2004-03-13, 16:26
Bannlyst
Har tagit p mig ett jobb fr ett internet caf, detta innebr att jag ska skriva hela dess "starta, stnga, reboota" shell.

jag jobbar med konsulter i samma branch och deras timlner r inte ndiga.

vad r en rimlig ln/h ?

/S
Citera
2004-03-13, 16:27
Bannlyst
350kr minst
Citera
2004-03-13, 17:54
Medlem
Stockos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .:Pimp:.
350kr minst

HAHA, en normal konsultln fr en programmerare ligger runt 800kr/h.
Citera
2004-03-13, 17:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stocko
HAHA, en normal konsultln fr en programmerare ligger runt 800kr/h.
aja, jag skulle aldrig ta mer n 350kr iallafall.. om man slipper skatten iofs..
Citera
2004-03-13, 18:01
Bannlyst
programmerare fr vl dagsln? har fr mig att dom skulle ndra, ja menar, timln fr en programmera hade gjort b.la mig till en vldigt, vldigt, lngsam programmerare!
Citera
2004-03-13, 18:06
Medlem
Stockos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ch4mr0n
programmerare fr vl dagsln? har fr mig att dom skulle ndra, ja menar, timln fr en programmera hade gjort b.la mig till en vldigt, vldigt, lngsam programmerare!

Du fr skilja p ln och timavgift. Om man jobbar som konsult gr ju inte timavgiften rtt ner i fickan precis, vanligtvis har man fast ln eller eventuellt grundln med plgg fr konsulttimmar.
Citera
2004-03-13, 18:08
Bannlyst
Citat:
Du fr skilja p ln och timavgift. Om man jobbar som konsult gr ju inte timavgiften rtt ner i fickan precis, vanligtvis har man fast ln eller eventuellt grundln med plgg fr konsulttimmar.

okej, d tnkte jag kanske p d programmerera som jobbar svart
Citera
2004-03-13, 18:13
Medlem
Stockos avatar
Vrdelst att jobba svart om det r i nn strre utstrckning. Dr emot s kan det vara lmpligt att utfra jobbet som underkonsult genom egen firma och inte ta ut ngon ln. Istllet kper man prylar direkt genom sin firma o slipper dr med lite skatt.
Citera
2004-03-13, 18:14
Bannlyst
Citat:
Vrdelst att jobba svart om det r i nn strre utstrckning. Dr emot s kan det vara lmpligt att utfra jobbet som underkonsult genom egen firma och inte ta ut ngon ln. Istllet kper man prylar direkt genom sin firma o slipper dr med lite skatt.

Ja, det tyckte ven blondinen som jobbade p hlens och fick klder i ln, tills hon insg att dom inte gr att ta
Citera
2004-03-13, 18:19
Medlem
Stockos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ch4mr0n
Ja, det tyckte ven blondinen som jobbade p hlens och fick klder i ln, tills hon insg att dom inte gr att ta

Ja, om det r ens enda inkomsklla r det ju korkat, men har man det som extrajobb s gr det fint. Annars kan man plocka ut ln s det rcker till mat o njen, sen betalar man hyra o snt genom fretaget vilket gr bra om man jobbar hemmifrn.
Citera
2004-03-13, 18:22
Bannlyst
S jag ska brja p 400:- och lngsamt ge med mig?
Citera
2004-03-13, 18:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av .:Pimp:.
aja, jag skulle aldrig ta mer n 350kr iallafall.. om man slipper skatten iofs..
jag ndrar mig, sjlvklart vill jag ha hgre ln.. heeh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in