2012-08-12, 16:24
Bannlyst
Hur ser utbudet ut i kulturhuvudstaden umeå? tänkte mest på mma? mvh.
Citera
2012-08-12, 17:16
Medlem
bnks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hundmule
Hur ser utbudet ut i kulturhuvudstaden umeå? tänkte mest på mma? mvh.

Renyi.se är det som gäller här. Finns iof x-ring (vet inte ifall den klubben är aktiv just nu?) och ubk Holmsund som kör mma med.
Citera
2012-08-13, 16:12
Medlem
Bra klubb i Västerort, Sthlm? Gärna nära Hässelby. Muay thai, Krav maga, boxning...
Citera
2012-08-14, 21:14
Medlem
Fick hem en reklam från en klubb som heter Sportgarden. Verkade ha lite olika budostilar, samt kickboxning. Jag vill ju helst träna thai eller kickboxning, så det låter som ett gott alternativ.

Vad tror ni om klubben rent generellt? Verkar vara väldigt seriös, vänlig för nybörjare, osv. Priset för att få träna tre pass i veckan på kickboxning var 2600 kr om terminen. Anses det vara OK? För övrigt, vad anser ni om kickboxning generellt?

MYCKET tacksam för lite vägledning i dessa frågor! Någon vänlig själ kanske kan hjälpa.

mvh Less
Citera
2012-08-15, 13:23
Medlem
Fel forum, sorry
Senast redigerad av Valtyr 2012-08-15 kl. 13:24. Anledning: Fel forum!
Citera
2012-09-04, 21:22
Medlem
WinstonO'Boogies avatar
Har läst en del om att SMT och Slagskeppet är bra klubbar för Thai men dessa erbjuder just nu bara två nybörjarpass i veckan medan exempelvis Svea Muay Thai erbjuder dubbelt så många.

Blir kvalitén lidande när det är så många pass (kvanitet kontra kvalitet?) eller är det helt enkelt rimligare att träna med Svea sett till att jag får dubbelt så många pass för pengarna. More bang for the buck så att säga? Eller är det utspätt vin?

Det som får mig att tveka är att Svea även kör Kickboxning medan jag snarare vill ha ren Muay Thai
Senast redigerad av WinstonO'Boogie 2012-09-04 kl. 21:28.
Citera
2012-09-05, 15:34
Medlem
Komplex fråga och intressant.

Hur många pass i veckan är bra för en nybörjare? Det finns flera sätt att se på det. Jag tänker nu främst ur ett klubbperspektiv med det är även intressant ut den enskildes synvinkel.

Först och främst så finns det olika typer av nybörjare. Dels de högmotiverade som har bra fysik etc. De tycker 2 gånger i veckan är för lite. Sedan är det en fallande skala ner till de som har problem med att hinna med 1 gång per vecka.

Skulle det finns 4 nybörjar pass på en vecka så skulle det antagligen vara för många för de flesta så tempot är för högt och övningarna blir för svåra för de som inte tränar så mycket. Hålls tempot ner blir det väldigt mycket repition för den som tränar mycket. Det kan upplevas som tråkigt.

"Lösningen" på detta problem kan vara extrapass. Dvs nybörjare har 2 pass i veckan som bygger på varandra i en progression. Utöver det finns extrapass för de som kan och vill. På de passen kan man köra speciella teman och att de är lite mer fristående.

En sådan lösning har vi på vår klubb. Även om det är en MMA klubb så skulle det fungera utmärkt på en thaiklubb också tror jag.

Sorry för att sväva ut
Citera
2012-09-21, 04:58
Bannlyst
Hej, håller på och letar efter någon bra, hård MMA-klubb med både grymt stående och liggande i stockholm, har ni några bra tips?
Citera
2012-09-23, 13:07
Medlem
dunderdasens avatar
Är lite sugen på brottning, helst fristil då. Vad finns det för klubbar i Stockholm/norr om Stockholm?
Citera
2012-09-23, 14:05
Medlem
Grodaifickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LessPaSlakBalle
Fick hem en reklam från en klubb som heter Sportgarden. Verkade ha lite olika budostilar, samt kickboxning. Jag vill ju helst träna thai eller kickboxning, så det låter som ett gott alternativ.

Vad tror ni om klubben rent generellt? Verkar vara väldigt seriös, vänlig för nybörjare, osv. Priset för att få träna tre pass i veckan på kickboxning var 2600 kr om terminen. Anses det vara OK? För övrigt, vad anser ni om kickboxning generellt?

MYCKET tacksam för lite vägledning i dessa frågor! Någon vänlig själ kanske kan hjälpa.

mvh Less
På Forma Träningscenter i Hässelby gård kan du träna Thai, BJJ, MMA, boxning och SW. Tre pass varje vardagkväll för 399 kr i månaden. Då ingår givetvis gym och övriga gruppträningspass också för den som gillar sånt.
Citera
2012-10-17, 01:50
Medlem
Bästa klubben i Malmö; Malmö budo kwai. Uffe brandt, hållt på i 40 år med allt. Svart bälte i bjj å judo, å Patrik Svensson 3 sm guld 1 nm guld å trea i kickboxing vm fc. Bästa tränarna! Ni som går till enighet, gå inte dit,, Ni kmr inte få ut ett skit av kickboxingen där.. Kanske inte thai heller.. Malmö budo kwai, golden leaf, malmö muay thai, fightzone, bästa mma/thai/kickboxing klubbarna i Malmö. Men själv gillar jag mest MBK!
Citera
2012-10-25, 13:04
Medlem
albert666s avatar
Boxning i göteborg?

Har kollat runt överallt,inte hittat nån klubb som kör
på förmiddagarna?Nån som vet nån klubb i gbg trakten som gör det?

tack

abbe
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in