Citat:
Ursprungligen postat av
theknife
Som jag förstått det, baserat på vad tidningarna skrev så ägde Rickard inte bilhandeln utan jobbade bara där. Vid tiden för när han blev mördad jobbade han bara extra för att han tyckte det var kul eftersom han var pensionär. Wasim Charkas hade köpt bilhandeln en månad innan han mördades och samtidigt tagit över kontraktet för en etiopisk förening som huserade i lokalen ovanför. Från början verkar man ha utrett om mordet kunde vara en dåd av lasermannen eftersom mordet på Jimmy Ranjbar bara var några månader innan. Men sen verkar man släppt det.
Okej-tack för infon.
Håller med polisen om att laserman-teorin kunde släppas.
Av efterlyst programmet framgår att angående Wasim-mordet hade nån sett ett par beståendes av yngre man och lite äldre kvinna av "egyptiskt" utseende setts lämna bilhandeln under morddagen.
Kanske Mor son spekulerades det i i programmet.
Dessa två fick polisen aldrig kontakt med.
Brynold Wendt i Efterlyst spekulerar vidare i att Wasim mordet verkar planerat då han sköts mitt i ett telefonsamtal som kanske var riggat.
Samtal på den tiden kunde väl kanske inte spåras i efterhand men han säger inte varför han tror samtalet var en del av mord-konspirationen.
Angående Syren mordet i samma lokal 1985 vet jag inte om det finns nåt efterlyst avsnitt på.