2016-02-13, 15:27
Medlem
Knotknets avatar
Djuegården
AIF
Narva
Tensta
Linnea
Citera
2016-02-15, 12:31
Medlem
nickoruts avatar
AIF är grymt. Sunkig äkta boxningsklubb med mycket kunnande mitt i stan.
Citera
2016-03-01, 21:27
Medlem
Boxning nära Hägersten/ Alvik

Tjaaaa!

Har tänkt ett tag på att börja på boxning... Bor i Hägersten och Alvik varannan vecka. Nån som vet något bra ställe nära Hägersten/ Alvik ? Kör fotboll också så vill bara träna boxning 1-2 gånger per vecka som bra träning och för att lära mig tekniker osv
Citera
2016-03-09, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beholdalady
Skulle vilja lära mig att försvara mig i en eventuell överfallssituation. Någon som vet någon i Göteborg (seriös och med erfarenhet) som erbjuder privatlektioner?
Hej!

Det finns flera klubbar i Göteborg men det första du måste fråga dig är vilken som passar dig bäst. Kön, vikt mm spelar in. Det skiljer mycket mellan olika klubbar, jag har tränat på flera så jag vet.
Citera
2016-03-10, 00:12
Medlem
Thaiboxning. Slagskeppet vs Allstars

Kört ett tag på Allstars. Bra träning, tycker dock det har blivit överbefolkat efter alla UFC galor.

Sneglar lite åt Slagskeppet. Hur står det till Allstars när det gäller Muay Thai? Är det lika mycket folk? Bra träning?

Berätta gärna om era erfarenheter kring klubben.
Senast redigerad av Grotenius 2016-03-10 kl. 00:14.
Citera
2016-03-13, 16:27
Moderator
Protons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grotenius
Kört ett tag på Allstars. Bra träning, tycker dock det har blivit överbefolkat efter alla UFC galor.

Sneglar lite åt Slagskeppet. Hur står det till Allstars när det gäller Muay Thai? Är det lika mycket folk? Bra träning?

Berätta gärna om era erfarenheter kring klubben.
Har aldrig varit på Allstars, men däremot på Slagskeppet. I början av terminerna är det mycket folk på passen, men i övrigt finns det inget att klaga på tycker jag.
Citera
2016-03-15, 21:11
Medlem
Boxnings klubb skåne

Har tänkt börja träna boxning, hade behövt råd om vilken klubb man ska träna på. Bor utanför Eslöv (Hurva) jobbar i Sjöbo. Dom olika jag vet är Lunds bs, bk viljan i Sjöbo och tror även att dom tränar boxning på Eslövs kampsport center.
Någon klubb att rekommendera? Hade varit perfekt om klubben har eget gym
Citera
2016-03-16, 14:49
Medlem
apan76s avatar
SW/grappling/no-GI i Stockholm?

Söker en klubb där man kan träna SW utan att behöva gå på BJJ-pass också. Verkar som att de flesta klubbar mest kör BJJ med lite SW då och då.
Citera
2016-03-20, 22:22
Medlem
Vilken thaiboxningsklubb rekommenderar ni i stockholm för träning 5 ggr/vecka, mycket tävlingsmöjligheter, god stämning osv
Citera
2016-03-23, 19:35
Medlem
9797s avatar
Jag vill börja träna något. Första frågan är vad? Har aldrig kört någon kampsport tidigare och största anledningen att jag vill börja är att jag hoppas det kan få min dotter att vilja testa på så småningom. Men självklart vill jag även få ut något av det själv. Vill kunna försvara mig om jag blir påhoppad och även knocka angriparen om så krävs.

Har inbillat mig själv att jag är ute efter en offensiv sport, typ boxning, thai/kickboxning, krav maga, muay thai eller kanske taekwondo? Vet egentligen inte ett skit om någon av dessa eller vad skillnaden är, men det får gärna vara något med mycket sparring. Är inte ute efter vita dräkter, graderingar, bugande, japanska fraser och så vidare...

Någon som har några bra tips för träning i Göteborg? Är heller inte ute efter nån stor, spänning bögklubb fullsmockad med araber. Finns det nån liten, chill klubb som är bra för nybörjare?
Senast redigerad av 9797 2016-03-23 kl. 19:51.
Citera
2016-04-09, 16:35
Medlem
Var i Stockholm kan man träna bra riktigt BJJ, skönt skulle vara nära. Bor i Jakobsberg
Citera
2016-04-09, 20:28
Medlem
TheyWillKillUsAlls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9797
Jag vill börja träna något. Första frågan är vad? Har aldrig kört någon kampsport tidigare och största anledningen att jag vill börja är att jag hoppas det kan få min dotter att vilja testa på så småningom. Men självklart vill jag även få ut något av det själv. Vill kunna försvara mig om jag blir påhoppad och även knocka angriparen om så krävs.

Har inbillat mig själv att jag är ute efter en offensiv sport, typ boxning, thai/kickboxning, krav maga, muay thai eller kanske taekwondo? Vet egentligen inte ett skit om någon av dessa eller vad skillnaden är, men det får gärna vara något med mycket sparring. Är inte ute efter vita dräkter, graderingar, bugande, japanska fraser och så vidare...

Någon som har några bra tips för träning i Göteborg? Är heller inte ute efter nån stor, spänning bögklubb fullsmockad med araber. Finns det nån liten, chill klubb som är bra för nybörjare?

Thaiboxning och Muay Thai är samma sak. Det första är det svenska namnet och det andra är det thailändska.

Följande tre klubbar har jag personlig erfarenhet av och tycker att du skall spana in:

http://www.kampsportcenter.com/
http://www.fightermuaythai.com/
http://gbgmuaythai.com/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in