2010-04-19, 16:43
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Köpte en Freecom extern hårddisk idag, på 1TB. Funkade fint när jag kopplade in den tidigare idag. Åkte iväg ett par timmar, medans jag gjorde en överföring från datorn till den nya hårddisken.
Kom tillbaka, ser all överföring är klar, efter en stund är hårddisken som bortblåst? Hittar den inte i skivverktyg.

Har testat att ta firewire-kabeln och sätta in den igen.
När inte FW funkade, testade jag med två olika nya usb-kablar, vill inte fungera då heller.
Har startat om datorn, samma sak där, vill inte fungera.

Va händer? Har skiten redan kraschat? Köpte den idag på macforum för 2100kr..

Alla tips är bra tips, hjälp mig att komma på vad det kan vara..
Citera
2010-04-19, 17:19
Medlem
Bulbasaurs avatar
Finns den i diskhantering?
Citera
2010-04-19, 17:33
Bannlyst
Gå tillbaka och be dom förklara vad för skit de ger dig.

Oacceptabelt om det är fel på Hårddisken helt klart.
Citera
2010-04-19, 18:28
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av k1mpman
Gå tillbaka och be dom förklara vad för skit de ger dig.

Oacceptabelt om det är fel på Hårddisken helt klart.

Stack ner till macforum, kom att tänka på att det kan ju vara adaptern som är knas. Tyvärr så hade de inte någon extra adapter att prova med på verkstan

Blev erbjuden en ny hårddisk, sa att jag väntar tills i morgon, gick bort till Clas Ohlsson, stod en duktig kille i disken där, han tog sig en titt på adaptern och kunde konstatera att det var den det var fel på. Köpte en ny adapter för 299 kr.

Det som gör mig smått orolig nu är att kretskortet ser ut att sitta löst på hårddisken, märkte detta när jag skulle sätta i strömkabeln, glappade en aning, så ska det väl inte vara? Jag borde väl kunna få en ny hårddisk?
Citera
2010-04-19, 18:31
Medlem
pettings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist

Det som gör mig smått orolig nu är att kretskortet ser ut att sitta löst på hårddisken, märkte detta när jag skulle sätta i strömkabeln, glappade en aning, så ska det väl inte vara? Jag borde väl kunna få en ny hårddisk?

Absolut!
Citera
2010-04-19, 18:45
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av petting
Absolut!

Tänkte väl det, får gå dit i morgon och be om en ny hårddisk, ska nog inte vara några problem.
Har fått igång den nu iaf, passar på att ta bort allt jag förde över
Citera
2010-04-20, 10:55
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Problem löst, lämnade in den jag köpte igår, och fick en helt ny extern hårddisk idag. Nu hoppas jag att det inte uppstår några fler problem
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in