• 5
  • 6
2011-06-02, 16:58
Medlem
flightsuitups avatar
Tycker som någon ovan sa, de försöker nog bara reparera sitt rykte om att vara rasister.
Citera
2011-06-02, 16:59
Medlem
Parkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cykla
I en av deras senaste reklamfilmer som går på tv just nu kan man se en vit tjej och en neger kille sitter och flörtar med varandra framför en tavla med massa bilder på varandra.

Till alla glassätare där ute: Är ni medvetna om att ni genom att äta GB Glace själv bidrar för utrotningen av den vita mannen/kvinnan?

Shit, det är ju förjävligt! Tänk om människor får för sig att -svälj- det inte spelar någon roll vilken hudfärg man har? Hemska tanke!

Nej, nu är det dags för alla stolta vita män att ta på sig brunskjortan och samlas för en samrunk till Viljans Triumf. Därefter bojkottar vi GB. Kanske klistrar vi lite tuffa klistermärken med hårda slogans på kiosker som säljer GBs rasförädarglass.

Heil Triumf Glass!
Citera
2011-06-02, 17:00
Medlem
Cyklas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flightsuitup
Tycker som någon ovan sa, de försöker nog bara reparera sitt rykte om att vara rasister.
Så att utrota den vita rasen är inte rasistiskt?
Citera
2011-06-02, 17:00
Medlem
WGASs avatar
Sök hjälp för din paranoja innan du blir schitzofren
Citera
2011-06-02, 17:04
Medlem
Pranchas avatar
Ämnen sammanfogade.

/Mod
Citera
2011-06-02, 17:10
Medlem
Ja!s avatar
Jag hörde att sommarens sortiment ska utökas med en ljusbrun glasspinne med kaffesmak och formad som en ko, kallad Mulatte.
Citera
2011-06-02, 17:21
Medlem
pyttefnaxs avatar
Mer seriös fråga än ni tror: äter invandrare glass? Jag umgås inte med invandrare, är sällan på glasshak heller, så jag vet seriöst inte. Däremot kan jag föreställa mig att inte glass är lika populärt bland "deras" kulturer, att slänga en massa pengar på något som är kallt och kladdigt och som smälter om man har det i fickan.
Citera
2011-06-02, 18:21
Medlem
Spinnacers avatar
Folk får umgås med vem dom vill, men jag tycker hjärntvätten i media är vidrig. Vi kan välja själva, tack.

Den riktas såklart främst till kvinnor då de är mest lättpåverkade/mottagliga. Vit man/Mörk kvinna hade ju givetvis inte gått då invandrarmännen kanske blivit illa berörda, dessutom är det inte lika socialt accepterat och "fint".

Om man begrundar bakomliggande orsakerna till detta så blir man ju lätt fundersam. Det är ju inte precis som att rasism är ett problem i Sverige. Detta är det mest invandrarvänliga & PK-hysteriska landet på hela jorden.
Citera
2011-06-02, 20:22
Medlem
Internetanonyms avatar
Måste fråga TS varför han bryr sig? Hade du hellre sätt att det fanns strikta runt sånt? Eller har du plötsligt drabbats av ett starkt behov av att bestiga en svart tjej/kille? Nej, detta är ett ämne som inte spelar någon roll utanför flashback och jag är glad att det kommer stanna innanför.
Citera
2011-07-30, 23:16
Medlem
Mr Mojo Risin's avatar
Antalet icke-etniska svenskar är långt överrepresenterade i reklam jämfört med deras "verkliga" del i samhället. Jag tror inte det handlar om en rasblandningskonspiration. Däremot vill man inte vara mindre politiskt korrekt än någon annan.

För dem som inte märkt det än, pågår det en tävling i Sverige, där målet är att vara mest antirasistisk. Notera - det räcker inte längre med att vara hälsosamt icke-rasistisk (dvs inte bry sig om hudfärger). Skall man "vinna" i Sverige måste man gå längre än så och aktivt visa, gång på gång och gärna högljutt, hur antirasistisk man är! Reklamfirmorna vill inte göra folk illa till mods, eller bli anmälda för rasism. Rätt enkelt faktiskt. Tävlingen är ju trots allt dödsviktig!

Själv bryr jag mig inte ett dugg om hudfärger (inte på något bättre/sämre sätt iaf). Däremot känner jag en gedigen aversion mot dem som har som livsmål att högljutt dra detta till sin spets dag ut och dag in. Rasism kommer inte att försvinna förrän "antirasisttävlarna" gör det.
Citera
2011-08-06, 16:32
Medlem
Herr Lindholms avatar
Idag installerade jag Revo Uninstall.

På siten sitter ett negerpar framför vad som ser ut som en Mac.

Ständigt denna Mac-normativitet!
Citera
2011-08-06, 16:55
Medlem
Rosindas avatar
När det gäller Mac är det säkert ett amerikanskt foto och då är det ju inte så konstigt att de har svarta på fotot. Det är ju rättså naturligt. Tror att ungefär 15% är svarta där och de är lika mycket del i samhället som andra.

Men för Sverige vore det utomordentligt löjligt.
Jag avskyr att man inte kan ha ett fint foto på några svenska barn utan att slänga in några bruna ungar i fotot.

En och annan gång är det ok, men i reklamen är det i princip konsekvent.

Reklam som bekant, får folk att vilja ha saker som de egentligen inte hade tänkt på eller velat ha.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in