Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-05-24, 23:55
  #121
Bannlyst
kalla på mamma..bästa vapen
2010-05-24, 23:56
  #122
Medlem
Atzarzidills avatar
Jag säger bara ett ord: Kärnvapen, eller två, kärn vapen. Lite omständigt kanske men lär garanterat sänka killen.
2010-05-25, 00:05
  #123
Medlem
lighty3ars avatar
ska du köra fult, sparka i skrevet sen knä i ansiktet.

ska du köra mindre fult så kör du frontkick på ett knä. alt. spark mot knä följt av slag på struphuvudet.

vill du köra fair så be en polare
2010-05-25, 00:07
  #124
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LieutenantNateHiggers
Haha, pundare eller liknande!

Men jag håller med. Att försöka träffa skrevet är jävligt fegt och hör inte hemma i en clean fight.


Pundare är väl inga vanliga människor?
haha
2010-05-25, 00:19
  #125
Medlem
Hur stor han än må vara så är rätt slag på rätt ställe tillräckligt
2010-05-25, 00:20
  #126
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deeec
Vill du ha något mer "kampsports-orienterat" så är det nog en overhand right som är mest lämpad, där genererar du mest kraft och kan placera den rakt i din motståndares ansikte. Titta på Roy Nelson mot Stefan Struve för praktiskt exempel.

När jag läste första Posten tänkte jag direkt på denna knock
2010-05-25, 00:20
  #127
Medlem
dkme45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotpod
Nja, utgå inte från nåe sånt. Jag har kampsportat själv en hel del och vet att man vill förvänta sig lite, men det är ofta dåligt chansat...


Now we talkin!

Stampa mot knäskålen jävligt hårt så att den bryts bakåt vill jag se ts göra. Annars så är en vanlig hederlig pungspark följt av ett knä i ansiktet rätt effektivt. Däckar inte personen här så knyter du ihop nävarna och svingar till i sidan av skallen. Svinga så mycket du bara kan så du får med kroppen också!

(Varför är jag så pepp på att få mitt lilla scenario på film?)

Asså vad mycket det är med hit och dit. Är det slagsmål hinner man oftast inte tänka eftersom allt går så snabbt. Det finns inget speciellt sätt man slår ner någon, man måste gå efter magkänslan, och agera efter situationen. Blixtsnabbt ska det gå. Har själv inte varit ute och lekt rövare, men jag bara vet!
2010-05-25, 00:29
  #128
Medlem
Marlboromans avatar
Bit han i ollonet, sen spring!
2010-05-25, 00:37
  #129
Medlem
IblisIndustriess avatar
Kör enbart offensivt, så fort du tänker på att stå i defensiv ställning och aktivt tänker på att skydda dig kommer det hela bara att dras ut på.

Sikta mot kritiska ställen omgående; adamsäpple, lever, tinningar och käkfäste. Det sistnämnda är lika ömtåligt som glas om man träffar rätt.
Om du har kniv med dig är det en fördel om du har bladet nedåt, med kniveggen utåt så att du kan få mer pondus i dina knivkryddade jabbar. Det som sköter det hela enklast med bladet är om du tränar på att använda kniven i mönster som liknar en liggande "8" och alltid försöker att ha eggen riktad innåt mot knivens bana. På så sätt kommer du att slita upp hans handleder oavsett hur han försöker att blocka, vilket gör att du är klar på under 5 sekunder. Håller man kniven på det sättet är den mycket enklare att dölja och personen kommer förmodligen inte ens att märka att du skurit en reva mellan haka och ögonbryn förrän det är för sent.
Försök att dina slag/snitt att se ut och fungera lika effektivt som regelrätta käftsmällar men med bladet dolt, han kommer inte att fatta vad som hänt.
2010-05-25, 00:37
  #130
Medlem
Hur kommer fajten vara? kommer det vara en "schyst" fajt bara mellan er två eller kommer folk hoppa in från hans sida om han får stryk?
2010-05-25, 00:39
  #131
Medlem
Nylonarns avatar
Bit av honom bollarna. Se till att få grepp precis vid bollfästet!
2010-05-25, 00:41
  #132
Medlem
Sparka in knäet på honom, slag mot halsen.. ögonen är även sårbara som kan ge dig övertaget är vad jag kan komma på nu, finns dock säkert 100 st som sagt detta innan men orka inte läsa igenom tråden§1

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in