Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-04-07, 16:47
Medlem
jamesbondes avatar
Gammal tråd men jag lyfter den ändå då det behövs. Det var en diskussion om att fransmännen ryter till mot höjd pensionsålder. Då skrev jag att "svenskar är ett mesigt folkslag" vilket resulterade i kontovarning (för hat) och att mina inlägg "flyttas ner i flödet" i en månad.
Facebook skall fan inte ha några användare.
Citera
2023-04-07, 16:58
Citat:
Ursprungligen postat av jamesbonde
Gammal tråd men jag lyfter den ändå då det behövs. Det var en diskussion om att fransmännen ryter till mot höjd pensionsålder. Då skrev jag att "svenskar är ett mesigt folkslag" vilket resulterade i kontovarning (för hat) och att mina inlägg "flyttas ner i flödet" i en månad.
Facebook skall fan inte ha några användare.

Har också blivit varnad (två ggr) av Facebook för att ha skrivit att svenskar är ett fegt folkslag. Kommenterar inte längre integration/invandring på Facebook - och egentligen ingen annanstans än på Flashback, har resignerat och mår mycket bättre av det (det enda jag ångrar är att jag inte helhjärtat gav upp för 20/25/30 år sedan).

Facebook är big brother.
Citera
2023-04-07, 17:25
Medlem
jamesbondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Har också blivit varnad (två ggr) av Facebook för att ha skrivit att svenskar är ett fegt folkslag. Kommenterar inte längre integration/invandring på Facebook - och egentligen ingen annanstans än på Flashback, har resignerat och mår mycket bättre av det (det enda jag ångrar är att jag inte helhjärtat gav upp för 20/25/30 år sedan).

Facebook är big brother.
Tack för svaret. Märkligt att vi blivit varnade för samma sak. Svenskar är ju verkligen ett "mesigt folkslag". Tack för tipset - jag gör som du och många - andra skiter i facebook nu. Tror dom hatar sina användare.
Men utan användare blir det nog inte lätt att sälja annonser. Dom kan trycka upp sina kontovarningar i ändalykten.
Citera
2023-04-07, 17:31
Citat:
Ursprungligen postat av jamesbonde
Tack för svaret. Märkligt att vi blivit varnade för samma sak. Svenskar är ju verkligen ett "mesigt folkslag". Tack för tipset - jag gör som du och många - andra skiter i facebook nu. Tror dom hatar sina användare.
Men utan användare blir det nog inte lätt att sälja annonser. Dom kan trycka upp sina kontovarningar i ändalykten.

Tippar att det är algoritmer som programmerats att agera på sådant som vi skrivit. Jag är alltså kvar som tämligen passiv användare på Facebook, men diskuterar inte integration/invandring längre.

(Ja svenskarna är fega och förtjänar ingen "kamp".)
Citera
2024-09-19, 10:49
Medlem
diseuses avatar
Den nämnd som Facebook har för att granska vad man får och inte får säga har landat i att From the River to the Sea inte per automatik är hatiskt.

HRW (Meta’s Oversight Board Rules ‘From the River to the Sea’ Isn’t Hate Speech):
Citat:
Earlier this month, Meta's Oversight Board found that three Facebook posts containing the phrase “From the River to the Sea” did not violate Meta’s content rules and should remain online.

The majority of the Oversight Board members concluded that the phrase, widely used at protests to show solidarity with Palestinians, is not inherently a violation of Meta’s policies on Hate Speech, Violence and Incitement, or Dangerous Organizations and Individuals (DOI). In line with Human Rights Watch’s submission, it affirmed that while the phrase can have different meanings, it amounts to protected speech under international human rights law and should not, on its own, be a basis for removal, enforcement, or review of content under Meta's policies. Meta created the board as an external body to appeal moderation decisions and provide non-binding policy guidance.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in