Flashback bygger pepparkakshus!
2010-05-21, 17:53
Medlem
MissTeheran2009s avatar
Dogge har ju fr helvete en hund som heter Rizla. Kan offra min hgra arm p att han inte r "ren"
Denise Lopez drar vl nd en hel del colombianskt pulver p sina utekvllare??
Citera
2010-05-21, 19:16
Medlem
Utopia.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antiantiliberal
Tvivlar p det.

Dagens actnow:

Fan, vet nd att han sagt att han vill legalisera marijuana. Dock ville han inte legalisera hasch, s han r ju lite skum.

Om General Knas r cannabisliberal s r ju han en given kandidat! Svenska Akademien krde ju p reclaim nt r, och general knas krde solo ret efter. En riktig aktivistartist. Om det r en hjrtefrga fr honom s r han skert p.

Edit: "Babylon kommer, fr jag sprider ganjangor" - Hr Polisman

Storsien r ju en artist stpt i samma form, och r stockholmare tror jag. Dom kr tillsammans en del. Vet inte vad han tycker om cannabis dock.

Vill ven passa p att uppmana alla att donera pengar p smokefest.se! Gr att gra med kreditkort om man inte orkar fippla med PayPal, det sugiga r dock att man inte kan gra det om man redan har ett PayPal Account (?) Frskte frut iaf. Ska gra ett nytt frsk snart nr lningen kommer.
Senast redigerad av Utopia. 2010-05-21 kl. 19:23.
Citera
2010-05-21, 22:57
Medlem
Prismatics avatar
borde det inte g att fixa ett svenskt bank konto eller ngot?
Citera
2010-05-22, 08:56
Medlem
omigals avatar
Citat:
Tvivlar p det.

Dagens actnow:

Haha, det var som fan...
Citera
2010-05-23, 17:19
Medlem
Lgg grna till en vgbeskrivning till frsta inlgget.

Sedan kan man ju alltid arrangera p s stt att ni ser till att ta med stora filtar att sitta p (antar att det kommer vara ute p en grsmatta) och hgtalarsystem som kommer spela d inte banden r aktiva. Ha ordningsvakter som ser till att folk inte flummar ur totalt om ni vill verka serisa i media - och se till s att det finns ngot stlle dr man kan lmna eventuell packning och liknande, med funktionerna som en garderob p ett utestlle.

Gratis r alltid trevligt, men att ta lite betalt, ven om det bara r en symbolisk summa fr att ni ska slippa st fr kostnader och dylikt, skulle kunna leda till att omrdet blir inhngnat (om det nu inte r det) och drav slippa frbipasserande mnniskor som inte riktigt vill ha med det hela att gra. Ocks mjliggra att det finns en viss ldersgrns d mnniskor i all ra mste ha ansvar fr sina medmnniskor - och ven om jag inte har ngot emot att alla rker s r det vl nd var och ens egna val - efter myndig lder?

Sm stnd skulle ni ju sedan kunna sl upp som sljer lite godis och snt, vilket sedan intrde skulle kunna st fr att betala avgifterna fr att f ha dem! Symboliska summor s att sga. Bara fr att man r icke vinstdrivande betyder inte att man inte kan erbjuda lite mer!

Edit:
Lste igenom lite av folks inlgg och vill vl bara passa p att hlla med och kombinera det med mina frslag.
Att hlla en slags inhngnad gr ju s att man kan undvika att stark alkohol florerar p omrdet. Med sm stnd som sljer godis, lsk och folkl s kan man ju ocks se till s att behoven blir mttade inne p omrdet - och det behver ju inte vara ngra gangsterpriser p det hela om det finns ett intrde som tcker kostnaderna till "the legal permits"!
Senast redigerad av Sgt_Max 2010-05-23 kl. 17:24.
Citera
2010-05-23, 18:43
Medlem
Modifys avatar
Antiantiliberal: Ni skulle kunna inleda Smokefest med att spela Macka B's riktigt grymma lt:

http://www.youtube.com/watch?v=hEfgM7mGSmU

Anvndes i Global Marijuana March i Oslo 2007.
Citera
2010-05-23, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt_Max
text[/i]

Tack fr tipsen. En del har vi redan tnkt p men ang inhgnat och liknande s tror jag inte sjlv p det.
Dels missar man ju en stor del av den "normala" publiken d, som inte fr hra budskapet.
ven ett litet citat ifrn vr hemsida:
Citat:
Kostar det ngot?
Nej, vi har som ml att n ut till s mnga som mjligt. Vi anser att ingen ska kunna hindras frn att hra vrt budskap om fred, frihet och inte minst, cannabis. Mnniskor som r frtryckta av vr nuvarande cannabislagstiftning ska inte tvingas betala fr att uppleva frihet, kontakt och gemenskap med andra cannabisentusiaster.

Citat:
Ursprungligen postat av Modify
Antiantiliberal: Ni skulle kunna inleda Smokefest med att spela Macka B's riktigt grymma lt:

http://www.youtube.com/watch?v=hEfgM7mGSmU

Anvndes i Global Marijuana March i Oslo 2007.

Fr se hur det blir, hade nog sjlv lite ider p Chief Greenbuds lt "its 420 somewhere". Lite mer passande ...
Direkt efter kommer Ted Goldberg att tala...
Citera
2010-05-24, 00:59
Medlem
tvivales avatar
Givetvis kommer man frska vara p plats. Det vore d vl sjlva fan om inte vi fr ett hampebolag och coffeeshops i Sverige inom en snar framtid. Frga Peps Persson om han vill medverka. Tips p lite utlndska artister, kndisar att bjuda in: Willie Nelson, Ziggy Marley, Gentleman, Woody Harrelson, ngon frn Cannabis College i Amsterdam, Sensi Seeds kanske kan ha ngon p plats som sljer frer o.s.v. kanske kan bli lite dyrt, men det skadar ju inte att frga runt om dom vill stlla upp fr den goda sakens skull. Kanske kra ett Free Marc Emery Rally ocks i samma veva. Det r full rulle i Kanada just nu, aktivister som ockuperar konservativa kontor runt om i landet och rullar joints p deras skrivbord.
Citera
2010-05-24, 13:36
Medlem
UPDATE:

Johan Hedin
http://peaceloveandcapitalism.blogspot.com/
Citera
2010-05-24, 14:05
Medlem
toydolls avatar
Snlla, alla 15-ringar som tnker g dit med 328 cannabisblad p trjan fr grna stanna hemma eller byta klder.

Det hr ret kommer jag nog, kommer dock vara nykter, kanske ett ftal l bara.
Citera
2010-05-24, 14:18
Medlem
brisingrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toydoll
Snlla, alla 15-ringar som tnker g dit med 328 cannabisblad p trjan fr grna stanna hemma eller byta klder.

Det hr ret kommer jag nog, kommer dock vara nykter, kanske ett ftal l bara.

Till dig vill jag nstan sga stick t helvete. Du kommer och klagar p cannabiskulturen men sjlv kommer du med l. Patetiskt. Du sger dessutom att du ska vara nykter... wtf?! Om folk vill ha sina klder r det upp till dem. Tror inte att klderna spelar s stor roll utan mer hur vi beter oss och agerar. Gissar p att du inte tycker om 4/20 som r i USA och Kanada varje r dr folk i stort stt har lindat in sig sjlva i cannabisblad?

Sjlv kommer jag g kldd som jag alltid gr. Det r vll lite det vill visa upp ocks? Att vi har folk som rker frn alla mjliga grupper och folkslag.
Citera
2010-05-24, 14:22
Medlem
Modifys avatar
Citat:
Tack fr tipsen. En del har vi redan tnkt p men ang inhgnat och liknande s tror jag inte sjlv p det.
Dels missar man ju en stor del av den "normala" publiken d, som inte fr hra budskapet.
ven ett litet citat ifrn vr hemsida:

Fr se hur det blir, hade nog sjlv lite ider p Chief Greenbuds lt "its 420 somewhere". Lite mer passande ...
Direkt efter kommer Ted Goldberg att tala...

Nja, men en introduktionslt till Smokefest r hursomhelst inte fel enligt mitt tycke.
Spelar egentligen ingen roll vilken lt det r, men en anknytning till Cannabis i lten r ett mste.

Tack fr tipset, ska lyssna p Chief Greenbuds lt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in