2010-04-30, 00:39
Medlem
Just nu är jag lite deppig. Eller det är egentligen ingen typ av depression utan jag är bara väldigt rastlös.
Mitt liv är väldigt bra. Jag har en stor skara vänner, en bra familj som ställer upp och själv har jag det bra ekonomiskt.
Jag är snart 19 år och tar studenten till sommaren. Skolan går sådär, inte jättebra men jag ser ljust ut på framtiden med jobb då jag har bra kontakter inom den branch jag vill jobba inom och jag har jobbat sedan jag var 14 år (dvs bra referenser och arbetslivsrefarenhet).

Något jag har problem med är min flickvän. Vi började dejta för 8 månader sedan och direkt började känslorna att komma. Vi började träffas regelbundet direkt och varit tillsammans på riktigt i ungefär 5 månader. Från början var det lite passivt då hon skulle iväg som aupair runt november och det skulle kännas konstigt att binda sig precis när hon skulle iväg. Men hon hittade inga bra familjer och aupair-planerna lades på is. Vårat förhållande blev ett faktum och allt var jättebra. I början av mars hörde aupair agenturen av sig igen och hon skulle på kort varsel åka iväg. Jag tyckte då att hon skulle göra det då det varit en av hennes drömmar att få göra och det kändes som att det vore fel av mig att hindra henne. Nu har hon alltså varit borta i ungefär 2 månader och saknaden är givetvis enorm. Till en början funkade allting bra med ständig kontakt, men nu har den trappats ner ordentligt senaste tiden. Jag förstod att det skulle bli svårt att hela tiden kunna prata, men jag känner inte det engagemang från henne som jag önskar att jag gjorde. Själv har jag gått från att vara motiverad till att ta igen skolarbeten jag missat när vi träffades som mest, till att vara uttråkad mest hela tiden. Det finns liksom ingen ork att göra något vettigt av all den tid jag har över.