Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-11-10, 11:56
Medlem
johnny-62s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cavall
Kan bara rent generellt säga att det är helt åt helvete detta...

Det hade varit en sak om dom träffats under eftervården (eller vad mankan kalla det), men inte nu när dom sitter på rättspsyk.
Du som verkar insatt i det här med rättspsyk, kan dom leva som gifta på den här avdelningen, kanske får hon ett barn om nio månader..
Citera
2006-11-10, 12:05
Medlem
cavalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny-62
Du som verkar insatt i det här med rättspsyk, kan dom leva som gifta på den här avdelningen, kanske får hon ett barn om nio månader..
Det vet jag faktiskt inte, denna situationen dök aldrig upp när jag jobbade på rättspsyk på en annan ort.

Jag fattar inte hur dom ska lösa detta om jag ska vara ärlig

Tror detta har tagit psykvården på sängen helt enkelt, att dom inte har haft färdiga rutiner för hur dom ska göra.

Där jag jobbade så var det inget som uppmuntrades, snarare tvärt om så såg vi till att det inte hände, i vissa fall handgripligen. (och om jag inte missminner mig så var det vi gjorde ibland rätt olagligt).
Citera
2006-11-10, 12:11
Medlem
johnny-62s avatar
Citat:
Det vet jag faktiskt inte, denna situationen dök aldrig upp när jag jobbade på rättspsyk på en annan ort.

Jag fattar inte hur dom ska lösa detta om jag ska vara ärlig

Tror detta har tagit psykvården på sängen helt enkelt, att dom inte har haft färdiga rutiner för hur dom ska göra.

Där jag jobbade så var det inget som uppmuntrades, snarare tvärt om så såg vi till att det inte hände, i vissa fall handgripligen. (och om jag inte missminner mig så var det vi gjorde ibland rätt olagligt).
Verkar ju helt sjukt i fall dom efter det här giftermålet kan leva som gifta på den här avdelningen..
Undra hur dom ska lösa det här, och är nog som du skriver att dom blivit tagna på sängen..
Citera
2006-11-10, 12:15
Medlem
Citat:
det är inga celler, det är rum dom bor i, som dom kan stänga dörren till om dom vill.

det är även ingen anstallt som dom är på, dom är på rättspsyk för andra gången.

Dom är inspärrade för att dom har begått bestialiska brott och är för sjuka för att vistas ute i samhället, då bor man i en cell enligt mig. Rum bor man i på hotell eller i studentkorridor inte på rättspsyk, sen att dom vill förfina det och kalla det för rum det ger jag blanka fan i för det blir inte bättre för det.

Jag vet att just dom är inlåsta på rättspyk, det var i gårdagens Efterlyst som GW berättade det om anstalterna.
Citera
2006-11-10, 12:31
Medlem
Raouls avatar
Citat:
Kan bara rent generellt säga att det är helt åt helvete detta...
Jo, den formuleringen kan jag inte annat än hålla med om.
Citera
2006-11-10, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Durden
Detta var helt nya uppgifter för mig som jag aldrig kunnat tro förekom, helt sjukt och återigen visar det det svenska rättsamhället upp sig från sin sämsta sida.

Det är knappast det svenska rättsväsendets fel att den svenska psykvården är helt värdelös.
Citera
2006-11-10, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ironlung
Det är knappast det svenska rättsväsendets fel att den svenska psykvården är helt värdelös.

I grund och botten så är det väl ändå så.
Citera
2006-11-10, 13:51
Medlem
Citat:
I grund och botten så är det väl ändå så.

Förklara gärna hur du gör den kopplingen.
Citera
2006-11-10, 14:06
Medlem
Citat:
Förklara gärna hur du gör den kopplingen.

Nja du har väl egentligen rätt kanske, det jag menar är väl mest att då det är domstolarna som utdömer påföljden och dessa ingår i rättsväsendet så kanske dom skulle kunna vara tydligare med hur den intagne skall hanteras, men du har rätt det är väl kanske snarare en fråga som skall beskyllas psykvården i Sverige i det här fallet.
Citera
2006-11-10, 14:21
Medlem
Citat:
Nja du har väl egentligen rätt kanske, det jag menar är väl mest att då det är domstolarna som utdömer påföljden och dessa ingår i rättsväsendet så kanske dom skulle kunna vara tydligare med hur den intagne skall hanteras, men du har rätt det är väl kanske snarare en fråga som skall beskyllas psykvården i Sverige i det här fallet.

Domstolarna kan inte på något sätt påverka vilken form eller kvalité den rättspsykiatriska vården har, lika lite som man kan påverka vårdformen för en missbrukare som blir tvångsomhändertagen. Det enda man kan göra är att döma ngn till rättspsykiatrisk vård. Vad som händer sedan är upp till de vårdande instutionerna. Sedan blir givetvis länsrätten involverad när det gäller frågan om eventuell permission och utskrivning, men det är en annan fråga.

Däremot är jag helt enig med dig om att den svenska psykiatriska "vården" är undermålig. Och det gäller alla, såväl de som blir dömda för brott som de som söker hjälp.
Citera
2006-11-10, 14:23
Medlem
fahlenovics avatar
Det måste ha varit en livad svensexa och möhippa för dessa två.
Fascinerande tanke med bröllop i kyrkan där alla gäster är psykpatienter. Det här är nästan för bra för att vara sant. Det borde göras en film om det.
Citera
2006-11-10, 14:24
Medlem
Citat:
Domstolarna kan inte på något sätt påverka vilken form eller kvalité den rättspsykiatriska vården har, lika lite som man kan påverka vårdformen för en missbrukare som blir tvångsomhändertagen. Det enda man kan göra är att döma ngn till rättspsykiatrisk vård. Vad som händer sedan är upp till de vårdande instutionerna. Sedan blir givetvis länsrätten involverad när det gäller frågan om eventuell permission och utskrivning, men det är en annan fråga.

Däremot är jag helt enig med dig om att den svenska psykiatriska "vården" är undermålig. Och det gäller alla, såväl de som blir dömda för brott som de som söker hjälp.

Japp jag insåg att jag hade blandat ihop uttrycken lite grann där.

Att bli dömd till vård i Sverige verkar vara en riktig vinstlott för många.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in