2012-12-18, 15:05
Medlem
lollan55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salxar
De flesta kvinnor är precis så som han beskriver. De förstör allt teknologiskt i sin väg, det är du/tekniska kvinnor som är undantagen.

Så ska det låta!
Citera
2012-12-18, 21:01
Medlem
negerbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hakiri
Det finns ett tydligt samband mellan tjejkörd och dåligt skick. Speciellt när det gäller datorer

Allra främst när det gäller datorer. Om man säger tjejkörd, eller snarare tantkörd, om en bil så är det å andra sidan något som talar för att den fortfarande är i väldigt gott skick, och har lågt miltal.

Exet mitt var rätt bra när det gällde datorer ändå. Ingen expert, men en fomidabel användare. Hon håller den hel och ren, installerade inte toolbars och stängde ner alla program som hon inte använde. Hon förstod till och med att och hur man skulle stänga av autostart för att datorn inte skulle sega så mycket vid uppstart, men att installera Win 7 åt henne fick jag göra.

Hennes storasyster var däremot en katastrof. Hon lyckades paja 2 laptops på lite mer än ett år. När exet så snällt lånade ut sin gamla laptop till henne medan hennes var på lagning, så lyckades hon under en vecka både spilla kaffe på den, böja kontakten till laddaren och installera dubbla brandväggar för hon fattade inte att hon redan hade en.
Citera
2012-12-18, 22:08
Medlem
Tuli Kupferbergs avatar
Torde vara alla porrsidor de besöker. Dessa sidor har en tendens av att innehålla virus.
Citera
2012-12-18, 22:09
Medlem
Min morsa köpte någon designlaptop från Samsung i 10-tusenkronorsklassen.. står numera (ca 1 år gammal) i vardagsrummets hörn som spotifydator
Citera
2012-12-18, 22:18
Medlem
BlindUrmakares avatar
Jag tror att det har med ointresse och okunskap att göra. De har inte koll på att drivrutiner osv och kan uppdatera drivrutin för grafikkort trots att senare uppdateringar har asmånga buggar och pajar datorn. Sedan finns det i stortsätt lösningar för alla datorproblem om man bara googlar problemet eller felmeddelandet. Har man tur kan man till och med hitta en "hur göra"-guide på youtube. Men för den ovana användaren är det lite överkurs.
Citera
2012-12-18, 22:24
Medlem
Bloggar bloggar och bloggar...
Samt Facebook
Citera
2012-12-18, 22:55
Medlem
Joliet-Jakes avatar
Haha detta är så sant! Syrrans laptop låter som ett vindkraftverk och är seg som satan..

Svaret är no ganska enkelt, de fyller hårddisken till bristningsgränsen och bara kör på som vanligt ändå..
Citera
2012-12-19, 01:07
Medlem
CockneyRejects avatar
dom bryr sig helt enkelt inte,dom täcker fläkten så att datorn blir överhettad när man har den på en mjuk yta te
dom tankar ner skit typ " jag ska kolla på twilight! " söker twilight på typ tpb o tankar ner första bästa sedan så bryr dom sig inte om att ta bort filen heller så de bara fylls på. webbläsarna är också fyllda me massa skit
Citera
2012-12-19, 01:12
Medlem
Displaceds avatar
Stämmer bra det här. Förutom att de är helt värdelösa på att hålla rent och ta bort saker de inte behöver, ska många också envisas med att slänga runt datorn också. Inte i det våldsammaste slaget förstås, men har många gånger sett laptops slängas i soffor, sängar och fåtöljer. Till slut pallar dom inte mer.
Citera
2012-12-19, 01:16
Medlem
hashish-boys avatar
när det gäller laptops så är det för att tjejer inte snusar!
snusare= tomma dosor
tomma dosor= palla upp datorn för att öka luftflödet!

det är rätt självklart om man tänker efter, hur många tjejer snusar? jo ungefär lika många som inte har problem med sin laptop!
Citera
2012-12-28, 20:13
Medlem
MissHiphops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissHiphop
För mig så funkar det rätt så bra. Sitter på en laptop.

Har alla bilder, filmer och musik på den externa hårdisken.

Använder en kylplatta som dessutom alltid står på bordet.

Använder Avast och malwarebytes som skydd.

Har google chrome som webbläsare, vilket är en väldigt bra webbläsare enligt mig.

Brukar emellanåt ta bort program som sällan används, diskrensa och så vidare.

Har endast tre ikoner på skrivbordet.

Försöker att ha igång så få program som möjligt vid autostart. de som finns vid "visa dolda ikoner" är tre program.

Använder Windows klassisk, och tagit bort alla visuella effekter som finns vid rutkanterna, musen, osv.

Det är väl det som jag har gjort och det funkar rätt så bra. =)

Jag uppdaterar lite här!

* Jag använder mig även av Ccleaner plus att jag uppdaterar windows update, avast och anti malware minst en gång om dagen.

* Jag har även förminskat papperskorgen till 500 mb.

* Jag har stängt ner några tjänster för att kunna snabba upp windows 7.

med andra ord, datorn går på rätt så bra. Till väldigt stor del är det tack vare den här tråden som jag har lärt mig det mesta. Även om många inlägg har varit lite negativa emot oss tjejer som sitter vid datorn.
Citera
2025-04-19, 23:47
Medlem
15 år sen trådstarten, är något "tjejkört" nu för tiden?
Är prylarna renare, mer hela, använda med varsamt handlag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in