Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2010-05-16, 15:03
  #37
Medlem
BobbyChengers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av phunque
Du är tyvärr en idiot, jag kan inte hjälpa det.


Jag tycker nog inte att jag är en idiot, då jag sparar tid och rådgiver kunderna att uppgraderar sig.
Citera
2010-05-16, 15:06
  #38
Medlem
phunques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BobbyChenger
Jag tycker nog inte att jag är en idiot, då jag sparar tid och rådgiver kunderna att uppgraderar sig.
Ok, jag kör siebel i mitt intranät, vad ska jag göra?
Citera
2010-05-16, 15:18
  #39
Medlem
BobbyChengers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av phunque
Ok, jag kör siebel i mitt intranät, vad ska jag göra?

Jag har inte någon kunskap av det systemet, bygger mina egna.

Lite väl offtopic, tycker du inte?
Citera
2010-05-16, 15:25
  #40
Medlem
phunques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BobbyChenger
Jag har inte någon kunskap av det systemet, bygger mina egna.

Lite väl offtopic, tycker du inte?
Verkligen inte. Hur ska en kund som har tillämpningar låsta till IE6 göra nu, du föreslår ju att uppgradera? En annan fråga, har du ens tittat på koden, apropå att go off-topic?
Citera
2010-05-16, 15:42
  #41
Medlem
BobbyChengers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av phunque
Verkligen inte. Hur ska en kund som har tillämpningar låsta till IE6 göra nu, du föreslår ju att uppgradera? En annan fråga, har du ens tittat på koden, apropå att go off-topic?

hur dom ska göra? Jadu. Dom får väl helt enkelt släppa till lite Är det ett seriöst företag så bör dom överse att uppgradera en 10år gammal läsare. Och har dom inte råd med att klicka på "Uppradera till IE8" och sedan på "next" så bör dom inte ha råd med ett CRM system.

Ja. jag har kollat på koden, vart vill du komma?
Citera
2010-05-16, 15:47
  #42
Medlem
The Barrs avatar
Gör man något för en allmän publik kan man ju låta bli att specialanpassa till IE6 och se det som att man ger dessa användare extra motivation att byta browser. Men ibland kan det ju vara så att användarna använder IE6 i relativt stor omfattning, som i företagsintranät som phunque tog upp, där det dessutom finns hinder för att helt enkelt använda en annan browser. Då är det ju bara att gilla läget och se till att målgruppen kan använda webbapplikationen som det är tänkt.

Och ska du utveckla applikationer för t.ex. statliga myndigheter ska du inte bara se till att det funkar med IE6, utan att det dessutom funkar för döva och blinda... Olika situationer, olika krav.
Citera
2010-05-16, 15:48
  #43
Medlem
phunques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BobbyChenger
hur dom ska göra? Jadu. Dom får väl helt enkelt släppa till lite Är det ett seriöst företag så bör dom överse att uppgradera en 10år gammal läsare. Och har dom inte råd med att klicka på "Uppradera till IE8" och sedan på "next" så bör dom inte ha råd med ett CRM system.

Ja. jag har kollat på koden, vart vill du komma?
Haha, jag kan inte tala om vilket företag jag talar om då jag varken är sugen på att outa mig eller de företag jag jobbar för, men har du nån ide om vad detta skulle kosta? Näe, jag skulle inte tro det...
Citera
2010-05-16, 16:11
  #44
Medlem
phunques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Barr
Gör man något för en allmän publik kan man ju låta bli att specialanpassa till IE6 och se det som att man ger dessa användare extra motivation att byta browser. Men ibland kan det ju vara så att användarna använder IE6 i relativt stor omfattning, som i företagsintranät som phunque tog upp, där det dessutom finns hinder för att helt enkelt använda en annan browser. Då är det ju bara att gilla läget och se till att målgruppen kan använda webbapplikationen som det är tänkt.

Och ska du utveckla applikationer för t.ex. statliga myndigheter ska du inte bara se till att det funkar med IE6, utan att det dessutom funkar för döva och blinda... Olika situationer, olika krav.
Absolut, och det TS frågade var "Kan ni kolla in vad som är fel. Enligt IE6?", som vissa svarar uppgradera till IE8 på dvs goddag yxskaft. Men visst spelar ens tilltänkta publik en väsentlig roll när man utvecklar.
Citera
2010-05-16, 16:20
  #45
Medlem
BobbyChengers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av phunque
Haha, jag kan inte tala om vilket företag jag talar om då jag varken är sugen på att outa mig eller de företag jag jobbar för, men har du nån ide om vad detta skulle kosta? Näe, jag skulle inte tro det...


Jag vill inte veta vart du jobbar, varför skulle jag vilja veta det? Ska vi droppa detta nu?
Citera
2010-05-21, 11:26
  #46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av occz
Kanske är lite fel läge att gå in i er heta diskussion men jag har för mig att alla IE6-läsare blev automatiskt uppdaterade av windows till IE7, vilket i sin tur borde betyda att väldigt få använder IE6 fortfarande. Ville bara säga det.


xp har det ju som standard? Xp körs av många företagare etc.
Citera
2010-05-21, 11:58
  #47
Medlem
phunques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av steckmajster
xp har det ju som standard? Xp körs av många företagare etc.
Jo, absolut. Men iaf, frågan löd ju "vad är fel, enligt IE6"; svaret på den frågan är kanske inte "du ska uppgradera, kiddo", utan att IE6 renderar jävligt taskigt och har proprietär renderingsmodell mm. som man måste ta hänsyn till.

Men för att svara TS: det känns lite som du inte kodat sidan från scratch själv, utan anpassat en template (bl a blandar du inline css med css i sidhuvudet), du sätter märkliga marginaler (margin: auto på ett element som float:ar...) osv, så jag tror du är ute på för djupt vatten föör att styra upp sidan så den anpassar sig till IE6.

Det är egentligen inte svårare än att koda för en "normal" webbläsare, men man måste ha kunskaperna, det verkar inte du ha. Mitt tips är att fiska fram en ny template eller lära dig css från grunden alternativt lägga ut kodandet på någon kompetent.
Citera
2010-05-21, 14:46
  #48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av phunque
Jo, absolut. Men iaf, frågan löd ju "vad är fel, enligt IE6"; svaret på den frågan är kanske inte "du ska uppgradera, kiddo", utan att IE6 renderar jävligt taskigt och har proprietär renderingsmodell mm. som man måste ta hänsyn till.

Men för att svara TS: det känns lite som du inte kodat sidan från scratch själv, utan anpassat en template (bl a blandar du inline css med css i sidhuvudet), du sätter märkliga marginaler (margin: auto på ett element som float:ar...) osv, så jag tror du är ute på för djupt vatten föör att styra upp sidan så den anpassar sig till IE6.

Det är egentligen inte svårare än att koda för en "normal" webbläsare, men man måste ha kunskaperna, det verkar inte du ha. Mitt tips är att fiska fram en ny template eller lära dig css från grunden alternativt lägga ut kodandet på någon kompetent.

Då kan han ju använda dig ^^
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback