2025-01-28, 12:07
Medlem
TheBusters avatar
Så, Nu när vi är 1 månad in på 9 året, hur många skivor blev det under 2024?

Jag köpte inget tills Maj, men blev 84 totalt, och 6 sålda enligt Discogs.
Citera
2025-02-06, 00:56
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBuster
Så, Nu när vi är 1 månad in på 9 året, hur många skivor blev det under 2024?

Jag köpte inget tills Maj, men blev 84 totalt, och 6 sålda enligt Discogs.
Idag fick jag äntligen hem den enda vinylskivan jag köpt under 2024!

Efter mycket strul med postnord som envisades med att skicka tillbaka den till USA istället för att leverera den till mig, så har den äntligen kommit hem till mig nu. Så den har alltså åkt från USA till Sverige, tillbaka till USA och slutligen till Sverige igen

Jag är ingen stor vinylsamlare, men de jag samlat på mig håller jag varmt om hjärtat.
Jag har ju nämnt denna skiva tidigare i tråden, men för att knyta ihop säcken nu när jag äntligen fått den i min ägo, så länkar jag till den igen: http://www.b9store.com/products/5434...hings-we-carry

Det är alltså en skiva med bandet Have Heart från Boston, som är ett av mina favorithardcore-band. Skivan är lätt topp 10 någonsin för mig, kanske topp 5 också. En sån där skiva jag tar med mig till en öde ö liksom.

Jag hade förmånen att se bandet två gånger innan de lade ner, vilket jag är oerhört glad över.

Den där vinylen är tydligen en limiterad utgåva på 600 exemplar, som det står på en sticker på plasten.

Så himla glad är jag
Citera
2025-02-07, 20:04
Medlem
Rebali179s avatar
Nu är det dags igen för ni vet vad Record Store Day 2025
Listan finns här https://www.recordstoreday.se/rsd2025.php
(Kommer nog fyllas på med tiden)
Får se ifall man hittar något när det väl är dags
Citera
2025-02-08, 01:01
Medlem
AntiSociaL.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179

AIR - Moon Safari-skivan och James Blunt - The Demos är nog säkra kort för mig hehe
Citera
2025-02-08, 13:30
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Tyvärr känns det som om RSD har tappat hela syftet, jag älskade det är de kom, har jobbat gratis på flera stycken och varit involverad på alla möjliga sätt.

Men nu, inga intressanta titlar, massa återutgivet skit, till barnsligt höga priser. De stora bolagen tycker sig före och har för mig dödat det.
Citera
2025-02-10, 17:05
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Tyvärr känns det som om RSD har tappat hela syftet, jag älskade det är de kom, har jobbat gratis på flera stycken och varit involverad på alla möjliga sätt.

Men nu, inga intressanta titlar, massa återutgivet skit, till barnsligt höga priser.
De stora bolagen tycker sig före och har för mig dödat det.

Vilka skivor har du jobbat med & varit involverad i?

För några år sedan fick vi en del härliga svenska släpp som bara försvann?
Monica Zetterlund - Waltz For Debby
Mount Everest - Mount Everest
Gudibrallan - Uto Vår Hage, Fläsket Brinner ,
Björn Famne - Vampire, Arbete & Fritid, Nocie , Vildkaktus, Saga, November , Hansson & Karlssson.

Dock om jag fick önska så skulle jag med sann glädje vilja se dessa komma ut på Nypress
Änglagård - Hybris
Morte Macabre – Symphonic Holocaust
Landberk - Riktigt Äkta
Life - Life (Svensk version)

Samtidigt så är det verkligen bedrövligt att det bara är massa återutgivet skit som sagt
Citera
2025-02-10, 17:17
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Vilka skivor har du jobbat med & varit involverad i?

För några år sedan fick vi en del härliga svenska släpp som bara försvann?
Monica Zetterlund - Waltz For Debby
Mount Everest - Mount Everest
Gudibrallan - Uto Vår Hage, Fläsket Brinner ,
Björn Famne - Vampire, Arbete & Fritid, Nocie , Vildkaktus, Saga, November , Hansson & Karlssson.

Dock om jag fick önska så skulle jag med sann glädje vilja se dessa komma ut på Nypress
Änglagård - Hybris
Morte Macabre – Symphonic Holocaust
Landberk - Riktigt Äkta
Life - Life (Svensk version)

Samtidigt så är det verkligen bedrövligt att det bara är massa återutgivet skit som sagt

Ser att jag var lite snabb på att skicka, skulle varit tydligare. Jag har varit involverad i olika RSD i Barcelona, allt från att DJ, bygga scen, sätta upp spelningar, till att skicka ut öl i mina polares butiker.

På senare år går jag inte ens ner på stan för att klubba sälar. Jäkligt trist med en lysande ide.

Däremot är jag aktivt involverad att släppa skivor, vi ligger nu på 72st. Vill inte riktigt outa mig, men det finns en ledtråd om du tittar lite
Citera
2025-02-10, 17:58
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ser att jag var lite snabb på att skicka, skulle varit tydligare. Jag har varit involverad i olika RSD i Barcelona, allt från att DJ, bygga scen, sätta upp spelningar, till att skicka ut öl i mina polares butiker.

På senare år går jag inte ens ner på stan för att klubba sälar. Jäkligt trist med en lysande ide.

Däremot är jag aktivt involverad att släppa skivor, vi ligger nu på 72st. Vill inte riktigt outa mig, men det finns en ledtråd om du tittar lite

Där ser man alla sätt är bra utom de dåliga ändå.
Får hoppas att det blir ett par vettiga släpp ändå till RSD med tiden i alla fall.
Citera
2025-02-10, 18:14
Medlem
Rebali179s avatar
För övrigt så vill jag väldigt gärna tipsa er alla om Mellotronens senaste släpp som släpps både på LP & Digitalt, senare framöver
En svensk supergrupp vid namn Marsfolket Bandet bestod av
Citera
2025-02-10, 19:42
Medlem
Rebali179s avatar
Det grämmer mig verkligen att Solid Ground - Made In Rock inte kom ut som nypress på Sommor.
Som ligger under Skivbolaget Guerssen

Orginalet kom ut 1976 & går för ca 33.000 :- !!!
https://www.discogs.com/release/4181...d-Made-In-Rock

Testpresen kom ut tror jag 2016 eller senare.
Men låter det vara osagt
https://www.discogs.com/release/2579...d-Made-In-Rock

Någon som vet varför det inte blev någon nyutgåva???
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in