2010-03-11, 02:44
Medlem
Nisques avatar
Som rubriken lyder undrar jag över HBO gitarrerna..
Jag blir inte klok på skiten. En googling på "HBO GUITARS" ger mig massa enrouraageskit och en googling på "HBO Gitarrer" Ger mig annonser på tradera.

Jag har fan aldrig sett märket förut och undrar huruvida det är värt att införskaffa.

Någon som är klokare än mig?
Citera
2010-03-11, 08:44
Medlem
Latmasks avatar
Kollade lite snabbt på de där annonserna på Tradera. På en hittade jag en gitarr som är märkt "Leslie jennings" men säljarna kallar det för en HBO. Antagligen billigt kinaskit, varför de väljer att kalla det för HBO har jag ingen aning om. Om du googlar på Leslie jennings får du träffar från div gitarrforum där det sägs att det nog är direkt från fabrik i Korea/Indonesien. Finns massor av sådana här billiga gitarrer med hur många olika namn som helst. Kvalitet är det nog tyvärr inte.

\Latmask
Citera
2010-03-11, 19:13
Medlem
h4xx3r_kuks avatar
försök få kolla på en. då ser du snabbt ifall det är skräp eller inte :P
Citera
2010-03-12, 00:27
Medlem
Nisques avatar
jo.
Jag märkte det.

Att få kolla på en är svårt då de bara skickar dem när de är sålda.. Jajja.. Jag får välan spara ihop till en Fender Thinline istället..
Men det tar ju sån tid.
Citera
2010-03-12, 18:34
Medlem
h4xx3r_kuks avatar
har du inte råd med fender köp squier istället eller så kollar du på dhgate.com efter gitarrer.
Citera
2010-03-12, 19:15
Medlem
Drunkpunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av h4xx3r_kuk
har du inte råd med fender köp squier istället eller så kollar du på dhgate.com efter gitarrer.
Mina erfarenheter säger att Squier inte är värda att köpa, i alla fall inte om man spelar relativt mycket (kanske någon timme eller två av dagen.)

Men det klart, om du just ska börja lära dig spela gitarr så kanske det är ett alternativ. Annars skulle jag köra på en "mexican made fender stratocaster"/telecaster, om du nu inte har pengar till en American made..

Tyvärr kan jag inte hjälpa dig på "HBO" fronten, har aldrig hört talas om märket innan.
Citera
2010-03-12, 22:58
Medlem
Nisques avatar
Inte ska jag skaffa squire. Just nu sitter jag på en Hagström.. Dessvärre en av de serietillvärkade, men en squire känns som ett nedbyte.

Anledningen till intresset för HBO va dels ren nyfikenhet, dels är det billigare att köpa HBO och modda med nya mickar samt eventuell mekanik än att göra detsamma med en squire.

Mexicofendrarna är fina.. Men jag skulle nog hålla mig till basarna därifrån då de håller högre kvallitet än gitarrerna.. (iofs enligt mig)

Meeen men. Då återgår jag till sparandet..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in