Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2004-03-22, 15:09
  #1
Medlem
PanzerDivisions avatar
Blev skjuten i benet (vaden) av en kolsyrepistol i helgen, var in på röntgen och det sitter 2 kulor en breve skelettet och en i muskeln. Doktorn tyckte att dom skulle få sitta kvar då det skulle vara omständigt att ta ut dom. Det skulle inte vara nån fara, naturligtvis borde man kunna lita på en doktor men jag ställer mig ändå lite frågande till om det verkligen är bra att ha bly i kroppen?

Behöver jag inte oroa mig eller bör jag ta kontakt med läkaren igen och be att få dom borttagna?
Citera
2004-03-22, 15:11
  #2
Medlem
Rubbermans avatar
Flyttas till vår medicinavdelning.
Citera
2004-03-22, 20:10
  #3
Medlem
lothers avatar
låt dom vara kvar, det finns massor av exempel av folk som har bly kvar i kroppen, inga problem
blyet kapslas in i blyoxid efter ett litet tag och sen händer inte mycket mera
Citera
2004-03-22, 20:17
  #4
Medlem
Hispervispers avatar
Jag är också av den åsikten att du kan vara relativt lugn, i och med att det är metalliskt bly så tas det inte upp, eller i varje fall mycket lite, av kroppen.

Att jag skrev "relativt lugn" beror ju på att det naturligtvis är bättre att vara utan bly i kroppen än med bly i densamma.

Du får stå ut med att vara lite tyngre i framtiden
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback