2010-05-01, 10:03
Medlem
Lodbrokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caras
ödmjuk ton mot bedragare? - hahaha!!!
kostar pengar att logga in? - bedrägeri!!!
Jodå, det kan man både tycka och skratta åt. TS bekymmer är dock att han matat in mobilnummer och kod där det står att "Genom att logga in godkänner och accepterar du våra villkor i sin helhet".

Distansavtalslagen gäller inte vid köp av t.ex. lotter (som i detta fall - irriterande men smart). Kan TS inte få dem att kreditera fakturan, måste TS visa att det var "bristande prisinformation".

Det senare kanske fungerar, det första är enklast. Därför tyckte jag det fanns en poäng i att initialt hålla en lite lägre profil. Inte konstigare än så,
Citera
2010-05-03, 12:18
Medlem
SupaZtars avatar
har en polare råkat ut för samma sak, fick ett sms å dum som man är gick han in å kollade på hemsidan, fick hem en faktura som ser ut som den som visats här ovan,
mina frågor är då,
är d värt att hålla på att krångla med dom?
om jag betalar slipper ja skiten då lr kommer det att komma fler fakturor?
hur gör han för att göra polisanmäla?
hur får han tag i den komunala konsumentombudsman?

tacksam för svar...
Citera
2010-05-03, 13:03
Medlem
Jag fick precis detta SMS:

"Hej, välkommen till EuroMillions. Logga in på www.waplotto.net med ditt mobilnummer och koden XXXXX Mvh Support"

SMS:et är skickat från England, nummer: +447781484000

Det "luriga" är dock att jag i fredags bytte abbonemang hos Telia (hade haft mitt dåvarande abbonemang i 2 år, bytte i fredags till ett annat hos Telia). Har aldrig fått något liknande SMS förut... Har Telia nåt med detta att göra?

Jag har ej anmält mig till något EuroMillions eller waplotto eller något liknande. Jag har ej heller loggat in som det står i SMS:et. Är jag "safe" då, eller bör jag göra nåt?
Citera
2010-05-03, 13:08
Moderator
Arne.Ankas avatar
Korkade människor
Citat:
Ursprungligen postat av johnjrambo2
Jag har ej anmält mig till något EuroMillions eller waplotto eller något liknande. Jag har ej heller loggat in som det står i SMS:et. Är jag "safe" då, eller bör jag göra nåt?
Så funkar det: Genom att logga in godkänner och accepterar du våra villkor i sin helhet. Mer information kan läsas under villkor i menyn.
Citera
2010-05-03, 13:15
Medlem
OK, tack. Jo verkligen korkat. En bekant fick liknande SMS för något år sen (dock inte från samma företag). Han tog bort det utan att göra något, men fick ändå faktura levererat i brevlådan.
Citera
2010-05-03, 13:18
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
OK, tack. Jo verkligen korkat.
Syftade mer på de som loggar in utan att läsa vad det står på sidan och sen klagar på att det kostar, informationen är inte direkt svår att hitta.
Citera
2010-05-03, 13:37
Medlem
OK, lugnt! Hoppas folk som fått detta SMS etc. hittar denna tråd och INTE loggar in... men förstår din poäng, loggar de in trots vetskapen om att de själva inte skapat konto/anmält intresse om tjänsten så får man skylla sig själv lite iaf!
Citera
2010-05-03, 13:45
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
loggar de in trots vetskapen om att de själva inte skapat konto/anmält intresse om tjänsten så får man skylla sig själv lite iaf!
Dessutom står det längst upp på sidan att man accepterar deras villkor i samband med att man loggar in.
Senast redigerad av Arne.Anka 2010-05-03 kl. 13:53.
Citera
2010-05-03, 15:19
Medlem
SupaZtars avatar
men orken att kasta skit på dom som redan har gjort som det stod i smset, visst d må anses korkat att inte kolla upp men gjort e gjort...

så sluta kasta skit å kom på iställe hur man ska kunna hjälpa dom ur denna sits...

trodde d var d tråden handlade om?
Citera
2010-05-03, 20:53
Medlem
Det är ett bluff företag jag fick även ett sms.
Tydligen är det människan som ligger bakom fordonsvärdering och dylika sidor.

"Varför har ni fått detta reklam sms. Ni är nu registrerade på waplotto.net
Ni har varit eller är kund på någon av dessa sidor.
Här under kommer några länkar där smsmottagarna i vårt utskick har godkänt smsreklam med bla. spel.
ex.
bilpris.com
fordonsvarderingen.se
notara.se

När ni blev kund så godkände ni även dessa vilkor.

ex. från bilpris.com
§ 11) Kundens information är skyddad och används endast till information samt erbjudande från Skandinavisk Bil Check AB och relaterade samarbetsföretag. Så som smsreklam (även inom erotik samt spel kan förekomma).
Vill kunden ej ha reklam ska han/hon höra av sig till företaget och bli bort tagen.

Smsen skickas inte ut till en publik i allmänhet, utan till en begränsad grupp av samtyckande mottagare.

Vill ni inte ha mer reklam av oss så klicka här. "

Ett utdrag från waplotto.org som även ägs av samma tjomme som driver waplotto.net.
Citera
2010-05-03, 22:21
Medlem
Skumt, då jag aldrig varit medlem på nån sajt som har någonting som helst att göra med bilar. Äger inte en bil, har inte ens körkort!
Citera
2010-05-03, 22:57
Medlem
appe-s avatar
Citat:
Skumt, då jag aldrig varit medlem på nån sajt som har någonting som helst att göra med bilar. Äger inte en bil, har inte ens körkort!
det kan vara en enkät eller liknande. det finns oftast belägg för telefonnummer. jag föreslår att du intresserar dig mer över fakturan än över hur gällande har kommit över numret.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in