Citat:
Ursprungligen postat av
Nkpgisit
Den klassiska det r fr rent, det mste bankas
Trams!!!
Haha jag hller med. Allts jag undrar verkligen hur folk tnker nr dom sger "Det r FR rent, s jag rekommenderar att du bankar det med dextropur s det slr bttre. Annars s funkar de knappt"
Oftast s sger jag bara aa okej, fr det r fan ingen id att ens argumentera mot en sn efterbliven mnniska
Citat:
Ursprungligen postat av
Kentakunta
Ingen som vet hur msn kan banks kontrollerar allts?
90 procent rent levo, om jag vill ha det maximalt fr iv bruk vad ska de ligga p fr procent d d inte det. r fr rent o kicl uteblir.
Vad r absolut bst o banka fr de som tar de o. Me?
S vadr ideal fr f ut goaste mjligaste sv detta.
90, r fr rent.
Vad tycker ni om 70, nsan?,
,60, IV?,
Vil ge dom de absolut bsta tnkbara
Om du vill ge dom bsta tnkbara s bankar du inte ht. Det ndrar inte effekten om du bankar med ett inaktivt fyllnemedel ssom dextropur. Det kar bara volymen.
Fr rent s att kick uteblir r skitsnack som uppstod p gatan av efterblivna stollar. Anvnd hjrnan nu och tnk p logiken.
Amfetamin kommer in i blodet -> Amfetamin-molekylen binder sig till diverse receptorer i hjrnan och centrala nervsystemet samt adrenerga receptorer i hjrtat, ssom A1, A2, D1, D2, NET och lite SERT (Adrenerg, Dopaminerg, Serotonerg). r amfetaminet bankat med ngot inaktivt fyllnemedel s gr det ingenting. Det binds inte p n magiskt stt till substansen eller ndrar dens farmakologiska profil.
Nu finns det ju vissa fdomnen som inhiberar vissa enzym, ssom CYP450, och det kan ju potentiera vissa lkemedel. Men det r en helt annat topic.
Men helt rent amfetamin har dock inte den dr stora vrmerushen och kicken som vissa sorter av gatuamfetaminet har.
knslan av att det kommer ngor ur halsen vid injektion 'r pga fenylaceton som finns kvar i Amfetaminet. Fenylaceton r vldigt volatil, s det avdunstar vldigt fort, drav knslan att det kommer ngor ur halsen.
Den dr stora vrmerushen r koffein eller efedrin. Jag r inte sker p detta dock. Det r inte pga Amfetamin iallafall, fr jag har skjutit helt rent amfetamin, och det gav ingen speciell rush som gatutjacket ger. (Jag separerade dextroamfetamin ifrn Metamina tabletter.)
En annan topic r ox att Amfetamin kan inte bli 90% rent. Amfetamin som
ej r gjort i ett RIKTIGT labb, dvs illegalt racematiskt amfetamin har en tendens att ha MAXIMALT ~70% renhet. Och detta r DIREKT efter labbbet, allts direkt efter syntesen s brukar renheten vara runt 70%. Sedan s tar svavelsyran ca 9-15% ox (Sulfatet) allts, d Amfetamin r sulfat, och sulfat fr du genom att blanda en bas med svavelsyra, p samma stt som man fr hydroklorid av en bas + saltsyra.
Orsaken till detta r mest pga prekursorer som inte r "lab-grade". Dvs inte helt rena. Spr av vatten i reagenserna minskar avkastningen markant ox. Och att du har levo amfetamin r vldigt lg chans. Majoriteten av allt illegalt amfetamin som r p marknaden r racematiskt, dvs 50/50 av levo samt dextro enantiometern. Fr att gra enantiomeriellt rent amfetamin krvs en hel extra vg efter syntesen med fr att separera dom med D-tartaric Acid, ioch det r vldigt komplicerat.
Det gr att gra frn brjan, men d krvs det att alla prekursorer r av dextro varianten, vilket r hgst otroligt.