Citat:
Ursprungligen postat av
Dr.Diego
Går det att analysera sina matcher i appen för chess.com jag har inte hittat något som funkar på samma sätt som i appen för lichess trots att jag betalar för chess.com så sitter jag och klipper ut pgn koden efter matcherna?
Det går att analysera matcherna på chesscom men deras analyser är skit och görs av den proprietära Komodo motorn, medan Lichess använder open source Stockfish motorn (bästa schackmotorn), som uppdateras hela tiden och ligger alltid etta eller tvåa (beroende på version) i schackturneringar. Nackdelen med Lichess är att det ät ett begränsat antal dagliga analyser för att minska trycket på servrarna, något som kanske skulle kunna gå att öka antalet dagliga analyser om fler användare donerade per månad, medan chesscom har obegränsat antal analyser för betalande användarr (vilket skulle kunna förklara varför chesscom är så segt). Det är ju liksom inte alla medlemmar på chesscom som betalar, men en hel del där betalar och analyserar alla deras matcher, plus att chesscom har betydligt fler användare också.
Hur som helst så är analyserna på Lichess bättre och mer lärorika, dessutom obegränsat med schackpussel på Lichess.