Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-01-10, 17:03
  #14701
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stjo57
Enstaka fall finns ja men jag menar om polisen kommer att lägga mer och mer tid på detta (vilket har märkts att man gör åtminstone i Göteborg) så kommer ju fler att åtalas/dömas, självklart, och då tror jag att antal salonger kommer att minska.
Enstaka? Vid varje razzia som de gjort har ju mamasan åkte dit för detta.
Naturligtvis kommer polisen att lägga mer tid på detta, det har de ju lovat att de ska göra sedan i höstas senast i julhelgen gick ju den där polisdamen Kajsa eller vad hon nu heter och sa att de har nya metoder nu och ska lägga fokus på denna bordellhandel.
Visst de kommer säkert att minska men inte enbart på detta fängelse hotet gör nog också sitt till att en del kunder faller bort, samt att intresset minskar.
Vad har då skett redan är att många salonger inte annonserar som förr, hemsidor och fb sidor läggs ner i syfte att gå mer under ytan, kondomer som några varit inne på i tråden får kunder själv tillhandahålla, flaggor försvinner och salonger ser stängda ut fast de finns osv, redan nu börjar de bli diskretare och givetvis kommer det att öka.
Sedan kanske thaimassage kommer att minska också för att det döps om till något annat.
Det med kondomerna är för övrigt intressant hetsen mot salongerna leder alltså till att smittoriskerna ökar..
Citera
2023-01-10, 19:54
  #14702
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clanton
Enstaka? Vid varje razzia som de gjort har ju mamasan åkte dit för detta.
Naturligtvis kommer polisen att lägga mer tid på detta, det har de ju lovat att de ska göra sedan i höstas senast i julhelgen gick ju den där polisdamen Kajsa eller vad hon nu heter och sa att de har nya metoder nu och ska lägga fokus på denna bordellhandel.
Visst de kommer säkert att minska men inte enbart på detta fängelse hotet gör nog också sitt till att en del kunder faller bort, samt att intresset minskar.
Vad har då skett redan är att många salonger inte annonserar som förr, hemsidor och fb sidor läggs ner i syfte att gå mer under ytan, kondomer som några varit inne på i tråden får kunder själv tillhandahålla, flaggor försvinner och salonger ser stängda ut fast de finns osv, redan nu börjar de bli diskretare och givetvis kommer det att öka.
Sedan kanske thaimassage kommer att minska också för att det döps om till något annat.
Det med kondomerna är för övrigt intressant hetsen mot salongerna leder alltså till att smittoriskerna ökar..

"Vid varje razzia som de gjort har ju mamasan åkte dit för detta!"
Att åka dit är inte samma sak som att bli dömd.

"Visst de kommer säkert att minska men inte enbart på detta fängelse hotet gör nog också sitt till att en del kunder faller bort, samt att intresset minskar.".

Ja men det var ju precis det jag skrev. Hot om fängelse för koppleri "tillsammans med hot om fängelse för köpare" kommer att leda till ett minskat antal salonger. Intresset kommer att minska både för de som vill driva en salong och för köpare.

Jag håller med dig om det du skriver efter. Jag tror att det kommer att förändras/utvecklas på något sätt så att det blir svårare för polisen att komma åt detta.
Citera
2023-01-10, 22:28
  #14703
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stjo57
"Vid varje razzia som de gjort har ju mamasan åkte dit för detta!"
Att åka dit är inte samma sak som att bli dömd.

"Visst de kommer säkert att minska men inte enbart på detta fängelse hotet gör nog också sitt till att en del kunder faller bort, samt att intresset minskar.".

Ja men det var ju precis det jag skrev. Hot om fängelse för koppleri "tillsammans med hot om fängelse för köpare" kommer att leda till ett minskat antal salonger. Intresset kommer att minska både för de som vill driva en salong och för köpare.

Jag håller med dig om det du skriver efter. Jag tror att det kommer att förändras/utvecklas på något sätt så att det blir svårare för polisen att komma åt detta.

I min värld är åka dit och dömd samma sak annars skulle jag inte ha nämnt det eftersom man inte får reda på om någon bara är misstänkt och sedan släppt efter förhör, finns inga Fup,ar att läsa då, men ok vid varje razzia har mamasan blivit dömd, om hon mot förmodan klarat sig så är det i enstaka fall.

Nej det du skrev var att det skulle bero på hot om fängelse för koppleri, du skrev inget om tillsammans med hot om fängelse för kunderna.
Citera
2023-01-10, 22:37
  #14704
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clanton
I min värld är åka dit och dömd samma sak annars skulle jag inte ha nämnt det eftersom man inte får reda på om någon bara är misstänkt och sedan släppt efter förhör, finns inga Fup,ar att läsa då, men ok vid varje razzia har mamasan blivit dömd, om hon mot förmodan klarat sig så är det i enstaka fall.

