• 1
  • 2
2010-05-09, 19:17
Medlem
Ballfagers avatar
Har lite svrt att frst dyrkandet av denne ding faktiskt. Har inte sett alla filmer han gjort, men det jag sett har inte varit ngra mrkvrdiga skdespelarinsatser direkt.

Det vrsta r dock grabbarna som anger honom som "stilikon" (efter att de lst King eller Caf). Samma gossar som brukar ven ha Patrick Bateman som stilfrebild, utan att knna igen hlften av mrkena i American Psycho (om de ens lst boken).
Citera
2010-05-10, 20:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ballfager
Har lite svrt att frst dyrkandet av denne ding faktiskt. Har inte sett alla filmer han gjort, men det jag sett har inte varit ngra mrkvrdiga skdespelarinsatser direkt.

Det vrsta r dock grabbarna som anger honom som "stilikon" (efter att de lst King eller Caf). Samma gossar som brukar ven ha Patrick Bateman som stilfrebild, utan att knna igen hlften av mrkena i American Psycho (om de ens lst boken).

Mcqueen var vl ngot av en rebell i Hollywood, till en tillstllning dr man skulle ha smoking hade han slitna jeans och t-shirt p sig. Jag vet inte s mycket om mode men han klr vl sig rtt okej?
Citera
2010-05-10, 20:42
Medlem
Ballfagers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giovanni
Mcqueen var vl ngot av en rebell i Hollywood, till en tillstllning dr man skulle ha smoking hade han slitna jeans och t-shirt p sig. Jag vet inte s mycket om mode men han klr vl sig rtt okej?
Det r vl mest det att muppar som aldrig sett en film frn fre 1996 (p manligt.net och liknande) helt pltsligt brjade ange honom som stilfrebild jag reagerade mot.
Citera
2010-05-11, 19:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ballfager
Det r vl mest det att muppar som aldrig sett en film frn fre 1996 (p manligt.net och liknande) helt pltsligt brjade ange honom som stilfrebild jag reagerade mot.

Okej, frstr dig!

Vad tycker du annars om hans stil?
Citera
2013-11-12, 22:01
Medlem
TheManWithNoNames avatar
The Great Escape, Nevada Smith, Bullitt, The Getaway, Papillon - listan kan gras lng. Denna mannen var en fantastisk skdespelare som tyvrr gick bort alldeles fr tidigt.
Citera
Idag, 01:05
Medlem
Geomeisters avatar
Nu blev det en bump p cirka tolv r istllet fr skapa ny trd om Steve McQueen.

Steve McQueen omkom endast 50 r gammal. Fr inte lnge sedan dog hans son Chad McQueen. Frmst knd som en av birollerna i Karate Kid. Han blev endast 63 r gammal.

Endast ett ftal av den ldre McQueens filmer r enkla att hitta i fysiskt format. Jag kan ha fel, men att gra hans vriga filmer mer lttillgngliga skulle nog kunna ge en bra inkomst. Kan tnka mig att mnga ldre, men ocks yngre filmnrdar skulle vilja se de filmer med McQueen som aldrig ntt nyare marknader.

Bsta filmerna fr mig r Papillon och The Great Escape. Har samtidigt uppskattat det mesta jag sett med Steve McQueen. Hans egna projekt Le Mans var rtt tradig dock knns oklart varfr den av alla filmerna blivit en av de mer knda. Roligaste r att "Malin frn Saltkrkan" r med i den.

Bland hans mindre knda filmer skulle jag rekommendera The War Lover till den som vill ha annat n ren action och The Hunter fr den som vill ha mer action. The Hunter blev hans sista film. Tycker bde filmen i sig och sista scenen blev ett fint avslut p karriren ven om det aldrig var menat s.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in