• 1
  • 2
2010-05-15, 18:20
Medlem
dkws avatar
hej, jag och sambon planerar barn inom en snar framtid
det jag inte har sagt till henne är att jag inte kommer kunna förlåta mig själv om vi inte får en son

så finns de några speciella ställningar (sex) som genererar större chans till en son

tack
Citera
2010-05-15, 18:21
Medlem
torstenhingstens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dkw
det jag inte har sagt till henne är att jag inte kommer kunna förlåta mig själv om vi inte får en son

så finns de några speciella ställningar (sex) som genererar större chans till en son

tack

Testa bryggan
Pålitlig ställning...
Citera
2010-05-15, 18:26
Medlem
Tror du seriöst att det beror på ställningen om man får en dotter eller en son?
Vill du inte ha barn, skaffa då inte barn. Idiot.
Citera
2010-05-15, 18:29
Medlem
BuzzBs avatar
Det är inget säkert svar! Ofc.. Men det sägs att om mannen är ovanpå så ökar chansen för en pojke...
Fast jag tycker ändå du är en riktig röv som inte kan acceptera en flicka.
Citera
2010-05-15, 18:30
Medlem
dkws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tenqqu
Tror du seriöst att det beror på ställningen om man får en dotter eller en son?
Vill du inte ha barn, skaffa då inte barn. Idiot.
jag vill ha barn, fast en son.

ja läste nånstans för några år sedan en studie om de här
alltså vilken ställning ger en son

nån som har den``??
Citera
2010-05-15, 18:31
Medlem
.carls avatar
Citat:

tack

Jag hörde talas om någon undersökning som visade på att vissa spermier var snabbare om det var varmt ute, vilket innebar att det föddes fler pojkar än flickor på våren, men det kan ju vara bullshit, det var trots allt på TV3 Direkt jag hörde det.
Citera
2010-05-15, 18:31
Bannlyst
Citat:

tack
Ja, det sägs att vissa ställningar skapar söner och döttrar. Men nej, det är inte så i verkligheten.

edit: eftersom du nu tror på detta så kan du väl köra bryggan eller doggy. Vad jag har hört iallafall
Citera
2010-05-15, 18:33
Medlem
dkws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reyear
Ja, det sägs att vissa ställningar skapar söner och döttrar. Men nej, det är inte så i verkligheten.

edit: eftersom du nu tror på detta så kan du väl köra bryggan eller doggy. Vad jag har hört iallafall

varför skrev dom de då där ja läste??
Citera
2010-05-15, 18:34
Medlem
Vad som är avgörande om det blir en son eller dotter har med genetik att göra. Allt annat är bullshit.
Citera
2010-05-15, 18:37
Medlem
dkws avatar
Kan olika samlagsställningar öka chansen att få en pojke eller flicka?

Folktro har massor att säga om saken! Bland annat ska det öka chansen att få en flicka om kvinnan är ovanpå och chansen att få en pojke om mannen är överst.

Där ser ni!!!!! lås tråden
Citera
2010-05-15, 18:43
Medlem
DerFreischutsss avatar
Det finns många myter om detta. Tro inte på dem. En annan åsikt som förs fram är att om spermier får mogna i pungen en längre tid, är det större chans att få en pojke; dvs spermier som tillverkar flickor är mer färskvara och dör tidigare. Men det är nog heller inte att lita för mycket på. Det är också en missuppfattning att den spermie som hinner först till ägget vinner. Ägget är i realiteten mer aktivt och "väljer" ut den spermie som det ska släppa in. Flera spermier kan alltså ha fäst vid ytan innan en spermie släpps in i ägget.

Vid vissa lasarett talar man inte om för invandrare från vissa kulturer vilket kön bebisen har, för att man i Sverige inte vill att föräldrar skall göra abort på grund av barnets kön. Fast det talas inte mycket om detta, ens officiellt. Är du svensk, får du väl komma överrens med din kvinna om hon kan acceptera detta beteende hos er två. Men tänk på att hon kanske (eller t o m troligen) kommer att ändra sig, när saken verkligen hamnar i skarpt läge, om hon inte är lika -- ursäkta -- könsfixerad som du själv.

I framtiden blir det dock svårt att hindra folk från att få som de vill, då det kommer att gå att "beställa" attribut hos ens avkomma genom genstyrning; kön, ögonfärg med mera. Men kanske har du då hunnit bli för gammal för att göra barn då det skulle kunna bli aktuellt för dig.
Citera
2010-05-15, 18:55
Bannlyst
Citat:
varför skrev dom de då där ja läste??
För att det antagligen var sammanträffanden dom hade fått som exempel, dom lär ju knappast ha udnersökt över 1 miljon människor
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in