2010-05-27, 11:49
Medlem
För ett tag sedan köpte jag Buphedrone och injicerade under dagen cirka 1 gram. Två gånger sköt jag i samma ven och dagarna efter började jag få lite ont i armen och rörligheten försämrades kraftigt. Jag kunde efter ungefär en vecka inte röra armen alls och en stor böld hade bildats i området kring där jag injicerat. For in på sjukhuset och det konstaterades att jag hade en mycket allvarlig infektion och fick penicillin intravenöst och som tabletter.

Jag missade INTE venen då jag är ganska skicklig på IV-administration och observerat hur sjukvårdpersonal gjort flertalet gånger då jag tar läkemedel intravenöst (av sjukhuspersonal) i perioder.

Skjut ALDRIG Buphedrone. I mitt fall kunde det ha slutat med en amputerad arm.
Citera
2010-05-27, 11:56
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Certifierad
För ett tag sedan köpte jag Buphedrone och injicerade under dagen cirka 1 gram. Två gånger sköt jag i samma ven och dagarna efter började jag få lite ont i armen och rörligheten försämrades kraftigt. Jag kunde efter ungefär en vecka inte röra armen alls och en stor böld hade bildats i området kring där jag injicerat. For in på sjukhuset och det konstaterades att jag hade en mycket allvarlig infektion och fick penicillin intravenöst och som tabletter.

Jag missade INTE venen då jag är ganska skicklig på IV-administration och observerat hur sjukvårdpersonal gjort flertalet gånger då jag tar läkemedel intravenöst (av sjukhuspersonal) i perioder.

Skjut ALDRIG Buphedrone. I mitt fall kunde det ha slutat med en amputerad arm.

Nu litar jag absolut inte på sjukhuspersonalens kompetens att administrera intravenöst då dom missat flertalet gånger på mig, tramadol IV och när dom ska ta blodprov..

Men jag har också haft infektioner och bölder 2 gånger efter injektion av concerta och stilnoct och då har jag förmodat att jag missat, men kan ju ha varit din nål som varit skitig och träffat en nerv eller liknande också.
Citera
2010-05-27, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Certifierad

Skjut ALDRIG . I mitt fall kunde det ha slutat med en amputerad arm.
Buphedrone var inte orsaken. Sjukvårdspersonalen borde upplyst dig om att du fått en Streptokockinfektion pga osteriliserat stickställe eller/och orena verktyg. Det var inte bara armen du riskerade utan livet. Streptokocker finns överallt på huden och orsakar ofta blodförgiftning om den kommer in i blodet vilket inte sällan leder till döden.
Citera
2010-07-05, 18:38
Medlem
Helt klart orena verktyg, bara att tacka sjukvården för snabb hjälp !
Ett råd är att alltid ha någon burk Heracillin hemma när det händer så slipper du skämmas på sjukhuset.
Buphedronet blev då jag positivt överaskad av, fick det från ett land utom Sverige och måste säga att det överaskade på en pundare som jag, IV 75-100 mg slår rätt OK.
Citera
2010-07-05, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Simpliticas
Buphedrone var inte orsaken. Sjukvårdspersonalen borde upplyst dig om att du fått en Streptokockinfektion pga osteriliserat stickställe eller/och orena verktyg. Det var inte bara armen du riskerade utan livet. Streptokocker finns överallt på huden och orsakar ofta blodförgiftning om den kommer in i blodet vilket inte sällan leder till döden.
Många pundare glömmer nog att sterilisera stickstället. Är man ensam med sin nål så är nog sterilisering av stickstället det viktigaste efter vattenkälla.
Det kostar inte mycket med oparfymerade våtservetter. Kan dock rädda ditt liv, eller åtmindstone din arm.
Citera
2010-07-06, 01:40
Medlem
AntiAliass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjacklover
Helt klart orena verktyg, bara att tacka sjukvården för snabb hjälp !
Ett råd är att alltid ha någon burk Heracillin hemma när det händer så slipper du skämmas på sjukhuset.
Buphedronet blev då jag positivt överaskad av, fick det från ett land utom Sverige och måste säga att det överaskade på en pundare som jag, IV 75-100 mg slår rätt OK.

Japp det är mkt bra att ha en burk Heracillin hemma. Men man måste ju få den utskriven av dom på sjukhuset först i vilket fall..och sen så får man ju sällan mer än just exakt en kur, oftast blir det ju inte en hel burk över och läkare ogillar att skriva ut antibiotika i förebyggande syfte.
Citera
2010-07-06, 01:51
Medlem
R3laxs avatar
fyfan det lät inte alls som nån höjdare
Citera
2012-05-26, 11:32
Medlem
Jag ska allergi testa skiten först, 5-10mg nasalt. Sen blir det en panna på 75-110 mg. Givetvis med samma försiktighet som innan.
Jag har fått en och en annan ledis, men aldrig en stor böld... Hur rent är det hemma hos dej egentligen?

SKÅL!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in