2010-04-11, 17:10
Medlem
SinXs avatar
Hejsan!

Köpte mig en magisk mus här om dagen och gillar den faktiskt än så länge efter lite tweaks med tredjepartsprogrammet "MagicPrefs". Dock skulle jag vilja ställa in så jag inte rent fysiskt behöver klicka ned knappen för att den ska registrera ett musklick, utan istället som det går att få på touchpaden på macbook/macbook pro där man bara behöver klicka till utan att trycka ned hela knappen. Jag hoppas ni förstår vad jag menar. Är det möjligt på något sätt?
Citera
2010-04-11, 17:23
Medlem
"One Finger Tap Left" i det programmet verkar vara vad du är ute efter.
Citera
2010-04-11, 18:45
Medlem
Xindaks avatar
Skulle vilja ha exakt samma sak, skall omedelbart prova one finger tap left.
Citera
2010-04-12, 02:49
Medlem
SinXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf T
"One Finger Tap Left" i det programmet verkar vara vad du är ute efter.

Tack! Fungerar klockrent!

Någon som vet om det går att få hela musens ovansida att fungera som touchpad så man kan styra markören och inte bara scrollen med musen?
Citera
2010-04-17, 09:35
Medlem
Hej

Snälla säg att jag inte är den enda som har det här problemet!? Den steglösa multitouch scrollen på Magic Mouse är extremt händig, smidig och allmänt tuff att ha. MEN så fort man sätter sig vid ett spel, som man måste använda scrollen i, så är det bye bye, och då åker min gamla Logitch 510 fram, sen den gamla PC tiden.

finns det inte något sätt att stänga av scrollen HELT på musen? Jag tänker mest då på Diablo 2, där scrollen inte nödvändigtvis behöver användas.
Citera
2010-04-20, 22:07
Medlem
SinXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frihet1
Hej

Snälla säg att jag inte är den enda som har det här problemet!? Den steglösa multitouch scrollen på Magic Mouse är extremt händig, smidig och allmänt tuff att ha. MEN så fort man sätter sig vid ett spel, som man måste använda scrollen i, så är det bye bye, och då åker min gamla Logitch 510 fram, sen den gamla PC tiden.

finns det inte något sätt att stänga av scrollen HELT på musen? Jag tänker mest då på Diablo 2, där scrollen inte nödvändigtvis behöver användas.

Kan gå i MagicPrefs. Spelar själv inget på macen så jag har inte själv märkt problemet.
Citera
2010-04-20, 22:58
Medlem
Ödlans avatar
Är det inte enklare att bara trycka ner fingret där man redan har det istället för att först höja det från musytan för att sänka den och registrera trycket? Sitter själv med det magiska men förstår inte varför man skulle vilja lyfta fingrarna från den för att navigera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in