Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-08-10, 11:24
Medlem
Nu verkar hemsidan vara borta.
Citera
2010-08-12, 12:13
Medlem
Såg nu också att hemsidan är borta. Fick dessutom ett sms idag där avsändaren är "Inkasso", gick inte att få fram något nummer från var det skickades. I smset står det iallafall såhär "De 1a inkasso ärenden har skickats. Vill ni avsluta ert konto(utan inkasso), betala 498kr till bankgiro 5483-4593 samt ange fakturanr innan den 20/8.EuroMillion"

Wow, för första gången anger de ett datum.. Så jävla oseriöst att försöka påstå att de själva är inkasso genom att avsändaren står som "Inkasso" och sen i slutet av meddelandet skriva EuroMillion I början av smset är ju formuleringen helt skum men när det kommer till hur man ska betala så skriver de klart och tydligt..
Citera
2010-08-12, 13:00
Medlem
SFC1977s avatar
Jag fick också ett sms idag. Öva vet man iallafall vilka skithögar som khier bakom och vart dom bor. Har tankar på att hota dom via brevbombsattrap att nästa gång jag får ett brev eller sms så löner det att vara en riktig bomb nästa gång.
Citera
2010-08-12, 17:48
Medlem
Jag fick ett lika sms idag om inkasso, undertecknat Euromillion. Men det är fortfarande Fastighetsskojaren i Malmö som står som betalningsmottagare.
Det går inte svara eller bestrida något när man inte får någon kontakt. Har bestridit 2 ggr till kontomottagaren med rek. brev, fått tillbaka dem outlösta. Skickat samma till "damen" som ligger bakom detta spektakel, men hon gitter inte svara.
Alltså är detta en jävla bluff från början till slut.
Här i Sverige gäller svensk lagstiftning. Sen får de påstå vad de vill.
Citera
2010-08-12, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonymast
Ser att tråden blivit ganska stor sen jag skrev här senast. Jag har även fått påminnelsen, men ingenting mer efter detta. Antar att de kanske ger sig när jag bestridit båda "fakturorna".

Ingen som hört något mer?

MVH

Hej!! Jag fick idag ett SMS som informera mig att den första Inkasso ärendet har skickas och
uppmannar mig att betala 498 kr för att avsluta mitt KONTO ( Utan inkasso)
Jag undrar om det är några därute som vill åka en sväng till Malmö för att kolla läget så att säga!!
Mv. Maxx10
Citera
2010-08-12, 21:20
Medlem
joceks avatar
Varför spärras inte BG 5483-4593?
Det finns säkert folk som blir rädda och betalar pengar till denna parasit.

Om jag bodde i Malmö skulle jag hälsa på hemma hos Jessica Carmela Martinsson på Almtorget 2 B och påtala hennes beteende.
Citera
2010-08-12, 21:55
Medlem
Benganiolos avatar
Hade varit intressant att veta om det är en speciell mobiloperatörs kunder som har fått detta sms! Läst tråden och en nämnde han bytte till telia och två dagar senare kom detta bluff-sms... har alla telia?
Citera
2010-08-12, 21:55
Medlem
joceks avatar
telia
Citera
2010-08-13, 01:27
Medlem
HansKammlers avatar
Har även fått detta "inkasso" sms idag, jag kommer bara skita i det fullständigt.

Något djävulskap måste vi på flashback kunna koka ihop, massutskick av något äckligt till deras hemadress? företagsadressen som bg numret går till? Ja, vad som helst. Idéer uppskattas

För mig kvittar det om det kostar, bara jag får jävlas med dessa personer på något sätt. Hade varit otroligt skönt att träffa dessa individer, men det lär inte vara det enklaste.
Citera
2010-08-15, 12:12
Medlem
jamesbondes avatar
Undrar om det inte är Jens Eriksson som ligger bakom skiten? Han har bluffat till sig pengar förut med "bilvärdering", "din kreditvärdighet" osv och han har medvetet varit otydlig om att "tjänsterna" kostar pengar.

http://www.internetsweden.se/svensk-brottshydra/
Citera
2010-08-15, 12:34
Medlem
appe-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamesbonde
Undrar om det inte är Jens Eriksson som ligger bakom skiten? Han har bluffat till sig pengar förut med "bilvärdering", "din kreditvärdighet" osv och han har medvetet varit otydlig om att "tjänsterna" kostar pengar.

http://www.internetsweden.se/svensk-brottshydra/
varför skulle det vara jens eriksson? när jag läser igenom sidan ovan hittar jag ingenting som kopplar till waplotto.
Citera
2010-08-15, 14:08
Medlem
michieffs avatar
jag har tele2, verkar som att de luskat reda på mitt ipnummer ändå. läste detta idag http://www.svd.se/nyheter/inrikes/lo...so_5131417.svd

Verkar som att den där killen från polisen nämnt att det kommit in ärenden till kronofogden. Som jag förstår det kan de aldrig skicka ett ärende om man bestridit inkassokraven. Bara att "sparka emot" helt enkelt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in