Citat:
Ursprungligen postat av Froken.Julie
Är det många flickvänner som varit otrogna mot dig eller?
Nej, däremot känner jag till karaktären av dessa "semestrar". Hon må möjligtvis stå emot ett tag men efter påtryckningar, och dennes väninnans leverne, kvinnor är slaviska flockdjur, så kommer olyckan vara framme. En olycka TS tack vare sitt förutseende och intelligens nu har förhindrat.
Citat:
Varför ska han ens vara med någon som han misstänker skulle vara otrogen mot honom i rätt situation? Då är man ju rätt så dum i huvudet. Vad är det för mening att ha ett förhållande där man "jagar" någon och där men VET att otroheten inte inträffar så länge man låser in sin tjej.
Det handlar inte om att misstänka något. Det handlar om att när hon drar fram "solsemester" resa med en luderkompis så har man passerat gränsen för där man har SKÄL att misstänka. Förhållanden är något man erövrar, försäkrar och skyddar i varje givet ögonblick i enlighet med naturens princip om evig strid.
Följande frågor måste besvaras:
1) Varför kan inte killen åka med? Varför har han överhuvudtaget inte tillfrågats?
2) Varför måste det röra sig om en notorisk knullort dit tusentals svenskor vallfärdat för att smaka på turkiska solstolsuthyrare?
Citat:
jag har varit på mycket värre ställen är charterresor, dvs varm semester med MASSOR med killar som är betydligt charmigare än de som bor i det här avlånga landet. Inte fan har jag brytt mig om dem för det, när jag haft kille.
Mycket har sagts om de manliga skribenterna på Flashback. Men nog tusan går det att sägas om de kvinnliga skribenterna att alla är trogna, underbara och pålitliga och raka motsatsen mot vad vi möter ute i verkliga livet. Jag tar inte dig som intäkt för den här aktuella flickvännens pålitlighet. TS har precis beskrivit vad han kände när detta kom på tal och agerade korrekt.
Det här jävla flummet om kärlek hit och kärlek används högst uppenbarligen som en käpphäst i den här debatten. Med "kärlek" kommer inte automatiskt pålitlighet, pålitlighet är något som måste erövras och förtjänas. Något som kan ta flera år eller mindre om hon gör de rätta sakerna för honom.
Citat:
otroligt korkat av dig att generalisera. Du får det att framstå som att manlig otrohet knappt existerar.
Det är inte TS som har sitt bagage packat.
Citat:
Just nu sitter du och antar att alla tjejer skulle ha varit otrogna i den situationen - bullshit!
vad grundar du det på egentligen?
Jag grundar det i det här fallet på TS egna observationer av verkligheten som angivet i tråden.