Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-04-28, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.law
Gjorde samma reflektion. GP har ju inte direkt briljerat med god journalistik vad gäller muthärvan. Har tagits upp tidigare i tråden. Dock kan de ju få en timme för att läsa domen och sedan komplettera artikeln.

Nu är artikeln lite längre.

Se http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1....-till-fangelse
Citera
2011-04-28, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carina.svendsen
I den här härvan (om det är den jag tror) Fyra åtalade i miljonhärva så talas det också om organiserad brottslighet i bakgrunden. Det finns även en pokerspelare med där någonstans.
Jag är vidare säker på att det har en bakgrund i det här företaget:
Johan Kjellberg Bygg AB revisorn i det bolaget, Ulf Greger Johansson Längvik har en hel del intressanta bolag i "sin" portfölj.

Det här bolaget (igen, om det är det jag tror) hade en omsättning på 11MSEK och betalade ut 5MSEK svart, för arbeten som överhuvudtaget inte utförts.

Det Johan Kjellberg Bygg som jag länkar till har ju gått i konkurs, däremot finns det nu ett Br Kjellberg Bygg Kommanditbolag, med samma telefonnummer som det tidigare Johan Kjellberg Bygg AB, huvudmannen bakom, Carl Peter Kjellberg, är ju huvudman för ett antal bolag, dom flesta i konkurs. en intressant detalj är att om man ser på bolaget Br Kjellberg Kommanditbolag så står det: Även kallat Kjellberg Bygg AB, Johan.

Det är alltså okej att kalla ett KB för AB, ett AB som dessutom är i konkurs. Alla dessa bolag har nämnda Ulf Greger Johansson Längvik.

Bolaget som nämns i artikeln (med reservation för att det är rätt) är VM Bygg, och ansvariga där hade även Frenum. Ansvariga där förekommer faktiskt i en tråd här på Flashback.

Nu handlar ju det här mer om korruption, mutor och svartjobb i byggbranschen, men när kommunen anlitar denna bransch och dessutom själva bidrar i till denna korruption, så...

Nu låter jag säkert som en försvarsadvokat, men det är inte den där härvan som handlar om VM-Bygg. VM-Bygg härvan var 13 miljoner och 6 personer(anknytna till närmare 15 bolag) åtalades. Läste även att du skrev om Thomas Sandqvist, han var delaktig i driften av VM-Bygg tillsammans med en en annan herre du nämnt. Dom två som satt i styrelsen för VM-Bygg är också åtalade. Dom två är idag satta i personlig konkurs. Borgade för en massa bilar, krediter och fakturaköp...Vilket slutade i katastrof!!
Citera
2011-04-28, 17:07
Medlem
Finns det NÅGON inom företagsvärlden som är helt VITA?

Som håller vad de sagt och står för det, även när det uppstår problem!

Är Marcus Allbäck på något sätt inblandad i denna härva?
Citera
2011-05-04, 09:31
Medlem
Tystnad råder på denna tråd!

Vad händer, när skall Allbäck infinna sig till rättegång?
Citera
2011-05-05, 10:22
Medlem
mr.laws avatar
Tror inte det är kommenterat än men uppsagda/dömda VD:n får 30 månadslöner. Det hade troligtvis gått att sparka honom utan att betala ut avgångsvederlag men styrelsen tyckte inte att det fanns utrymme i avtalet. Journalisten verkar bara ha frågat styrelsen som såklart svarar partiskt. Ett skämt till journalistik. Fråga någon som kan det här istället.

http://gt.expressen.se/1.2418391
Citera
2011-05-08, 11:42
Medlem
Nu avslöjar GT nya misstankar om mutor!

Hur vit är Björn Krantz?
Citera
2011-05-10, 04:10
Medlem
Murder.Incs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.I.ACTION
Japp! HYRAB
Mycket svarta pengar i fickan till honom & HA gubben
Tror han sitter inne just i detta nu, utredningen ej klar.

Det ska ju tydligen vara folk från Stockholm och Uppsala inblandade i dessa bedrägerier. Har du någon koll på vilka dessa kan vara?
Citera
2011-05-13, 15:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Urstenen Holding är i inledd konkurs. Det betyder att en massa papper från bolaget kommer att bli offentliga när konkursen är avslutad.

Nja, är det så, vad jag förstår blir inte konkurser offentliga med automatik, jag har massor exempel på motsatsen (just med möjliga kopplingar till Försvaret) och vad jag förstått är det upp till förvaltaren/likvidatorn.
Citera
2011-05-16, 15:06
Medlem
mr.laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carina.svendsen
Nja, är det så, vad jag förstår blir inte konkurser offentliga med automatik, jag har massor exempel på motsatsen (just med möjliga kopplingar till Försvaret) och vad jag förstått är det upp till förvaltaren/likvidatorn.

Själva konkursansökan är offentlig, även eventuella bilagor bör vara det. Där brukar framgå skulder och tillgångar samt vilka som har fordringar på konkursboet. Även protokoll från edgångssammanträdet är offentligt. Bara att begära ut från tingsrätten. Däremot lär inte konkursförvaltaren självmant släppa något alls.
Citera
2011-05-16, 16:23
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eastenders
Björn Krantz och Stefan Allbäck raggade polska luder i Rosenlund i maj 2008.

Polisens spanare tog dem "på bar gärning" i en byggbod.
Jag tror att du ljuger här.

Citat:
Ursprungligen postat av bogartius
Ni har många GOA GUBBAR i Götet
Påpassligt stödinlägg.
Citera
2011-05-17, 11:14
Medlem
bluetramps avatar
http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1....orgs-sparvagar

Har vi nått mer om detta ?

Bemanningsföretaget heter Gardera Bemanning AB http://www.gardera.se/
Citera
2011-05-17, 14:22
Medlem
Spencer Traceys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eastenders
Björn Krantz och Stefan Allbäck raggade polska luder i Rosenlund i maj 2008.

Polisens spanare tog dem "på bar gärning" i en byggbod.

Har du källa på det här, eller har ditt hat mot Allbäcks, fått dig att flippa ur med lögner?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in