Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-04-30, 11:07
  #1
Medlem
Tjena gött folk.

vad tycker ni om den nya tinidngen om serier, serieblaskan? har läst deras nya nummer som var schysst ävne om jag inte gillade att de hade ett vinter omslag.... det är vår!
Citera
2010-05-05, 19:44
  #2
Avstängd
lolomgwtfs avatar
Man har väl inget direkt liv om man läser en tidning som handlar om tidningar?

Jag hackar inte på den, beskriv den till mig,jag orkar inte googla just nu, så får du skriva av dig lite
Citera
2010-05-05, 22:21
  #3
Moderator
Popesizes avatar
Bläddrade lite i den för ett tag sen när jag stod i pressbyrån. Vill man läsa om serier så tror jag att man får större behållning av Bild & Bubbla. Skummade igenom en artikel om Marvel, och kände att den var inaktuell eller fel (minns inte riktigt vilket, kan ha varit bägge)

Möjligt att jag kanske köper den bara för sakens skull -Några såna tidningar vill jag ha ändå!
Citera
2010-06-07, 16:09
  #4
Avstängd
Tjena.
Hittade denna tråd via Google.

Olof Gustafsson heter jag och är chefredaktör på tidningen Serieblaskan.

Serieblaskan är en ny tidning om tecknade serier. Ungefär som Bild & Bubbla fast vi har kortare artiklar och våra artiklar är nya.

Planen är att utkomma med 3-4 nr/år.

Nästa nummer som är fullpackat med helt nya artiklar kommer om ca 3 veckor.
Citera
2010-06-07, 16:11
  #5
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Gizograngel
Tjena gött folk.

vad tycker ni om den nya tinidngen om serier, serieblaskan? har läst deras nya nummer som var schysst ävne om jag inte gillade att de hade ett vinter omslag.... det är vår!
Vårt första nummer kom i oktober förra året. Till det andra numret (det med det vintriga omslaget) så gjorde vi en hel del förändringar som gjorde numret försenat. (bl.a. fler sidor och större format)
Citera
2010-06-07, 16:12
  #6
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Popesize
Bläddrade lite i den för ett tag sen när jag stod i pressbyrån. Vill man läsa om serier så tror jag att man får större behållning av Bild & Bubbla. Skummade igenom en artikel om Marvel, och kände att den var inaktuell eller fel (minns inte riktigt vilket, kan ha varit bägge)

Möjligt att jag kanske köper den bara för sakens skull -Några såna tidningar vill jag ha ändå!
Hej,

Du syftar nog på nr 1. Där fanns en artikel om att Disney köpte Marvel. Det var inte inaktuellt eller felaktigt. Ta dig gärna en titt på våra kommande nummer, du lär nog gilla de.
Citera
2010-06-07, 18:52
  #7
Moderator
Popesizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Serieblaskan
Hej,

Du syftar nog på nr 1. Där fanns en artikel om att Disney köpte Marvel. Det var inte inaktuellt eller felaktigt. Ta dig gärna en titt på våra kommande nummer, du lär nog gilla de.
Det är klart att om numret kom redan i Oktober förra året, så var artikeln mer aktuell! Men om man ser det i en tidning med jultema, så tolkar man det som om att den dök upp runt jul också. Och då var nyheten om Disneys köp av Marvel hyfsat inaktuell. -Jag är rättad! Men dröjer det inte lite väl länge mellan utgivningarna, då jag fortfarande ser det där "julnumret" i den lokala pressbyrån?
Citera
2010-06-07, 19:02
  #8
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Popesize
Det är klart att om numret kom redan i Oktober förra året, så var artikeln mer aktuell! Men om man ser det i en tidning med jultema, så tolkar man det som om att den dök upp runt jul också. Och då var nyheten om Disneys köp av Marvel hyfsat inaktuell. -Jag är rättad! Men dröjer det inte lite väl länge mellan utgivningarna, då jag fortfarande ser det där "julnumret" i den lokala pressbyrån?
Detta är vad som kommit hittils:
Nr 1/2009: 15 oktober 2009
Nr 1/2010: 27 april 2010

Ja, det är ett ganska stort glapp på dessa två nummer.. Men här är planen för 2010:
Nr 2/2010: 25 juni 2010
Nr 3/2010: 15 augusti 2010
Nr 4/2010: 15 november 2010

Anledningen till att nr 1/2010 blev sjukt försenad är då vi som sagt ändrade så mycket på den och det tog längre tid än förväntat. Men nu ser det ut som att vi kan hålla utgivningsplanen.
Citera
2010-06-14, 18:50
  #9
Avstängd
Någon som fått tag på nr 1/2010?
Citera
2010-06-17, 13:44
  #10
Avstängd
Ni får gärna skriva förslag på artiklar.
Citera
2011-06-26, 00:20
  #11
Medlem
teflonpannan69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Serieblaskan
Ni får gärna skriva förslag på artiklar.

Serieblaskan avslöjar: Så lurar Olof Gustavsson till sig mediauppmärksamhet och vilsna investerar.

Serieblaskans experter varnar: Så skyddar du dig mot denna farliga bedragande mediahora som tvingat fyra bolag till konkurs.

Ronny Svensson 37 år: ''Hur kan det finnas sådana här människor? Var kommer all denna tramsiga, dumma ondska och idioti ifrån?''

Lena Mehlin ansvarig utgivare på Serieblaskan: Därför går vi ut med gärningsmannens nam.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback