2022-02-20, 23:04
Klockföretaget Carl Edmond som Foppa sitter i styrelsen lämnade in konkursansökan 2021. Är detta Foppas riktigt stora förlust som affärsman, eller kommer vi se mer falla? Han har ju flera fingrar i syltburken numera.
Citera
2023-02-05, 19:17
Medlem
orrecrists avatar
Alltså han har börjat spela hockey igen? Vilket lag & vilken division? Hänger inte med.
Citera
2023-02-05, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orrecrist
Alltså han har börjat spela hockey igen? Vilket lag & vilken division? Hänger inte med.

Han spelar i en seniorliga i Schweiz
Citera
2023-02-05, 19:24
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maxitaxiiii
Han spelar i en seniorliga i Schweiz

Har han hus där med? För han börjar ju i Sverige väll. Bara en tidsfråga innan gubben skadar sig
Citera
2023-02-05, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orrecrist
Har han hus där med? För han börjar ju i Sverige väll. Bara en tidsfråga innan gubben skadar sig

Jo han bor där nuförtiden så. Tror han bor i Davos, men tror denna senior liga är lik med oldboys som finns inom fotbollen i Sverige. Kan ha fel i de påståendet om att de är lika
Citera
2023-02-05, 22:20
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maxitaxiiii
Jo han bor där nuförtiden så. Tror han bor i Davos, men tror denna senior liga är lik med oldboys som finns inom fotbollen i Sverige. Kan ha fel i de påståendet om att de är lika

Lite roligt är det att han kör igen
Citera
2023-02-05, 22:59
Bannlyst
Hon ser ju förbannat bra ut. Snygg kvinna.
Citera
2023-02-06, 07:53
Medlem
Lite tragiskt att se honom i en sliskig reklamfilm för något försäkringsbolag.
Citera
2023-02-07, 08:47
Medlem
mastejags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Ja något stämmer inte, jag antar att makarna har bra expertis på skattefrågor.
För att bli begränsat skattskyldig i Sverige får du inte ha ekonomiskt engagemang i sverige.
Begreppet ekonomiskt engagemang i Sverige är inte direkt klargörande men innebörden är i praktiken att du inte får ha ett, direkt eller indirekt, inflytande i svensk näringsverksamhet. Du bör därmed avsäga dig dina styrelseuppdrag, avveckla ditt ägande i bolag och eliminera dina ekonomiska intressen av snarlik karaktär.

Att då sitta kvar i styrelsen till ett bolag som verkar ha noll framgång samt att gå in som
styrelseledamot i ett nystartat franchise cafe rörelse verkar mycket märkligt.
Kan ju också vara så att det ekonimiska inte är det avgörande utan livet i sig som troligen är betydligt trevligare där nere än här i skjutvapnens mecka.
Citera
2023-02-07, 10:50
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mastejag
Kan ju också vara så att det ekonimiska inte är det avgörande utan livet i sig som troligen är betydligt trevligare där nere än här i skjutvapnens mecka.

Det ekonomiska är ur skattesynpunkt helt avgörande för om du skall räknas som utflyttad eller
vara obegränsat skattskyldig i landet.

Jag vet folk som överlåtit företag/rörelse på vuxna barn men ändå ansetts vara huvudman för
verksamheten och taxerad svensk skatt.
Jag vet folk som inte haft någon näringsverksamhet alls i landet, emigrerat men behållit en
fritidsbostad som varit i för hög standard så att den klassats som permanentbostad och därigenom
blivit skattskyldiga i sverige.
Citera
2023-02-07, 11:13
Medlem
KuReLuBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Det ekonomiska är ur skattesynpunkt helt avgörande för om du skall räknas som utflyttad eller
vara obegränsat skattskyldig i landet.

Jag vet folk som överlåtit företag/rörelse på vuxna barn men ändå ansetts vara huvudman för
verksamheten och taxerad svensk skatt.
Jag vet folk som inte haft någon näringsverksamhet alls i landet, emigrerat men behållit en
fritidsbostad som varit i för hög standard så att den klassats som permanentbostad och därigenom
blivit skattskyldiga i sverige.

Så är det. Svenska SKV är inget man skojar med.
Citera
2023-02-07, 11:17
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KuReLuB
Så är det. Svenska SKV är inget man skojar med.

Det är därför jag tvivlar på att dom skattemässigt är skrivna i utlandet.
Dom har alldeles för många engagemang i landet för att kvala in som utflyttade.
Framförallt Nicole
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in