2010-04-30, 00:15
Medlem
Okej, jag vet inte riktigt var jag ska börja.

Jag har sedan januaris början av detta år varit i kontakt med en kille och som jag nu tror mig gilla lite. Angående känslorna vet jag inte riktigt, jag är intresserad av honom och tror att jag skulle känna något mer och allvarligt ifall vi låg på samma nivå.

Vilket vi inte gör.

Han har vissa problem med sitt välbefinnande, lite depressed och nere sometimes och så vidare ni vet. Han började käka antidepressivt för någon månad sedan, innan dess var han ett vrak. Enligt mig då. På grund av medicinen tappade han lusten att träffa folk, därav mig så det blev lite lidande ett par veckor men vi höll kontakten på msn och sms i alla fall. Nu verkar han må bättre men det kan ju bara vara en fasad eller så kan det rasa när som helst.

Vi har sagt upp kontakten med varandra ett par gånger under dessa snart 5 månaderna.. På grund av han inte orkade med mitt drama och antagligen för att medicinen spökade. Men bara efter några dagar eller en vecka har vi lagt till varandra på msn och facebook och börjat snacka igen.

Jag vet inte vad vi håller på med. Vi har träffats och umgåtts, kollat film och bara umgåtts ni vet. Lärt känna varandra helt enkelt. I början av den här veckan sov han hos mig på hans intiativ. Inget sexuellt hände då han verkade rygga tillbaka när jag hade tänkt börja rida på honom, haha. Som sagt, vi har bara gosat och myst och knappt pussats något speciellt. Vi har för att prata med varandra och har mycket nära till skämt och skratt. Vissa saker och personlighetsdrag har vi gemensamt.

I alla fall. Vi har legat och myst varje gång vi har träffats. Pussats har vi dock inte gjort så mycket alls. Vill inte förstöra genom att gå fort fram, speciellt de gånger vi har "blivit vänner igen".

Nu till problemet/problemen. Jag vet fan inte var jag har killen. Ska jag strunta i att fortsätta träffa honom eller ska jag fortsätta göra det? Jag vill för jag vill lära känna honom bättre, och ja, se om det finns något mer bakom trots allt. Han har dock nämnt att han inte känner något åt kärlekshållet och vill inte ha känslor varken från min eller hans sida och att han vill träffa mig men inte på någon känslomässig grund (Dock skrev han detta i mitten av mars)

Varför vill han fortsätta träffa mig, och varför ville han sova med mig? Vi skriver varje dag så vi har rätt bra kontakt egentligen.

Och just det, när vet jag ifall jag ska bli orolig att jag blir dissad? Han fick ett facebookinlägg av en tjejkompis (från en annan stad där han bott för ett halvår sedan där han jobbade och chillade) att hon "saknade honom redan jättemycket". Vilket han svarade detsamma på och att de ses i nästa vecka. Han ska dit för ett gig.

Just det, jag är envis också så jag lär ändå göra som jag vill och förlora kanske på det. Fan.

Edit: Fan vad mycket text jag skrev. Sorry.
Citera
2010-04-30, 00:21
Medlem
Dalailamas avatar
Kommunikation är nyckeln till alla mänskliga relationer.

Berätta för honom hur du känner och se hur han reagerar. Därefter så får du utifrån svaret ta en funderare på om, och i så fall hur, du vill gå vidare med relationen.
Citera
2010-04-30, 00:30
Medlem
Har du en egen hjärna med en egen vilja kan du använda den.
Citera
2010-04-30, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalailama
Kommunikation är nyckeln till alla mänskliga relationer.

Berätta för honom hur du känner och se hur han reagerar. Därefter så får du utifrån svaret ta en funderare på om, och i så fall hur, du vill gå vidare med relationen.
Det känns som att jag tjatar ifall jag nämner det. I och för sig är det nyttigt och viktigt att jag kanske uppdaterar honom om vad jag tycker. Msn eller irl isf? Nykter eller onykter? (Valborg imorgon ju, lär ju träffa på honom)
Även om han säger att han inte känner någonting för mig så lär jag inte sluta träffa honom och hålla kontakten med honom. Jag är envis.

Gör jag fel när jag inte ens träffar andra under tiden eller strular runt med andra? Mina kompisar förstår inte varför jag håller mig fast till honom när det kanske inte ens blir något. Men jag skulle inte vilja förstöra någonting ifall jag håller på så fittigt. Jag tänker mig i hans skor...
Citera
2010-04-30, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konservburk
Har du en egen hjärna med en egen vilja kan du använda den.
Jag vet bara inte hur jag ska använda den i den här situationen.
Citera
2010-04-30, 00:58
Medlem
Dalailamas avatar
Var nykter och ta det face 2 face.

Om du är seriöst intresserad av den här killen så bör du inte strula runt.
Citera
2010-04-30, 02:00
Bannlyst
Sen är det ett plus att kunna 'express' dig self på Swedish.
Or eller like ...let han suga off dig ibland/sometimes.
Citera
2010-04-30, 02:00
Medlem
Den här killen ska du droppa innan du trillar dit ordentligt.Antideppresiva mediciner betyder problem och det kan man klara sig utan.
Citera
2010-04-30, 03:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av socken7
Den här killen ska du droppa innan du trillar dit ordentligt.Antideppresiva mediciner betyder problem och det kan man klara sig utan.

Word dude! enda gången det är okej att säga
- Det är inte du, det är jag det är fel på.
Är när man går på denna skit medecin. Inte för att han har sagt detta, men det kommer antagligen komma snabbare än vad du tror. Jag menar, en person som måste ta antideppresiva för att klara av vardagen är inte en person att gå efter. Du kommer antagligen själv behöva denna skit medecin för att klara av vardagen med tiden. Jag talar från egna erfarenheter när jag säger att det är en skit medecin, kan inte ens kalla det för medecin, det gör dig bara ont i själen...
Citera
2010-04-30, 05:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wtf.dude
Word dude! enda gången det är okej att säga
- Det är inte du, det är jag det är fel på.
Är när man går på denna skit medecin. Inte för att han har sagt detta, men det kommer antagligen komma snabbare än vad du tror. Jag menar, en person som måste ta antideppresiva för att klara av vardagen är inte en person att gå efter. Du kommer antagligen själv behöva denna skit medecin för att klara av vardagen med tiden. Jag talar från egna erfarenheter när jag säger att det är en skit medecin, kan inte ens kalla det för medecin, det gör dig bara ont i själen...

Haah kan inte va lätt för amerikanarna isf, där 50% av befolkningen knaprar antidepp
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in