Dock kom jag på en fråga, jag vet ju vilken skattetabell jag tillhör, men hur vet man vilken kolumn man ska titta i? (1-6) hittar ingen information om det..
Edit,
Jag är ju för snabb som vanligt, men för andra intresserade så är det åhär man vet vilken kolumn man ska titta i:
Citat:
Kolumnindelning
Kolumn 1 avser löner, arvoden och liknande ersättningar till den som är född 1946 eller senare. Allmän pensionsavgift ska betalas och inkomsten ger rätt till jobbskatteavdrag.
Kolumn 2 avser sådana inkomster (t.ex. pensioner) till den som är född 1945 eller tidigare, som inte är underlag för allmän pensionsavgift och inte ger rätt till jobbskatteavdrag.
Kolumn 3 avser löner, arvoden och liknande ersättningar till den som är född 1938—1945. Allmän pensionsavgift ska betalas och inkomsten ger rätt till ett högre jobbskatteavdrag än enligt kolumn 1.
Kolumn 4 avser löner, arvoden och liknande ersättningar till den som är född 1937 eller tidigare. Allmän pensionsavgift ska därför inte betalas. Inkomsten ger samma rätt till jobbskatteavdrag som enligt kolumn 3.
Kolumn 5 avser andra pensionsgrundande ersättningar än löner m.m., t.ex. ersättning från arbetslöshetskassa och egen arbetsskadelivränta, till den som är född 1938 eller senare. Allmän pensionsavgift ska betalas på inkomsten men denna ger inte rätt till jobbskatteavdrag.
Kolumn 6 avser sådana inkomster (t.ex. pensioner) till den som är född 1946 eller senare, som inte är underlag för allmän pensionsavgift och inte ger rätt till jobbskatteavdrag.