2024-03-02, 12:53
Medlem
Cless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingenaning321
Jag behöver fylla ut min masterexamen med lite enkla kurser om 20 hp, helst på grundnivå.

Kurserna behöver vara på distans och gärna inom ekonomi eller juridik (dock ej jiken/jöken/liknande kurs).

Om det är föreläsningar så vill jag gärna att det är förinspelade. Inga obligatoriska träffar/seminarium. Bonus om examinationsformen består av tentor/duggor med flervalsfrågor/frågor som det är lätt att babbla på men samtidigt få poäng. Enstaka inlämningsuppgifter är även okej. Det spelar ingen roll när på året som kurserna ges då jag tänker läsa de parallellt med annat.

Någon som har tips på några kurser?
Digitalisering och marknadsföring 7,5 hp från mdu är helt okej. Ingen tenta, en lite större inlämning och två mindre laborationer typ. Minns tyvärr inte upplägget på laborationerna, så den kanske faller bort med dina krav.

Är du okej med att läsa lite andra grejer så rekommenderar jag följande
"Innovation och entreprenörskap" via LiU (6hp).
"Ortnamn och personnamn" via UU, (7,5 hp) (lite krångligare tenta om man inte läser materialet, men finns frågespecifik komplettering).
"Ölbryggning och fermentering" via Högskolan i Borås, (5 hp, flervalstenta).
Sexpoängaren kanske är lite krånglig att få med då det inte riktigt passar med annat, men nu har du lite att ta inspiration ifrån iaf.
Citera
2024-03-02, 22:12
Medlem
Juridisk Översiktskurs distans via Umeå. 15hp
Citera
2024-03-03, 21:19
Medlem
Kycklingtasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingenaning321
Jag behöver fylla ut min masterexamen med lite enkla kurser om 20 hp, helst på grundnivå.

Kurserna behöver vara på distans och gärna inom ekonomi eller juridik (dock ej jiken/jöken/liknande kurs).

Om det är föreläsningar så vill jag gärna att det är förinspelade. Inga obligatoriska träffar/seminarium. Bonus om examinationsformen består av tentor/duggor med flervalsfrågor/frågor som det är lätt att babbla på men samtidigt få poäng. Enstaka inlämningsuppgifter är även okej. Det spelar ingen roll när på året som kurserna ges då jag tänker läsa de parallellt med annat.

Någon som har tips på några kurser?
Nätjuridik 7,5 hp på Högskolan Dalarna (distans).

Absolut inte lättaste kursen jag läst, men jag siktade på VG också.

Fördelar: intressant, allmänbildande och görs i princip i helt valfri takt. Kurslitteraturen är bara en bok.
Citera
2024-03-11, 04:22
Medlem
Hej, skulle ni säga att externredovisning på A-nivå (7.5 hp) är lättast på distans via högskolan i Gävle eller mittuniversitetet?
Citera
2024-03-12, 20:36
Medlem
Någon som läst excelkursen Grundläggande databehandling på 7,5hp i Gävle? Tänkte läsa den nu i sommar och undrar om någon har några erfarenheter om hur enkel den är
Citera
2024-05-05, 13:05
Medlem
Någon som kan rekommendera någon sommarkurs som är öppen för sen anmälan och är relativt enkel?
Citera
2024-05-22, 11:34
Medlem
Jag behöver 2hp för att komma över spärren, är det någon som kan rekommendera någon enkel distanskurs som är öppen för sen anmälan? Jag har redan läst Grunderna i AI tidigare år.
Citera
2024-05-27, 12:13
Medlem
Bondpojkes avatar
Hej, behöver 2hp för CSN. Går civilingenjör, skulle denna bli godkänd för CSN https://liu.se/utbildning/kurs/etes43? Har ingen förberedande matematik kurs sedan innan.
Citera
2024-05-27, 12:15
Medlem
Bondpojkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bondpojke
Hej, behöver 2hp för CSN. Går civilingenjör, skulle denna bli godkänd för CSN https://liu.se/utbildning/kurs/etes43? Har ingen förberedande matematik kurs sedan innan.

Skulle vilken som helst förberedande matematik kurs från något universitet vara godkänd för CSN?

(Blev fel. Skulle redigera ovanstående inlägg, inte svara.)
Senast redigerad av Bondpojke 2024-05-27 kl. 12:23.
Citera
2024-05-28, 23:32
Medlem
MonacoGuidos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shuno69
Jag behöver 2hp för att komma över spärren, är det någon som kan rekommendera någon enkel distanskurs som är öppen för sen anmälan? Jag har redan läst Grunderna i AI tidigare år.

Citat:
Ursprungligen postat av Bondpojke

Lär dig lära online, 2 hp, KTH och Studieteknik för effektivt lärande, 1 hp, KTH var relativt lätta högskolepoäng. Lär dig lära online hade dock ett par inlämningsuppgifter som var förbannat tråkiga. Kurserna har inga obligatoriska träffar eller liknande. Om man behöver 1, 2 eller 3 hp kan jag rekommendera dem. Jag kom in på sen anmälan.
Citera
2024-05-29, 10:33
Medlem
Bondpojkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MonacoGuido
Lär dig lära online, 2 hp, KTH och Studieteknik för effektivt lärande, 1 hp, KTH var relativt lätta högskolepoäng. Lär dig lära online hade dock ett par inlämningsuppgifter som var förbannat tråkiga. Kurserna har inga obligatoriska träffar eller liknande. Om man behöver 1, 2 eller 3 hp kan jag rekommendera dem. Jag kom in på sen anmälan.
Ser tyvärr inte ut att vara öppen för sen anmälan. Tack ändå!
Citera
2024-05-29, 13:10
Medlem
Någon som vet en lätt kurs nu under sommaren som ger 10 veckor studiebidrag 100%?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in