Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2004-03-23, 04:53
Medlem
Bennos avatar
Hej på er, det är så att jag har börjat träna (nov-03), jag kör 3-4 styrkepass i veckan & 3-4 pass handboll i veckan(handbollen började jag med vid nyår).
När jag började vägde jag ca 115kg å nu väger jag ca 108kg men på slutet har det stannat upp. Jag "måste" bli av med yterliggare 5-8kg helst mer.
Kan någon komma med bra råd.
Citera
2004-03-23, 04:58
Medlem
typhoss avatar
Hur är dieten upplagd då?
Citera
2004-03-23, 05:24
Medlem
aac_rippers avatar
115 låter som ganska mycket att börja med rörliga sporter. Jag vägde 113 för ett tag sen och fick inte börja jogga för läkaren, då detta skulle slita ut mina knän.

Jag skulle satsa på att gå ner 30 kg med viktväktarna först, sen börja sporta och styrketräna. 30 kg är lättare än det låter.
Citera
2004-03-23, 06:19
Medlem
Bennos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av typhos
Hur är dieten upplagd då?

Äter när jag är hungrig, ibland nyttigt å ibland oyttigt så som du förstår så har jag inte lagt upp den på något specielt vis.
Citera
2004-03-23, 06:23
Medlem
Bennos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aac_ripper
115 låter som ganska mycket att börja med rörliga sporter. Jag vägde 113 för ett tag sen och fick inte börja jogga för läkaren, då detta skulle slita ut mina knän.

Jag skulle satsa på att gå ner 30 kg med viktväktarna först, sen börja sporta och styrketräna. 30 kg är lättare än det låter.

Det är inte så att det är första gången jag spelar handboll, jag slutade -01 å efter det att jag slutade träna gick jag upp 15-20kg på några år, styrketräna däremot har jag inte gjort i den utsträckningen innan.
Citera
2004-03-23, 06:53
Medlem
typhoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benno
Äter när jag är hungrig, ibland nyttigt å ibland oyttigt så som du förstår så har jag inte lagt upp den på något specielt vis.

Då föreslår jag att du ser över din kost och börjar äta på regelbundna tider.
Så rasar du nog ner 5-8kg snabbt.
Citera
2004-03-23, 07:00
Medlem
Bennos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av typhos
Då föreslår jag att du ser över din kost och börjar äta på regelbundna tider.
Så rasar du nog ner 5-8kg snabbt.

Jag har försökt att göra det men misslyckas alltid, kan bero på att jag jobbar på oregelbundna tider. Om jag skulle lägga upp en diet vad skulle den innehålla? Och vid vilka tider ska jag äta? Är det nån som har ett bra schema?

Tacksam för alla svar.

Edit:Sen har jag ett problem till å det är min sambo som inte för fem öre är intresserad av att äta nyttig dietmat, hon kan trycka i sig all möjlig skitmat utan att gå upp i vikt. Och det är ju allt som oftast hon som lagar maten
Citera
2004-03-23, 07:10
Medlem
typhoss avatar
Testa sök lite på google eller altavista, du kommer hitta en uppsjö sajter med näringslära.
Citera
2004-03-23, 15:59
Medlem
tuborgs avatar
Ta med lunch hemifrån. Ät mycket frukt. Ät inte upp hela middagen om du inte behöver, utan gör en låda att ta med som lunch. Sluta med läsk & hämtpizza.

Så gör jag, åtminstone. Gått från 135 till 103, still counting...
Citera
2004-03-23, 20:16
Medlem
Alladins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aac_ripper

Hmm, beror väll helt och hållet på hur lång och tränad killen är...
Citera
2004-03-23, 23:56
Medlem
Håller med om frukt, ät frukt lite då & då mellan måltiderna. Då äter du inte lika mycket sedan + jämnare blodsockernivå.
Citera
2004-03-24, 04:18
Medlem
Bennos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuborg
Ta med lunch hemifrån. Ät mycket frukt. Ät inte upp hela middagen om du inte behöver, utan gör en låda att ta med som lunch. Sluta med läsk & hämtpizza.

Så gör jag, åtminstone. Gått från 135 till 103, still counting...

Starkt jobbat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in