Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-09-13, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stolenChevy
Oasis Supersonic.

Om någon har missat det så har SVT Play en nästan två timmar lång dokumentär om Oasis. Har sett den förut men såg om den nyss eftersom den är grym.

Två timmar högkaratig underhållning.
Citera
2024-09-13, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aroblin
Såg Oasis 97 i Globen Stockholm. Gillar många av deras låtar men jag upplevde att ljudbilden var bas och trummor. Sen gitarr på det så var det svårt att höra sången.

Sen när den lite lugnare låten: Don't look back in anger kom tänkte jag nu ska det bli bra. Men det var bara trummor och bas o inget av det fina gitarrspelet som Noel gör på albumet.

Kommer inte se Oasis nu.

Såg Oasis ett flertal gånger på 90-talet men det var rena lotteriet - ibland var ljudet katastrof men framförallt berodde det nog på bandmedlemmarnas status, bra svängda ibland
Citera
2024-09-13, 12:57
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daninho
Såg Oasis ett flertal gånger på 90-talet men det var rena lotteriet - ibland var ljudet katastrof men framförallt berodde det nog på bandmedlemmarnas status, bra svängda ibland

Min upplevelse också Bas och trummor var väl de minst ”påverkade”.. Sången var ofta slirig..
Citera
2024-09-29, 21:16
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monster-mango-loco
Alan White har lagt ut ganska teasande bilder på instagram, skulle vara magiskt med honom

Den klart bäste trummis de haft. Frågan är hur formen är efter alla dessa år ...

Han fick Morning Glory att låta som ett skenande godståg:

https://www.youtube.com/watch?v=uhnlteqvbDY

Men har White ens spelat något live under de senaste 20 åren?
Citera
2024-09-30, 17:17
Medlem
Tratten52s avatar
Gubbarna måste börja se botten i kassakistan eftersom dom återförenas i någon typ av självförnedringsturne. Jag undrar hur många miljoner dom får eller miljarder 😎😎 Everything has a price tag
Citera
2024-10-04, 23:34
Medlem
Har det pratats något om Europa eller är det bara England?
Citera
2024-10-05, 07:51
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WinstonSmith
Har det pratats något om Europa eller är det bara England?

Även Nordamerika. Men biljetterna sålde slut fort. Även till extrakonserterna.
http://youtube.com/post/UgkxbZb05jHS...mmV3_hqp_i4u8l
Citera
2024-10-05, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Även Nordamerika. Men biljetterna sålde slut fort. Även till extrakonserterna.
http://youtube.com/post/UgkxbZb05jHS...mmV3_hqp_i4u8l

Tack - misstänkte att det kunde vara så. Får hoppas på Europa sen.
Citera
2024-10-05, 11:46
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WinstonSmith
Tack - misstänkte att det kunde vara så. Får hoppas på Europa sen.
Är rätt övertygad om att Europa kommer avhandlas under 2026.
Vore konstigt om Oasis återförenades och besökte alla kontinenter utom just Europa. De är bl.a. fortfarande skyldiga folket en konsert i Frankrike.
Citera
2024-10-06, 14:39
Medlem
TheMentalitas avatar
Detta band har betytt otroligt mycket för mig och har följt brödernas solokarriärer (mest Liam som jag sett ett par gånger). Otroligt stort förstås med återföreningen, hade nog ka ske inte fattat precis hur omöjligt det skulle bli att få biljetter...Gjorde flera seriösa försök med ett mindre nätverk av polare som skulle ordna biljetter i nån av UK+Irland spelningarna. Kammade noll trots att flera av oss var inne och fick välja biljetter (sidan havererade eller så fanns inte biljetterna). Mycket har redan sagts om detta men är bara konstatera att Ticketmasters monopol är helt åt helvete. Ska tilläggas att priserna mer än dubblades efter några timmars köande också.
Initialt grymt besviken förstås (mest på TM) men med tanke på skenande boendepriser osv kanske det var lika bra om man inte var sugen på att ta ett lån haha.

Är bara hoppas de fortsätter efteråt och kör mer Europa-datum. Klart som fan de skulle sälja fulla hus i Skandinavien, Tyskland, Italien osv!
Citera
2024-10-22, 05:53
Medlem
Det blir The Verves f d sångare Richard Ashcroft och bandet Cast är bokade att vara förband till spelningarna i Storbritannien och Irland.

https://gaffa.se/nyheter/2024/oktobe...sta-ars-turne/

Känns spontant som den nostalgiska publiken kan bli nöjda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in