2010-05-13, 21:01
Medlem
Larsjudens avatar
Ryggsäckar är asbra och man kan ju ha den till allt, när man jobbar så fyller man den med verktyg och matlådor.
När det är ledigt fyller man den med badkläder och öl, slänger upp den på ryggen och slipper gå runt som nån jävla påslodisbög.
Citera
2010-05-13, 23:10
Medlem
Ogdens avatar
Fjällräven Kånken är snygga men har fått lite för stor hype, bärs av så många "ååh jag är är så indie och trendig"-människor som fraktar sin laptop i dem för att sitta med den på ett fik.

Nä, för min del klarar jag mig med handväskor. Kör ner plånbok, nycklar, mobil, mp3 där, tillsammans med ett litet A5-block och en penna, det räcker.
Sen om man måste ha med sig mer saker kan man ha en större axelremsväska.

Ryggsäckar... nja. Ser inte alltför bra ut rent generellt.
Citera
2010-05-14, 10:39
Medlem
Dukoupenis avatar
Ryggsäck är överlägset när det gäller att frakta mer saker än en ett par skrivblock och en laptop.
Att gå runt en hel dag på universitetet med träningskläder och böcker i en axelväska ger iallafall mig rejält ont i axlarna.
Dessvärre är det inte särskillt estetiskt tilltalande med ryggsäck, men hellre det än att få ont i ryggen och axlarna.
Jag använder en skidryggsäck från Dakine, väl investerade pengar.
Citera
2010-05-14, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dukoupeni
Dessvärre är det inte särskillt estetiskt tilltalande med ryggsäck, men hellre det än att få ont i ryggen och axlarna.

Tycker detta känns gammalt, idag finns det många estetiskt tilltalande ryggsäckar. Dessa är kanske inte alltid de med flest fack osv, men fyller sin funktion och ser på köpet bra ut (tex den jag tidigare länkade till).
Citera
2010-05-14, 11:16
Medlem
gugglianos avatar
Hell yeah. Ryggsäck FTW, passar i alla lägen, hur ska man annars få hem motsvarande 4 kassar matvaror ensam, på cykel, om inte med en 45 liters rygga
Citera
2010-05-14, 14:05
Medlem
mooseys avatar
Överlägset bäst att "frakta" grejer i, men så jävla fula.
Citera
2010-05-14, 14:37
Medlem
Heinkels avatar
Snygga ryggsäckar: http://www.bolebynsgarveri.se/10-ryggsackar-vaskor
Citera
2010-05-14, 16:14
Medlem
Heinkels avatar
Tillägger att jag tycker att ryggsäck kan vara praktiskt och trevligt, men hör inte riktigt hemma i stadsmiljö. Åtminstone inte till finare kläder. Kavaj+ryggsäck funkar liksom inte. Passar bäst på vandringstur i skogen eller liknande, oavsett hur snygg den är. Eller på skolbarn.
Citera
2010-05-14, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heinkel
Tillägger att jag tycker att ryggsäck kan vara praktiskt och trevligt, men hör inte riktigt hemma i stadsmiljö. Åtminstone inte till finare kläder. Kavaj+ryggsäck funkar liksom inte. Passar bäst på vandringstur i skogen eller liknande, oavsett hur snygg den är. Eller på skolbarn.

Kan inte annat än hålla med, använder själva ofta kavaj då det både är praktiskt och snyggt. Har försökt med ryggsäck vid något tillfälle men det ser bara fel ut. Axelremsväskor är snygga men det är inte kul med laptop, lunch, och skolböcker i en sådan.
Citera
2010-05-14, 19:57
Medlem
Jävligt praktiskt, framför allt om man till exempel ska cykla med den, men inte särskilt snyggt. Axelväska är mycket snyggare imo.
Citera
2010-05-14, 22:22
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vattenspann
Finns inget skönare och mer praktiskt sätt att få med sig grejer. Bra för ryggen är det med. Passar alla utom möjligtvis modemaffian på FB. Pluggar på universitet nu och kör med ryggsäck varje gång det är föreläsning. Har för närvarande:

http://www.tradetalk.com/Images/Prod...mal/262293.jpg

maffian möjligtvis men inte mode
f ö ska en man ha portfölj och kostym oavsett skogen, skolan, stan
Citera
2010-05-14, 23:02
Medlem
Bobbo.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
maffian möjligtvis men inte mode
f ö ska en man ha portfölj och kostym oavsett skogen, skolan, stan
+1, finns inget bättre än att dra ut på en skogsvandring iförd kostym. Tältet ryms lätt tillsammans med övrig utrustning i portföljen.

Ryggsäck har vi för att det är praktiskt och inte snyggt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in