Nej det du skrev var att det skulle bero på hot om fängelse för koppleri, du skrev inget om tillsammans med hot om fängelse för kunderna.

Eh...varför ljuga om något som är så lätt att gå tillbaka och kolla upp...?
Jag skrev tidigare:

"Ja diskussionen om fallet med de 13 salongerna är säkert överspelat som fall men fallet är ändå intressant för det faktum att ägare till salonger har börjat dömas för koppleri. Det tror jag (tillsammans med hot om fängelse för köpare) kommer att göra att antalet salonger kommer att minska i landet."

...och detta svarade du på.

Sen när det gäller att "åka dit" så beror det ju på vad man menar med det. För mig är det inte samma sak som att bli dömd. Söker man så kan man hitta fler fall som har beskrivits där ägare till salonger har blivit tagna av polisen men det står inget om någon dom. Att åka fast är inte samma sak som att bli dömd.
Citera
2023-01-11, 15:07
  #14705
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stjo57
Eh...varför ljuga om något som är så lätt att gå tillbaka och kolla upp...?
Jag skrev tidigare:

"Ja diskussionen om fallet med de 13 salongerna är säkert överspelat som fall men fallet är ändå intressant för det faktum att ägare till salonger har börjat dömas för koppleri. Det tror jag (tillsammans med hot om fängelse för köpare) kommer att göra att antalet salonger kommer att minska i landet."

...och detta svarade du på.

Sen när det gäller att "åka dit" så beror det ju på vad man menar med det. För mig är det inte samma sak som att bli dömd. Söker man så kan man hitta fler fall som har beskrivits där ägare till salonger har blivit tagna av polisen men det står inget om någon dom. Att åka fast är inte samma sak som att bli dömd.
Tja ljuga,, det beror nog mer på att jag inte finner dina inlägg som så pass intressanta att jag noga studerar varje mening och ord och sedan lägger det på minnet.

Får du ett straff så har du åkt dit.
Men du kanske då menar att om du blir stoppad av en polis för att du kört 20 för fort, men polisen är lite snäll just den dagen eftersom han just fick ett viktigare uppdrag än att skriva en bot till dig så han nöjer sig med en skarp åthutning, då har du åkt dit.
Du får väl leta upp domar då det är inget som kommer ut per automatik.
Citera
2023-01-12, 21:37
  #14706
Medlem
Tjena jag ska ta mig till massage här i Göteborg och jag är ny i branschen.Är det något som jag behöver tänka på
Citera
2023-01-13, 00:09
  #14707
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Youngboy23
Tjena jag ska ta mig till massage här i Göteborg och jag är ny i branschen.Är det något som jag behöver tänka på

Japp absolut!! Du sitter ett utmärkt läge att ta båten över till Danmark och koppla av från stressen att ha snuten hängande över axeln 😅😅
Citera
2023-01-13, 01:37
  #14708
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Youngboy23
Tjena jag ska ta mig till massage här i Göteborg och jag är ny i branschen.Är det något som jag behöver tänka på
ja du ska flacha med några rödingar i kassan så det syns
Citera
2023-01-13, 02:19
  #14709
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av busibrallan
ja du ska flacha med några rödingar i kassan så det syns

De bra idé skall nog göra de tack
Citera
2023-01-13, 16:06
  #14710
Medlem
Tazquas avatar
Hur ser det ut i Mölndal numera? Finns en del salonger där.
Någon som testat i det området?
Citera
2023-01-17, 08:17
  #14711
Medlem
fullständigt med dig i resonemanget
Som sagts tidigare gäller även att dom plockat bort kondomer👍
Detta är en perfekt utveckling då framtida tillslag inte kommer att ge något👍
(Förutom spermafläckar på väggarna som dom hittar med sin ultraljus kamera&#128514
//Samurajen[/quote]

Kan nån säga mig varför brandsprutan MÅSTE riktas mot väggarna? Så grymt dumt 😂
Citera
2023-01-17, 10:10
  #14712
Medlem
När man läser på främst sidan med recensioner så kan jag inte sluta förundras över hur många det är som tycker det är så delikat att slicka den blöta…..Hur delikat är det att slicka i sig vätskan från tidigare kunder. Oavsett den är smittosam eller ej så är tanken mycket avskräckande. Andelen massörer som blir äkta kåta av en kund är tyvärr rätt liten, men de är bra skådespelare.
Forumets recensioner bygger på mycket drömmar o fantasier om än den ena o än det andra. Skoj o upphetsande att skriva o läsa kanske, men vill man fortsätta det verkliga nöjet skall man kanske inte skryta för mycket och leda utredarna rakt in o nästet. För visst finns det ställe som det hur enkelt som helst kan göras tillslag mot. Allt, precis allt ni har i er mobil kan spåras så glöm att ni kommer undan med fejkade konto o tillfälliga kontantkort. Trist men livet är hårt, hoppas ni ändå lyckas hitta en skön massage.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback