Flashback bygger pepparkakshus!
2011-09-08, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HalvardHalvHuve
Finns bilder på honom i början av tråden - bara att jämföra!

tack
hjälp mig att utesluta, bild 1-3, skitsvårt...
http://imageshack.us/f/705/38936159.jpg/
Citera
2011-09-09, 09:24
Medlem
Ett tragiskt beslut av arbetsdomstolen samt ytterligare en förtroendekris för polisen.
Även polisförbundet har nått en lågvattenmärke även om jag inte hade någon förhoppning att de skulle verka på annat sätt, svagt och ryggradslöst däremot.

http://www.polisforbundet.se/Documen...4073&checkPA=1

Intervju med Polisförbundets ordförande Lena Nitz
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=4684372

Bloggat på fritiden?
Hur vet dom att han bara bloggat på fritiden och inte på arbetstid, finns det utdrag på bloggen med tidsangivelser som samkörts med hans arbetstider?
Senast redigerad av Sidman 2011-09-09 kl. 09:30. Anledning: tillägg
Citera
2011-09-09, 12:54
Medlem
Harmandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sidman
Ett tragiskt beslut av arbetsdomstolen samt ytterligare en förtroendekris för polisen.
Även polisförbundet har nått en lågvattenmärke även om jag inte hade någon förhoppning att de skulle verka på annat sätt, svagt och ryggradslöst däremot.

http://www.polisforbundet.se/Documen...4073&checkPA=1

Intervju med Polisförbundets ordförande Lena Nitz
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=4684372

Bloggat på fritiden?
Hur vet dom att han bara bloggat på fritiden och inte på arbetstid, finns det utdrag på bloggen med tidsangivelser som samkörts med hans arbetstider?
Det känns som en bristfällig utredning om ifall han gjort nått brottsligt. Någon måste ju ha sett när han kastade sten på och skrek åt en självmordsbenägen, eller när han skakade hand med en person som hängt sig, eller när han gjort nått annat som inte är ok för en polis att göra! Men att bara gå på att han bloggat blir ju fel för när man är statligt anställd så FÅR man blogga om sitt arbete på ett helt annat sätt än vad en privat anställd hade fått. Problemet är ju att man inte vet om han fantiserat ihop skiten eller om det hänt på riktigt och det är inte ens det som varit uppe till förhandling. Det är arbetsgivaren här som gjort en tabbe i varför de sagt upp eller avskedat honom.
Citera
2011-09-11, 21:16
Medlem
Jag tycker att det är lysande att polisen i fråga fortfarande jobbar kvar som polis. Då har man svart på vitt att arslena inte bara jobbar kvar inom polisen, utan även skyddas av sina intresseorganisationer. Dessa små incidenter holkar ur allmänhetens förtroende för polisen till den grad att ingen kommer att vilja ha med dem att göra inom en ganska snar framtid. Fler och fler kommer att se på polisen som en sådan korrupt organisation att den inte kommer att kunna göra sitt jobb. Då kommer riksdagsledamöter att börja motionera för att inskränka polisens befogenheter och hålla dem i ett tajtare koppel.

Värdegrundsbabbel och internutbildningar mot intolerans är bara PR-skit som aldrig leder nånstans. Det måste börja på toppen, genom lagstiftning och via en justitieminister och polischefer som arbetar för folket och inte som det är nu, att de arbetar för sig själva.

En lysande dom av AD, inte bara juridiskt utan som en liten inverterad PR-bomb också. Så fort folk ser en polis, kommer de att tänka "Titta, ett svinigt jävla rötägg med vidriga personlighetsdrag. Honom vill jag inte ha bland mina barn."

Perfekt.
Citera
2011-09-12, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harmanda
Det känns som en bristfällig utredning om ifall han gjort nått brottsligt. Någon måste ju ha sett när han kastade sten på och skrek åt en självmordsbenägen, eller när han skakade hand med en person som hängt sig, eller när han gjort nått annat som inte är ok för en polis att göra! Men att bara gå på att han bloggat blir ju fel för när man är statligt anställd så FÅR man blogga om sitt arbete på ett helt annat sätt än vad en privat anställd hade fått. Problemet är ju att man inte vet om han fantiserat ihop skiten eller om det hänt på riktigt och det är inte ens det som varit uppe till förhandling. Det är arbetsgivaren här som gjort en tabbe i varför de sagt upp eller avskedat honom.

Tyvärr kan jag inte arbetsmarknadslagen, men någon annan kanske vet. En polis bör ju föregå med gott omdöme samt vara en förebild tycker man.

Kan inte extremt dåligt omdöme vara grund för uppsägning? Det vill säga, kan man som polis alltid bete sig som ett "svin" rent verbalt eller i skrift utan att bli uppsagd? (Det kan man ju tydligen enligt domen, men är det verkligen så eller är domen fel?)

Om någon velat, framför allt en polis med ryggrad så går det ju att reda på om det han skrivit är sant eller påhittat.
Citera
2011-09-12, 13:34
Medlem
Oväntat...

Brukar poliser någonsin bli fällda eller bestraffade?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in