• 1
  • 2
2010-04-19, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David_9
Givetvis är vi medvetna om att faktorer som omotivation och bortaplan spelar in, men Newcastle fick ändå våran röst. Nu har de visserligen fått in 2 kassar på en halvtimme, men jag förstår helt klart ditt resonemang och vi tar självklart hänsyn till sådana saker.

Som jag redan skrivit ett flertal gånger kommer ett byte från Svs till 4-5 nätbolag göras om ett tag.

Du får gärna förklara tydligare vad du menar med den fetmarkerade texten.

Tack för alla konstruktiva svar, fortsätt ös på!

Låter bra och grattis till trippeln!

Jag menar att bolagen inte ger tillbaka alla pengarna till spelarna utan behåller en del själv(av självklara orsaker) och att man därför måste vara en skicklig spelare för att ens gå plus minus noll.
Citera
2010-04-19, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Speerskinka
Låter bra och grattis till trippeln!

Jag menar att bolagen inte ger tillbaka alla pengarna till spelarna utan behåller en del själv(av självklara orsaker) och att man därför måste vara en skicklig spelare för att ens gå plus minus noll.

Tackar!

Vadå, om man exempelvis satsar 50 kronor på oddset 2,5 och vinner så är det väl 125 kronor man får? Fattar inte riktigt.
Citera
2010-04-19, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David_9
Tackar!

Vadå, om man exempelvis satsar 50 kronor på oddset 2,5 och vinner så är det väl 125 kronor man får? Fattar inte riktigt.

Satsar du 50kr till oddset 2.5 får du givetvis tillbaka 50*2.5 = 125kr. Dock får du ju inte tillbaka dina 50kr utöver detta, utan vinsten blir ju 125kr - 50kr = 75kr

Vad han menade var att omsättningen ( alla spelares sammanlagda insats ) ligger till grund för hur generösa de kan vara med utbetalningar.

Grattis till trippeln !

Låt mig bara demonstrera hur väldigt små skillnader i odds kan få stora skillnader i utbetalning:

Den trippeln ni spelade gav 1.80*1.50*1.30 = 3.51 i odds, 351kr tillbaka på en hundring, 251kr vinst.
En trippel med 1.85*1.57*1.35 = 3.92 i odds, 392kr tillbaka på en hundring, 292kr vinst, en skillnad på 41kronor, alltså drygt 10% mer i vinst, på odds som inte är särskilt mycket högre.

Bara ett exempel på hur viktigt det är att jaga de bästa oddsen, även om det är små skillnader.
Senast redigerad av Apopath 2010-04-19 kl. 23:29.
Citera
2010-04-20, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Apopath
text

Förstår fortfarande inte fullt ut vad andra spelares insatser har att göra med mitt spel, tyvärr.

Tack igen!

Givetvis ska vi leta de bästa oddsen i fortsättningen, vi måste bara lära oss spela först.
Citera
2010-04-20, 11:54
Medlem
Gick snabbare än vad vi tänkt oss, ett konto reggades nyss på Nordicbet. Nu kör vi!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in