Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 9
  • 10
2023-11-05, 06:30
  #109
Medlem
Crime-boy2s avatar
Hur kunde VG med sin bakgrund få visa och uppehållstillstånd i USA? Är det inte märkligt? Skulle CP fått det?
Citera
2024-02-16, 23:41
  #110
Medlem
Finns det fler bilder och foton på Victor än det enda som presenterats här? Finns det något videoklipp eller liknande där man kan höra hans röst och se hur han rörde sig?

Jag bor i Göteborg och träffade aldrig den här personen när han levde. Det verkar bara som att de som bodde i Karlskrona mötte honom. Kan detta stämma? Han sades ju vara berest.

Fredrikman berättade att han sett honom någon gång. Det måste finans fler än han som har träffat victor känns det som. Var inte blyga
Citera
2024-04-04, 00:08
  #111
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Stämmer. Påminner mig att han blev bunden, tystad och instuvad under bakluckan på rivalens bil fär att sedan köras iväg till en enslig plats någonstans i träsken och avrättad där av den svartsjuke mannen.

han blev skjuten i huvudet två gånger med ett finkalibrigt vapen (.22)
svartsjuka makar mördar inte på det sättet.
det är den metod som professionella yrkesmördare föredrar däremot.
Citera
2024-04-04, 00:16
  #112
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av snusmumriken6
han blev skjuten i huvudet två gånger med ett finkalibrigt vapen (.22)
svartsjuka makar mördar inte på det sättet.
det är den metod som professionella yrkesmördare föredrar däremot.
Han transporterades i killens bil, det fanns spår efter honom i bagageutrymmet. Kan mycket väl tänka mig att rivalen ville förödmjuka honom och dessutom få iväg honom till ett lämpligare ställe att slutföra avrättningen på.
Citera
2024-04-09, 01:10
  #113
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Han transporterades i killens bil, det fanns spår efter honom i bagageutrymmet. Kan mycket väl tänka mig att rivalen ville förödmjuka honom och dessutom få iväg honom till ett lämpligare ställe att slutföra avrättningen på.


Jag är dåligt påläst i detta specifika fall måste jag erkänna..

Vilka typer av spår upptäcktes i bagageutrymmet? om det skall vara trovärdigt att han faktiskt legat där, så måste det funnits en rad olika lämningar, inte bara en typ..

men visst kan den svartsjuke mannen också blivit utnyttjad & lurad att delta, på ett sätt eller annat.

läste på lite mer om fallet nu.. den enda typ av spår som återfanns i bakluckan var alltså ngra hårstrån. osannolikt. dessutom påstås han ha mördat sin ex-fru med exakt samma tillvägagångssätt. två skott i huvudet.
det är inte så man mördar när man är svartsjuk. det är så yrkesmördare går tillväga.


alla måste väl inse att det finns en hund begraven här..?
Citera
2024-04-09, 07:39
  #114
Medlem
BarnsligaBengts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snusmumriken6
Jag är dåligt påläst i detta specifika fall måste jag erkänna..

Vilka typer av spår upptäcktes i bagageutrymmet? om det skall vara trovärdigt att han faktiskt legat där, så måste det funnits en rad olika lämningar, inte bara en typ..

men visst kan den svartsjuke mannen också blivit utnyttjad & lurad att delta, på ett sätt eller annat.

läste på lite mer om fallet nu.. den enda typ av spår som återfanns i bakluckan var alltså ngra hårstrån. osannolikt. dessutom påstås han ha mördat sin ex-fru med exakt samma tillvägagångssätt. två skott i huvudet.
det är inte så man mördar när man är svartsjuk. det är så yrkesmördare går tillväga.


alla måste väl inse att det finns en hund begraven här..?

Fast Lamont hade ju polisiär bakgrund, då kan man väl anta ett visst mått av kylighet och proffsighet med vapen generellt.

Och om han anlitats för att yrkesmörda VG är det ju en väldig slump att han råkade ha ett svartsjukemotiv mot honom och sköt ex-fästmöns mamma på exakt samma sätt. Mamman satt knappast på någon känslig information om Palmemordet…
Citera
  • 9
  • 10

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback