Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2004-03-28, 05:08
  #13
Banned
Kevin Mitnicks avatar
fan har kört fast på level2 på www.try2hack.nl ... kan skylla på att jag är trött!!

någon som vet hur man kommer förbi den .. hehe ... !!!!!
Citera
2004-03-28, 12:32
  #14
Medlem
DonVitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spacemani
Har faktiskt setat i det hela dagen med 2000 server och 200 pro igång för att försöka å få hacket som tas upp i sticky guiden Men det går inge bra.. MS verkar ha fixat buggen delvis... Jag kommer så långt att jag kan se alla användare å hela skiten på domänen men går inte att ändra nåt "Acces denied"

Prova installera W2k utan Servicepack eller liknande och skippa Windowsupdate när du väl installerat OS'et.
Installera också IIS och mSQL så borde du ha roligt ett tag.
Citera
2004-03-28, 17:19
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kevin Mitnick
fan har kört fast på level2 på www.try2hack.nl ... kan skylla på att jag är trött!!

någon som vet hur man kommer förbi den .. hehe ... !!!!!
Hehe, vad vare man skulle göra på den leveln?


Citat:
Ursprungligen postat av DonVito
Prova installera W2k utan Servicepack eller liknande och skippa Windowsupdate när du väl installerat OS'et.
Installera också IIS och mSQL så borde du ha roligt ett tag.

Aa, det kanske är sant! Nu har jag både servern och pro versionen max uppdaterade. Kanske svårt för en noobo som mig att kom igenom då
Citera
2004-03-29, 00:01
  #16
Avstängd
Sajons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kevin Mitnick
fan har kört fast på level2 på www.try2hack.nl ... kan skylla på att jag är trött!!

någon som vet hur man kommer förbi den .. hehe ... !!!!!


Ta reda på vad som händer på sidan, tanka hem källan och granska den.
Citera
2004-05-14, 14:23
  #17
Medlem
Maxels avatar
Edit: ångrade mig.........................
Citera
2004-05-14, 14:33
  #18
Medlem
Atlantiss avatar
När tråden ändå är bumpad:

http://www.hackergames.net <-- Länker till mängder av sidor liknande try2hack.

Är det någon som förresten vet om wargames.unix.se är nere för gott, eller bara temporärt? Har inte kommit in där när jag provat i veckan.
Citera
2004-05-17, 13:19
  #19
Medlem
Dessa är mina favorit-challenge-sajter.. Caesum har en hel del mycket bra och svåra uppgifter, när man kommit en bit. Jag nickar 'cyph1e' på dessa sidor f.ö.

www.bright-shadows.net
www.caesum.com/game

www.hackergames.net (sida med länkar till de flesta sajter)
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback