2010-04-29, 22:53
Medlem
milkoholics avatar
I den här delen av forumet är inte goda råd dyra.
Alla ämnen tas upp och alla möjliga tips och råd ges.

Det som jag är nyfiken på är om någon har följt de saker som har tipsats om?
Många kanske skriver bara för att skriva av sig utan att egentligen ha lust / ork / mod till att göra något åt saken.

Jag undrar då; Finns det någon som aktivt har tagit till sig ett tips eller ett råd och kört på det?
Vad var ditt problem?
Vad fick du för råd?
Vad hände?

Ni som är flitiga rådgivare: Tror ni att era tips och råd gör någon skillnad eller kan det lika gärna vara just så att personen bara ville få ur sig allt?
Citera
2010-04-29, 23:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av milkoholic
I den här delen av forumet är inte goda råd dyra.
Alla ämnen tas upp och alla möjliga tips och råd ges.

Det som jag är nyfiken på är om någon har följt de saker som har tipsats om?
Många kanske skriver bara för att skriva av sig utan att egentligen ha lust / ork / mod till att göra något åt saken.

Jag undrar då; Finns det någon som aktivt har tagit till sig ett tips eller ett råd och kört på det?
Vad var ditt problem?
Vad fick du för råd?
Vad hände?

Ni som är flitiga rådgivare: Tror ni att era tips och råd gör någon skillnad eller kan det lika gärna vara just så att personen bara ville få ur sig allt?

I mitt fall handlar det nog mest om att jag redan vet vad jag borde göra. Behöver bara knuffas över den kanten och bli stark i tron på att det är rätt.
Plus att det känns bra att skriva av sig lite.
Citera
2010-04-29, 23:16
Medlem
Bobby Creeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robinho82
I mitt fall handlar det nog mest om att jag redan vet vad jag borde göra. Behöver bara knuffas över den kanten och bli stark i tron på att det är rätt.
Plus att det känns bra att skriva av sig lite.
Så är det här också.
Citera
2010-04-30, 01:49
Medlem
Dalailamas avatar
Jag postar ganska ofta råd och tips i det här subforumet, dock oftast då jag själv eller någon närstående varit i en liknande situation som TS.

De flesta gånger så ignoreras säkerligen det jag skriver men jag har faktiskt fått ett tiotal PM där folk har tackat mig och berättat solskenshistorier om hur det har gått när de följt mina råd.

Sådant värmer och motiverar mig att fortsätta att skriva
Citera
2010-04-30, 01:57
Medlem
Herr_Oins avatar
Jag fick hjälp här när mitt ex/"på-väg-tillbaka" höll på som värst, men det var mer av typen "terapi" än av typen "råd". Idag ser jag mig själv som en enstaka rådgivare som levererar aslånga inlägg till folk som har problem. Dock inte ofta, kvalitet före kvantitet

Jag ser gärna att de råd som jag och många andra (kloka) användare ger kommer till nytta för trådskaparen i verkligheten, om inte annat så är det väldigt skönt att skriva av sig, och jag kan nog lova att ett stort antal användare har blivit klokare av att diskutera sitt problem här på forumet. Råd som "TA HENNE I TVÅAN " ger jag dock inte mycket för som ni kanske har märkt. Och kom nu ihåg att om ni vill citera detta inlägg så får ni utesluta mitt meddelande nedan.

Dock så anser jag som moderator att denna tråd hör mer hemma i Relationer och samlevnad: allmänt så jag lägger den där.

/Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in