Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-04-17, 19:18
  #1
Avstängd
var-e-vargens avatar
hej köpte nyss ny hd tv för att kunna spela mitt xbox med HD kvalite. köpte sedan en hdmi sladd men nu ser jag att det inte finns något hdmi uttag i xboxet finns det någon adapter eller något sånt som jag kan köpa till för att det ska funka.
välldigt tacksam för hjälp!
Citera
2010-04-17, 19:31
  #2
Medlem
Windiss avatar
Ja du klart att det finns tog mig 2 sec att ta reda på.
http://tinyurl.com/y4prfl2
Citera
2010-04-17, 19:43
  #3
Medlem
Vibliriblands avatar
Har inte xboxen hdmi så har den iaf komponent (röd grön blå)
Och så kopplar du den helt enkelt med den kabeln. Du får 1080p via komponent också.
Har du ingen komponentkabel så var Det Det snik-xbox du köpte (arcade) vilket aldrig lönar sig.
Citera
2010-04-18, 02:51
  #4
Avstängd
var-e-vargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vibliribland
Har inte xboxen hdmi så har den iaf komponent (röd grön blå)
Och så kopplar du den helt enkelt med den kabeln. Du får 1080p via komponent också.
Har du ingen komponentkabel så var Det Det snik-xbox du köpte (arcade) vilket aldrig lönar sig.
ok tack! men hur gör jag för att få 1080p via komponent kabeln då? när jag använder den så står det i vänstra hörnet på tvn att det är 470p.
Citera
2010-04-18, 11:42
  #5
Medlem
http://www.webhallen.com/spel/xbox_3...nt_hd-av-kabel

Denna vill du ha. Min xbox 360 var första modellen och hade inte heller hdmi. Köpte en sån komponent kabel och fick samma upplösning som hdmi.
Citera
2010-04-21, 21:53
  #6
Medlem
Vibliriblands avatar
Du går in i inställningar och sedan video options tror jag det heter.
Sedan väljer du bara 1080p.

Själv körde jag på 720p i ett år innan jag visste att man kunde få 1080p via komponent.

Hehe Jag testade inte ens. Ironi.
Citera
2010-10-17, 23:25
  #7
Medlem
Krollums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deebaraja
http://www.webhallen.com/spel/xbox_3...nt_hd-av-kabel

Bumpar denna tråden!


Jag har det gamla xboxet med denna komponenten, men tvn har endast 3 av dom portarna. Vit, gul och Röd.
Ska jag stoppa i dom 3 eller finns det någon sorts adapter så att man kan få uttag för alla 6 bakom tvn?

När jag använder mig av röd, vit och gul så får jag bild+ljud om jag har valt TV och om jag väljer HD så får jag ljud men ingen bild.
Citera
2010-10-18, 22:24
  #8
Medlem
Kinderagets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krollum
Bumpar denna tråden!


Jag har det gamla xboxet med denna komponenten, men tvn har endast 3 av dom portarna. Vit, gul och Röd.
Ska jag stoppa i dom 3 eller finns det någon sorts adapter så att man kan få uttag för alla 6 bakom tvn?

När jag använder mig av röd, vit och gul så får jag bild+ljud om jag har valt TV och om jag väljer HD så får jag ljud men ingen bild.
Låter som att du inte har en hd-tv
Citera
2011-09-15, 15:01
  #9
Medlem
Chokemeisters avatar
jag bumpar denna tråden lite.

Jag köpte ny tv igår och försöker koppla in mitt gamla xbox 360 till den.
Jag har den gamla typen av 360 som har en kabel ut som ser ut på följande vis:

Bild/ljudkabel ut där man kan välja tv eller hdmi med en switch
I andra änden är den uppdelad i dels röd-vit-gul och i röd-grön-blå.

På min mammas HD-ready tv fanns det uttag för röd-grön-blå och jag kunde på så vis få någorlunda bildkvalitet.
På min nya tv har jag bara scart och 2 st hdmi. Jag får allt att fungera via scart och röd-vit-gul men med kass bildkvalitet.

Finns det någon adapter eller liknande som gör att jag kan koppla in komponentkablarna till min hdmi? har googlat och googlat utan att hitta någonting. Snälla hjälp mig!

Edit: Det är en Samsung UE-40D5004 och på specifikationerna på samsungs hemsida står det såhär: Komposit In (AV): 1 (delas med komponent Y)
__________________
Senast redigerad av Chokemeister 2011-09-15 kl. 15:32. Anledning: la till info
Citera
2011-11-08, 23:40
  #10
Medlem
Alexander857s avatar
Jag har också första versionen som saknar Hdmi-uttag. Har kört med "HD AV-kablen" för att kunna spela med HD tidigare men jag har nu lyckats med att pajja uttaget till det på TV:n. Har en vanlig Hdmi-kabel som ligger och skräpar, har dock inte hittat någon adapter som löser mitt problem. Finns det någon sådan?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback