som skyddar mot strålningen. Skulle det fungera?
Citera
2010-03-07, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daelm
Låt säga att vi människor skulle bestämma oss för att kolonisera mars och skicka upp ett antal personer. Hur skulle man sköta matförsörjningen och var skulle man kunna bo?

Att få med sig all mat i rymdfarkosten är uteslutet med tanke på att det handlar om en stor tidsperiod. Så, hur skulle vi kunna få mat på mars?

Jag tror att bästa sättet att bo på är i en glaskupol med tjockt glas som skyddar mot strålningen. Skulle det fungera?
Tja om jag inte har fattat det fel håller dom väl på med att fixa "kraftfält" eller liknande för att skydda oss mot strålning? Vatten kan man borra fram. Och mat kanske (framtid) går att odla fram?
Citera
2010-03-07, 17:42
Moderator
Psilosophers avatar
Arthur C Clarke har skrivit en del om kolonisering av Mars, prova läs "The Sands of Mars".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in