2016-10-11, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Sljer aldrig! bara att sitta still i bten nr det stormar...

Samma hr. Har varit med sedan kursen var ver 50:-.
Har iofs handlat p mig fler nu men har en bit kvar till mitt GAV.
Nstan hoppas p att kursen skall g ner s man kan ka innehavet.
Iallafall s kommer jag inte heller slja d detta r ett av de oljebolag som kommer leverera p sikt.
P alla dessa r har dem aldrig haft en emission, det sger att dr r bra med kapital i bolaget.
2016-11-06, 09:16
Medlem
Sqeptisks avatar
Liten men dock vinst igen fr BPR Q3 2016. Kursen dock hgre n fr ett r sedan nr jag skrev samma sak. Lngsiktig trend uppt?
2016-11-25, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sqeptisk
Liten men dock vinst igen fr BPR Q3 2016. Kursen dock hgre n fr ett r sedan nr jag skrev samma sak. Lngsiktig trend uppt?

Idag kom ett PM som fick kursen att rasa 10%. Dock s terhmtade Blackpearl mot slutet.
Detta kommer bli riktigt bra p sikt, speciellt ni nr Trump kommer till makten och r positiv till oljan.
2016-11-25, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TobbeGubben
Idag kom ett PM som fick kursen att rasa 10%. Dock s terhmtade Blackpearl mot slutet.
Detta kommer bli riktigt bra p sikt, speciellt ni nr Trump kommer till makten och r positiv till oljan.

Jag slde av nr den gtt ner 4% s sluta vll +- 0 ungefr fr dagen. ven vid ett genombrott fr Opec mtet s ligger Usas Shale som ett snke mot Blackpearl. Om Trump dremot omfrhandlar nafta s det blir en mer "amerikansk oljeunion" s blir Kanada tillgngar jvligt attraktiva helt pltsligt. Fr se hur den utvecklar sig in i december. Dipp ner till ~10 eller rent av 9kr s blir det att sa in igen. Fr se hur Trump behandlar Saudi, erstter han importen frn M med Kanada och Mexico blir det kul^^ Frutom fr petrodollarn frsts:P
2016-11-26, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ligalajs
Jag slde av nr den gtt ner 4% s sluta vll +- 0 ungefr fr dagen. ven vid ett genombrott fr Opec mtet s ligger Usas Shale som ett snke mot Blackpearl. Om Trump dremot omfrhandlar nafta s det blir en mer "amerikansk oljeunion" s blir Kanada tillgngar jvligt attraktiva helt pltsligt. Fr se hur den utvecklar sig in i december. Dipp ner till ~10 eller rent av 9kr s blir det att sa in igen. Fr se hur Trump behandlar Saudi, erstter han importen frn M med Kanada och Mexico blir det kul^^ Frutom fr petrodollarn frsts:P

Jag kommer ocks handla p mig fler om det dippar ner mot 9-10 kr.
Jag har tyvrr en bit kvar till mitt GAV d jag brjade handla nr den stod i 50:-.
Men det gr p rtt hll och jag kommer inte slja p dessa niver.
Har jag gt bolaget i mer n 5 r nu s kan jag lika bra stanna kvar.
Har alltid trott p detta bolag, hade mina tvivel nr den var nere och vnde p 3:-. Men nr Lundin brderna bara kper mer o mer och sger att detta r ett av deras bolag de tror mest p s sitter jag lugnt i " prlan " och guppar.
Tror att vi kommer se 20:- i slutet p nsta r.
2016-11-30, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TobbeGubben
Jag kommer ocks handla p mig fler om det dippar ner mot 9-10 kr.
Jag har tyvrr en bit kvar till mitt GAV d jag brjade handla nr den stod i 50:-.
Men det gr p rtt hll och jag kommer inte slja p dessa niver.
Har jag gt bolaget i mer n 5 r nu s kan jag lika bra stanna kvar.
Har alltid trott p detta bolag, hade mina tvivel nr den var nere och vnde p 3:-. Men nr Lundin brderna bara kper mer o mer och sger att detta r ett av deras bolag de tror mest p s sitter jag lugnt i " prlan " och guppar.
Tror att vi kommer se 20:- i slutet p nsta r.

Fr se om de (lundinarna) fortstter tror p dem nu efter att Pipelines frn omrdet inte gick som det skulle. 2/3 godknda och d r iaf den som gr vsterut mot Vancouver under rejl press frn greenparty och andra aktivister och boende i omrdet. Motstndet r starkt. Gr dr en pipeline till Kalifornien? det skulle egentligen behvas fr att gra oljesanden riktigt attraktiv. Vancouvers hamn r inte stor/djup nog fr transportera olja till Asien.
2016-12-01, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ligalajs
Fr se om de (lundinarna) fortstter tror p dem nu efter att Pipelines frn omrdet inte gick som det skulle. 2/3 godknda och d r iaf den som gr vsterut mot Vancouver under rejl press frn greenparty och andra aktivister och boende i omrdet. Motstndet r starkt. Gr dr en pipeline till Kalifornien? det skulle egentligen behvas fr att gra oljesanden riktigt attraktiv. Vancouvers hamn r inte stor/djup nog fr transportera olja till Asien.

Tror tyvrr aldrig att vi fr se kurser ner mot 9-10 kr igen.
Visst kommer det dippar men efter senaste avtalet tror jag att vi snart har oljepriset p 60dollar/fatet.
Men jag kommer avvakta och se, skulle bolaget f en strre dipp s kommer jag kpa fler.
Jag har tyvrr en bit kvar till mitt GAV.
2018-03-04, 17:32
Medlem
Bstards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chopinowski
Jag tror vl knappast att Balder kommer att stiga 4-500% om man sger s.

Balder har gtt upp med 600 % sedan detta inlgg skrevs, de ndde den nivn i slutet av 2015. Blackpearl har gtt ned med 82 %. Viss skillnad i vrdeutveckling om man sger s, och en lrdom till folk som hller p med sdana hr riskabla investeringar...

100 spnn i Balder blev 700, 100 i Blackpearl blev till 18...
2018-06-23, 22:58
Medlem
Kronas avatar
Tjnat rtt bra p PXXS sjlv men nu finns egentligen ingenting som kan driva kursen mer. OPEC har kommit verens om att producera mer. Vrlden r p vg bort frn olja och oljesanden r vldigt smutsig. I slutet p nsta brskrasch r det lge att plocka upp aktien igen p en kortspeck. Vill ni satsa p fossilindustri nu ser naturgas ut att bli en klart bttre investering.
2022-07-05, 05:08
Moderator
Dr Kings avatar
Aktien r avnoterad och trden lses.

/Moderator

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här