• 1
  • 2
  • 3
2010-04-28, 14:57
Medlem
Cregers avatar
beror väl på vem man skriver till för min del, en del tycker smileys är störande så då är det ingen mening att göra dom ;pppP;pP;pP;P
Citera
2010-04-28, 15:25
Moderator
NewDeers avatar
Ironi är svårt att uttrycka utan smileys. Och jag är ofta ironisk därför missbrukar jag dem.
Citera
2010-04-28, 15:42
Medlem
Skitonds avatar
Om man skriver sms så är det ju svårt att få med sitt tonläge, om man är ironisk eller inte så därför har man smileys det blir ju också mycket mer personligt om man slänger in en glad gubbe när man är glad liksom. Jag tror att det skulle uppstå mångar missuppfattningar om man helt plötsligt skulle sluta med att använda smilies. Sen är det ju mycket roligare att få ett sms med smilies i än ett utan
Citera
2010-04-28, 15:53
Medlem
Fry^s avatar
Jovars, det kan jag intyga. :P
Citera
2010-04-28, 16:51
Bannlyst
koranen innehåller inte en enda jävla smiley. verkar som ni alla har en hel massa att lära från den. sluta spamma forumet med såna här trådar, kan lika gärna pma mig så svarar jag á la islamish så blir allah, förlåt, alla, nöjda.
Citera
2010-04-28, 17:33
Medlem
Saddl3rs avatar
Jag är också så, känns som att man kan uttrycka sig mycket bättre med smileysar Man kan få med "tonläge" som någon skrev, t.ex. om jag hade haft en lipande smiley () istället för en glad så hade det uppfattats som mer roligt och oseriöst.
Citera
2010-04-28, 18:56
Medlem
Bastubans avatar
Sitter man och roar sig med lyteskomik eller dylikt kan det krävas en smiley så de mindre begåvade, ofta kvinnor förstår att man inte _riktigt_ menade allvar när man benämner dennes kompis som "den där avdankade, numera sjukskrivna landstingsanställde med 3 barn varav alla har olika fäder och slåss om vem som har mest bokstavskombinationer." Fast sanningen kanske är att hon har 3 barn med 2 snubbar och är "föräldraledig" på obestämd tid.
Citera
2010-04-28, 21:58
Medlem
dannekerrors avatar
http://media.photobucket.com/image/b...ve_Smileys.jpg

Am I right?
Citera
2010-04-28, 22:00
Medlem
Pontus900s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannekerror
http://media.photobucket.com/image/b...ve_Smileys.jpg

Am I right?

Tjejer brukar använda sig av dem, känns lite kallt att inte använda tillbaka.
Försöker använda dem måttligt dock oavsett kön.
Citera
2010-04-28, 22:36
Medlem
Folk misstolkar mig jämt om jag inte använder smileys. Dumma jävlar de är.
Citera
2010-04-28, 23:35
Medlem
Jag tycker det är helt ok att både skicka och ta emot meddelanden utan smileys. Men där emot blir jag fundersam om en person som vanligtvis brukar skriva smileysar plötsligt slutar. Om användandet slutar mitt under en konversation.
Citera
2010-04-28, 23:37
Medlem
Nubolics avatar
Citera
  • 1
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto