2010-04-30, 08:39
Medlem
relmerps avatar
Jag hade gjort exakt samma sak TS. Brudar vet inte sitt eget bästa.
Citera
2010-04-30, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rifter666
Visst har hon väl det men visar också hur högt hon värderar förhållandet. Tycker inte man ska ha behov av att åka till ett sånt ställe när man är ihop med nån.

Nej sant kanske. Men förhållandet verkar ju inte vara det bästa från början, så kan förstå om hon är sugen på att festa med vännerna istället för att sitta hemma med en trist kille.
Står ändå fast vid att de finns tjejer som har mer självdiciplin och hellre gör andra saker på resor än sätter på okända män, oavsett resemål. Är man 100% nöjd med sitt förhållande är man inte otrogen tror jag ^^.
Citera
2010-04-30, 09:21
Medlem
NS_14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Froken.Julie
Är det många flickvänner som varit otrogna mot dig eller?

Nej, däremot känner jag till karaktären av dessa "semestrar". Hon må möjligtvis stå emot ett tag men efter påtryckningar, och dennes väninnans leverne, kvinnor är slaviska flockdjur, så kommer olyckan vara framme. En olycka TS tack vare sitt förutseende och intelligens nu har förhindrat.

Citat:
Varför ska han ens vara med någon som han misstänker skulle vara otrogen mot honom i rätt situation? Då är man ju rätt så dum i huvudet. Vad är det för mening att ha ett förhållande där man "jagar" någon och där men VET att otroheten inte inträffar så länge man låser in sin tjej.

Det handlar inte om att misstänka något. Det handlar om att när hon drar fram "solsemester" resa med en luderkompis så har man passerat gränsen för där man har SKÄL att misstänka. Förhållanden är något man erövrar, försäkrar och skyddar i varje givet ögonblick i enlighet med naturens princip om evig strid.

Följande frågor måste besvaras:

1) Varför kan inte killen åka med? Varför har han överhuvudtaget inte tillfrågats?
2) Varför måste det röra sig om en notorisk knullort dit tusentals svenskor vallfärdat för att smaka på turkiska solstolsuthyrare?

Citat:
jag har varit på mycket värre ställen är charterresor, dvs varm semester med MASSOR med killar som är betydligt charmigare än de som bor i det här avlånga landet. Inte fan har jag brytt mig om dem för det, när jag haft kille.

Mycket har sagts om de manliga skribenterna på Flashback. Men nog tusan går det att sägas om de kvinnliga skribenterna att alla är trogna, underbara och pålitliga och raka motsatsen mot vad vi möter ute i verkliga livet. Jag tar inte dig som intäkt för den här aktuella flickvännens pålitlighet. TS har precis beskrivit vad han kände när detta kom på tal och agerade korrekt.

Det här jävla flummet om kärlek hit och kärlek används högst uppenbarligen som en käpphäst i den här debatten. Med "kärlek" kommer inte automatiskt pålitlighet, pålitlighet är något som måste erövras och förtjänas. Något som kan ta flera år eller mindre om hon gör de rätta sakerna för honom.

Citat:
otroligt korkat av dig att generalisera. Du får det att framstå som att manlig otrohet knappt existerar.

Det är inte TS som har sitt bagage packat.

Citat:
Just nu sitter du och antar att alla tjejer skulle ha varit otrogna i den situationen - bullshit!

vad grundar du det på egentligen?

Jag grundar det i det här fallet på TS egna observationer av verkligheten som angivet i tråden.
Senast redigerad av NS_14 2010-04-30 kl. 09:24.
Citera
2010-04-30, 17:47
Medlem
Anteauss avatar
Okej att TS inte visat sig i tråden sedan den skapades, och okej att jag personligen inte förstår viljan att åka på semester utan sin partner, men TS verkar ju inte har problem med det om det inte är en "ort där knullande är vanligt" som är resmålet. (får hon ta en tur med en ålandsbåt?)

Ts säger därtill att han litar på sin partner men att han inte litar på tjejen som hans partner skulle rest med. Vad tror TS här egentligen? Jag håller med detta inlägg helt och fullt--tror TS verkligen att hans partners resesällskap skulle kunna övertala henne att knulla med nån?

Tror inte TS mer än så om sin partner än att hon är ett viljelöst fån som gör vad hennes polare gör och säger att hon ska göra utan ställer utimatum i stil med "åker du så gör jag slut" så kan jag faktiskt inte se annat än att TS ljuger när han säger att han litar på sin partner.

Ja, man har rätt att tycka illa om att ens partner åker på resa (gör nåt annat); ja, man har rätt att tala om att man tycker illa om detta; ja, man har rätt att ta upp det till diskussion och förklara sin ståndpunkt--men nej, man har inte rätt att FÖRBJUDA.
Citera
2010-04-30, 18:16
Medlem
Mr Mojo Risin's avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AverageR
...
Iaf, jag tror problemet ligger hos dig att du har för taskigt självförtroende, och tror att flickvännen skulle hitta en "turk" som är bättre än du på en vecka på en partyort.
Vad skönt att du förklarade för alla hur det egentligen är. Det är alltså så att tjejerna hittar en turk som är bättre än pojkvännen och det är därför de är otrogna på partyresor 'med tjejerna'. För att de hittar någon som är bättre än pojkvännen alltså.

Tänk, här har vi gått helt blinda tills sanningen kom fram. Tack. Nej, jag menar det verkligen - TACK!
Citera
2010-04-30, 19:03
Medlem
Froken.Julies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NS_14
Nej, däremot känner jag till karaktären av dessa "semestrar". Hon må möjligtvis stå emot ett tag men efter påtryckningar, och dennes väninnans leverne, kvinnor är slaviska flockdjur, så kommer olyckan vara framme. En olycka TS tack vare sitt förutseende och intelligens nu har förhindrat.

Det handlar inte om att misstänka något. Det handlar om att när hon drar fram "solsemester" resa med en luderkompis så har man passerat gränsen för där man har SKÄL att misstänka. Förhållanden är något man erövrar, försäkrar och skyddar i varje givet ögonblick i enlighet med naturens princip om evig strid.s pålitlighet. TS har precis beskrivit vad han kände när detta kom på tal och agerade korrekt.

Nåja, det finns otaliga situationer där en otrohet skulle kunna äga rum. Det beror helt på hur TS flickvän är lagd. Det ovanstående var väldigt idiotiskt sagt. Tycker det börjat låta mer som ägande här än något "beskydd". Man beskyddar det som vill beskyddas, vid uppenbara situationer.

tidigare i år när jag och min käresta klev utan för dörren från krogen i armkrok, kommer det en aspackad tjej förbi oss och halvskriker "åh du var snygg" och lutar sig fram och försökte kyssa min
pojk, som lutar sig bakåt för att slippa bli träffad. Per reflex trycker jag en arm emellan och trycker/knuffar undan henne. Jag funderade inte ens det var en självklarhet även om han själv ordnat sig långt bortom räckhåll för paddan, så blev jag förbannad. Han var väldigt stolt/nöjd över att jag reagerade på det sättet.

om jag däremot skulle förbjuda saker som han sökte sig till själv är det en helt annan sak. Man har två val; 1. stanna kvar 2. gå där ifrån.

så jag tycker inte TS gjort några fel, han väljer att gå därifrån. Sedan kan man ju fråga sig; kommer detta bli en metod? Så fort han inte gillar något så hotar han med att hon kan dra åt helvete, för något mindre "svartsjukedrama". Typ; du får inte gå på efterfest, el dyl.
Citera
2010-04-30, 19:57
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olof.Palme
Det är inte hon eller partyresorna som är det stora problemet. Det är hennes kompis.

Jag vet vem hon är och jag känner henne någorlunda bra sedan ett antal år. Jag köper hellre "guld" av en zigenare vid motorvägen än litar på den här kvinnan. Och hon vill åka på partyresa med min flickvän, bara dom två. Den här kompisen är snäll och lätt att umgås med. Men jag litar inte på henne av två primära anledningar.

Det är din flickvän du inte litar på, kompisen använder du bara som förklädnad istället för att titta inåt och ta itu med den tunga biten - dig själv.
Citera
2010-04-30, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olof.Palme
Jag sade till min flickvän att hon kunde dra åt helvete om hon åkte. Hon accepterade det och ska inte åka. Hur skulle ni ha reagerat? Berätta gärna om ni har erfarenhet av liknande moraliska dilemman med era partners, vad ni gjorde och vad resultatet blev.
Ja, det var ett riktigt ställningstagande.
Att åka med en kompis med en sådan personlighet hade nog slutat med otrohet. Speciellt som din tjej verkar lite svag och låter sig styras. (Det är nästan lite omdömeslöst att hon umgås med den kompisen).

Varför vill hon öht åka med kompisen? I relationer brukar man åka tillsammans.
Citera
2010-04-30, 22:31
Medlem
purity666s avatar
Hur många kameler betalade du för din flickvän? För du måste ha äganderätt som kan förbjuda henne?

Låter mest som du är osäker och dessutom har väldiga problem med konflikthantering. Hade du lagt fram ett ultimatum på det där sättet till mig så hade jag definitivt åkt. Så grattis.. du är en osäker man o har en dörrmatta till flickvän. Må ni leva lyckliga i alla era dagar.
Citera
2010-05-01, 03:07
Medlem
AverageRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Mojo Risin'
Vad skönt att du förklarade för alla hur det egentligen är. Det är alltså så att tjejerna hittar en turk som är bättre än pojkvännen och det är därför de är otrogna på partyresor 'med tjejerna'. För att de hittar någon som är bättre än pojkvännen alltså.

Tänk, här har vi gått helt blinda tills sanningen kom fram. Tack. Nej, jag menar det verkligen - TACK!
Jag förklara inte "hur" det är, utan det jag tycker det låter som han tror det. Jag hade släppt iväg min tjej för jag vet att hon inte skulle ligga med en turk eller nånting annat där nere. Låter man inte sin flickvän/pojkvän göra som hon/han själv vill så har man inget förhållande som kan vara speciellt länge ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in