2024-11-13, 00:41
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andersdamaan
Ja Ekerö/Färingsö är på tok för städat! Det närmsta som man kommer sunkhak där är väl Lilla Venedig i Ekerö Centrum, fast det haket har ju mer av en kvarterskrogskänsla än rent drägg!

Pizzerian vid Brommaplan (Även kallad för "Gropen" i folkmun) är fortfarande rätt dräggig tack och lov! Maten (Speciellt luncherna och pizzorna) är riktigt bra, men dom ölande stammisarna däremot...

Metropol sedan.. Vilka minnen!!! Ett saknat hak!!

Ja ägaren är dessutom riktigt trevlig! Han förtjänar helt klart ett bättre klientel!

Ja metropol var riktigt härligt hela min ungdom spenderades i princip där

Vad fan heter stället på torget i Vällingby? Baronen? Det är också härligt med massa kufar överallt!
Citera
2024-11-13, 02:11
Medlem
Waldorfnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Ja ägaren är dessutom riktigt trevlig! Han förtjänar helt klart ett bättre klientel!

Vad fan heter stället på torget i Vällingby? Baronen? Det är också härligt med massa kufar överallt!

Baronen är det stället som ligger precis till höger om du går upp från tunnelbanan mot bussarna, kan rekommendera det varmt! Om man inte har så värst höga krav. Men personalen är väldigt trevlig, men jäklar vad det känns sunkigt om man kommer dit på "rätt" tid på dygnet.
Citera
2024-11-14, 03:46
Medlem
Andersdamaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn

Uj hur många bärs man har sänkt på "Gropen" genom åren!

Baronen är även den trevlig! Bra mat samt billig flasköl där! Stammisarna är trevliga, och lagomt småalkiga, precis som det skall vara! Tyvärr så stänger krogen för tidigt för en riktig sunkfylla, lika så Josefs som ligger litet längre bort!!
Saknar Sever Inn!
Citera
2024-11-23, 21:56
Medlem
urughos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andersdamaan
Ska upp till Sundsvall på jobb, och om det är sant som du säger så kommer jag att besöka Daltons!
Finns där osnofsig plankstek, trevliga fyllon och billig öl i valfri ordning?

Hej och ursäkta sent svar. Är inte inne på fb så ofta numera. Mat finns vet jag men har dålig koll på menyn. Dock billig öl. Och kareoke. Ett rätt skabbigt ställe men faktiskt bra stämning. Sällan det blir bråk och skit som det brukar bli på oscars med betydligt yngre gäster.

Flyttade ifrån Sundsvall för många år sedan men ja jag skulle säga att stället uppfyller dina önskemål rätt så bra. Väl värt ett besök om du vill gästa en riktig " sylta".
Senast redigerad av urugho 2024-11-23 kl. 22:01.
Citera
2024-11-28, 00:19
Medlem
Dräggigast är väl där folk fortfarande servera folk som mig. Men det är nog väldigt olika beroende på hur man väljer att dra det. Sturehof straxt innan 03? Väldigt dräggigt. Hannas i Vårby med 7,3 på kran? Jävligt dräggigt en tisdag 16:30. (Finns inte kvar nu mera tyvärr). 08 Fridhemsplan? Inte så dräggigt trots att det borde vara. Jävligt rent och fräscht hela tiden. Nivå 22? Dräggigt om man inte gillar barn på krogen, men maten är sjukt prisvärd ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in