• 1
  • 2
2010-04-08, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FaFner
Mitrazapin, någon halvtaskig anti-depp du sover 14 timmar på.

Alltså, när du ligger och drömmer på morgonen så kan det ju vara så att du minns drömmen för att du vaknar mitt under den? Att drömmen och ett vaket tillstånd inte är mer än några sekunder emellan varandra? Men jag håller med, man minns de drömmarna bäst.

ja precis visst är det så.

Citat:
Ett annat knep jag läste på en hemsida (jag ska googla fram den åt dig när jag är klar här) var att man ställde ett glas vatten på nattduksbordet. Du tänker "Inatt ska jag minnas iallafall en dröm" och dricker några klunkar vatten. Vaknar du då på natten av en dröm så tänker du "Jag ska minnas det här imorgon när jag vaknar" och tar en till klunk vatten. På morgonen när du vaknat dricker du upp glaset och hoppas på att du drömt något under natten. Tydligen skulle man binda minnena ifrån natten till vattnet med associationspsykologi. Fungerar säkert

nej men shit, fan vad coolt men det är klart att det funkar det är förståss betingning. tack för länkningen! jag är förövrigt väldigt känslig (på gott och ont) för just betingning.
Citera
2010-04-08, 14:13
Medlem
FaFners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av personan
nej men shit, fan vad coolt men det är klart att det funkar det är förståss betingning. tack för länkningen! jag är förövrigt väldigt känslig (på gott och ont) för just betingning.

Betingning heter det jah. Det var några år sedan jag läste gymnasiepsykologi nu :P
Men prova, det är väldigt givande när man märker resultat faktiskt. Sen när man ändå sover 8 timmar per dygn så kan man ju lika gärna minnas drömmarna. Jävla waste of life annars
Citera
2010-04-08, 14:16
Medlem
Citat:
Betingning heter det jah. Det var några år sedan jag läste gymnasiepsykologi nu :P
Men prova, det är väldigt givande när man märker resultat faktiskt. Sen när man ändå sover 8 timmar per dygn så kan man ju lika gärna minnas drömmarna. Jävla waste of life annars

det ska jag absolut göra. javisst tycker så med, man kan nog lära sig väldigt mycket om sig själv hoppas och tror jag. sen bara att få leka ut fantasier och sånt är ju jäkligt faschinerande.
Citera
2010-04-08, 21:35
Medlem
UnderwearMans avatar
En utmärkt lite guide från en annan tråd här på forumet https://www.flashback.org/sp22125102
och ett litet tillägg från mig https://www.flashback.org/sp22408947
Citera
2010-04-08, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UnderwearMan
En utmärkt lite guide från en annan tråd här på forumet https://www.flashback.org/sp22125102
och ett litet tillägg från mig https://www.flashback.org/sp22408947

haha så jävla grymt, måste testa det
Citera
2010-04-14, 22:00
Medlem
Snibelsnors avatar
trodde alla kunde strya vad dom vill drömma. jag tänker bara på vad jag vill drömma om får det i skallen innan jag sommnar och så brukar jag drömma om det. för det mesta minns jag mina drömamr med när jag vaknar. är jag skum?
Citera
2010-05-21, 17:45
Medlem
Ett väldigt bra sätt ska vara att väcka sig själv tidigt på morgonen och sen räkna medan man somnar in igen, och när man har kommit till typ 100 ska man göra lite reality checks, sen ska man upprepa detta tills verklighetscheckarna visar att man drömmer.
Det här är en av mina favorittekniker eftersom den är så snabb och enkel.
Citera
2010-05-24, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peter_18
Ett väldigt bra sätt ska vara att väcka sig själv tidigt på morgonen och sen räkna medan man somnar in igen, och när man har kommit till typ 100 ska man göra lite reality checks, sen ska man upprepa detta tills verklighetscheckarna visar att man drömmer.
Det här är en av mina favorittekniker eftersom den är så snabb och enkel.

Tack för den. Ska testa den inatt!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in