2004-04-07, 20:42
Medlem
david85s avatar
Enligt Aftonbladet så är CLA inte bra som bantningsmedel!

"Bantningsmedel, som säljs i hälsokostaffärer, kan ge diabetes.
Forskare har inte heller sett att medlet minskar vikten.
? Ämnesomsättningen försämras, risken för hjärt-kärlsjukdomar ökar, liksom risken för diabetes, säger Ulf Risérus från Uppsala, nu gästforskare vid universitetet i Oxford"

De skriver också: "? Det studierna visar är att underhudsfett förbränns och att muskelmassan kan öka. Det innebär att medlet kan ha en effekt som muskelbyggare är ute efter, säger Ulf Risérus"

Jag bara undrar vilket fett de vill ha bort!? Överhudsfettet?
nån som själv har provat CLA och som kan berätta ifall det funkar eller ej?
Citera
2004-04-07, 22:52
Medlem
käcke-pers avatar
Kanske inte riktigt har med saken att göra me njag gick in på aftonbladet för att kolla upp var osv, o vad var det första jag fick upp om inte en reklampopup för just prenumeration på CLA *aftonbladet i ett nötskal*
Citera
2004-04-07, 22:59
Medlem
david85s avatar
Konsekventa som vanligt ja
Citera
2004-04-12, 17:53
Medlem
t3x5s avatar
Jag har fått en burk med CLA som jag håller på att mumsa i mig..Så det är upp till bevis om det funkar eller ej..!!
Citera
2004-04-12, 19:42
Medlem
Naud-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david85
Enligt Aftonbladet så är CLA inte bra som bantningsmedel!

"Bantningsmedel, som säljs i hälsokostaffärer, kan ge diabetes.
Forskare har inte heller sett att medlet minskar vikten.
? Ämnesomsättningen försämras, risken för hjärt-kärlsjukdomar ökar, liksom risken för diabetes, säger Ulf Risérus från Uppsala, nu gästforskare vid universitetet i Oxford"

De skriver också: "? Det studierna visar är att underhudsfett förbränns och att muskelmassan kan öka. Det innebär att medlet kan ha en effekt som muskelbyggare är ute efter, säger Ulf Risérus"

Jag bara undrar vilket fett de vill ha bort!? Överhudsfettet?
nån som själv har provat CLA och som kan berätta ifall det funkar eller ej?

efter LÅNGT tids bruk glömde du citera...
Citera
2004-04-14, 00:02
Bannlyst
Prova längesen CLA av märket Tonalin, funkade super.
Citera
2004-04-16, 17:30
Medlem
t3x5s avatar
Hmm..

Nu har jag sulat i mig CLA från den här jävla pop-up rutan som kommer lite då & då på lite olika ställen...Och jag har nästan tappat min aptit för käk hur mycket som helst...Beror det på dom där jäklarna eller?? Nån fler som har samma problem lr??
Citera
2004-04-16, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av t3x5
Nu har jag sulat i mig CLA från den här jävla pop-up rutan som kommer lite då & då på lite olika ställen...Och jag har nästan tappat min aptit för käk hur mycket som helst...Beror det på dom där jäklarna eller?? Nån fler som har samma problem lr??

tror inte man ska tappa aptitet av CLA?
Citera
2004-04-17, 20:28
Medlem
t3x5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plumpen
tror inte man ska tappa aptitet av CLA?

Nej jag har fått en uppfattning att dom ska vara fettförbrännande inte aptitnedsättande..Men Men..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in