Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 8
  • 9
2010-04-13, 19:37
  #97
Medlem
Odes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Astair
Om jag är på riktigt sov humör vaknar jag inte av några vibrationer eller ringsignaler, det är bara att glömma.

En idé: Sätt ett alarm på mobilen med din ringsignal som larm och VIPS så vaknar du super lätt i tid även om du sovit för få timmar! *tummen upp*

Jävligt bra idé. Så fort hjärnan tror att det faktiskt finns någon som försöker ta kontakt med en, så VIPS, då vaknar den upp. En litet sms-ljud funkar också bra.

Men när det kommer till ett SKRI-SKRI-SKRI-SKRI-SKRI-ljud från väckarklockan, då kan man lika gärna flytta på berg och hav, inte tänker jag vakna.
Citera
2010-04-13, 22:52
  #98
Medlem
Astairs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ode
Jävligt bra idé. Så fort hjärnan tror att det faktiskt finns någon som försöker ta kontakt med en, så VIPS, då vaknar den upp. En litet sms-ljud funkar också bra.

Men när det kommer till ett SKRI-SKRI-SKRI-SKRI-SKRI-ljud från väckarklockan, då kan man lika gärna flytta på berg och hav, inte tänker jag vakna.

Måste ligga i nåt i det alltså!

Har en kompis som har riktigt, RIKTIGT, svåra problem med att vakna. En gång hade han satt alarmet till sina feta högtalare, som han hade placerat precis vid sängen och riktat rätt. Dom dunkade i fyra timmar. På högsta volym. Tills hyresvärden gick in i lägenheten och väckte honom. Han trodde nämligen han var skadad eller liknande.
Citera
2010-04-14, 19:56
  #99
Medlem
gottmospahedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Astair
Om jag är på riktigt sov humör vaknar jag inte av några vibrationer eller ringsignaler, det är bara att glömma.

En idé: Sätt ett alarm på mobilen med din ringsignal som larm och VIPS så vaknar du super lätt i tid även om du sovit för få timmar! *tummen upp*


Det är ju det som är min teori! Att använda ringsignalen som alarmsignal!
Citera
2010-04-14, 21:58
  #100
Medlem
Snibelsnors avatar
inget funkar på mig när jag sover inte ens en brummande motorsåg (polaren sågade utanför fönstret när jag sov) och vaknar jag tar zombie jag över och stänger av alarm/mobil rubbet,
Citera
2010-04-18, 23:31
  #101
Medlem
ariers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av megapixel
Här sitter en dygnare till, fast jag har hittat mitt knep att få skolan att funka och mina betyg har bara blivit bättre på natur sedan jag började så mina föräldrar gillar min nya livsstil.

Uppstigning klockan 00:00. Äter en frukost etc etc
Titta på TV, spela dator eller plugga mellan 00:00 - 03:00
Från 03:00 till skolan börjar 08:00 så gör jag allt möjligt från att städa, tvätta lagar mig en lunch.
När skolan börjar så går jag min vanliga dag och när den är slut så går jag hem och sover ca: 16:00


Och när tar du hand om din son då?
Citera
2010-04-27, 05:30
  #102
Medlem
Jaha, då kör man en sån där jävla allnighter igen... Anyone else?
Citera
2010-04-28, 02:51
  #103
Medlem
Happymanwithcats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av punyqoq
Jaha, då kör man en sån där jävla allnighter igen... Anyone else?
Jag kör en allnighter nu, kaffet väntar
Citera
2010-04-28, 02:58
  #104
Medlem
Numes avatar
Snuskigt att bara sova ett fåtal timmar (lyckas aldrig komma upp ur sängen då, somnar om helt enkelt), bättre att köra en allnighter såklart.

Tror jag ska köra en allnighter nu.
Citera
  • 8
  • 9

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback