Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-02-15, 14:08
  #457
Medlem
Geomeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chinatown
Hmmmmm. Inget som föll mig i smaken kan jag säga. Verkar som de lagt ner mer tid på videon än låten....

Vem är det ens som sjunger?? En av de nya i bandet??

Sångaren är Joe Bouchard. Basist i klassiska uppställningen. Det här är någon gammal låt de trixat upp. Tror inte han sjungit i nutid för skivan, men det är inte omöjligt.
Citera
2024-03-13, 11:06
  #458
Medlem
Geomeisters avatar
Andra ny-gamla låten är ute. Eric Bloom som sjunger. Låter som något från The Revolution By Night men med annan produktion tycker jag.

Don't Come Running To Me: https://www.youtube.com/watch?v=1iNcj93mBAs
Citera
2024-04-08, 10:39
  #459
Medlem
Geomeisters avatar
Två fans av bandet väljer varsin "ta med sig till öde ö"-skiva från bandets katalog och diskuterar dessa två. Nördigt, men på en nivå även vanliga fans kan hänga med på.

https://www.youtube.com/watch?v=FF3FwVECrcQ&t=752s
Citera
2024-04-19, 15:54
  #460
Medlem
Geomeisters avatar
Nu ni. Nu är "Odd and Sods"-albumet Ghost Stories släppt.

1. Late Night Street Fight
2. Cherry
3. So Supernatural
4. We Gotta Get Out of This Place
5. Soul Jive
6. Gun
7. Shot in the Dark
8. The Only Thing
9. Kick Out the Jams
10. Money Machine
11. Don't Come Running to Me
12. If I Fell

Mycket delade meningar om detta. Det är alltså inte ett nytt album med nya låtar utan en samling osläppta låtar och några de spelat live för att nu kommit ut med studioversioner.

Kan bli deras mest tudelade album i karriären!
Citera
2024-04-21, 18:59
  #461
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
Nu ni. Nu är "Odd and Sods"-albumet Ghost Stories släppt.

1. Late Night Street Fight
2. Cherry
3. So Supernatural
4. We Gotta Get Out of This Place
5. Soul Jive
6. Gun
7. Shot in the Dark
8. The Only Thing
9. Kick Out the Jams
10. Money Machine
11. Don't Come Running to Me
12. If I Fell

Mycket delade meningar om detta. Det är alltså inte ett nytt album med nya låtar utan en samling osläppta låtar och några de spelat live för att nu kommit ut med studioversioner.

Kan bli deras mest tudelade album i karriären!

Lyssnat igenom skivan nu några gånger och jag ger den 2 av 5 i betyg. Det märks att de flesta låtar blivit över från tidigare produktioner även om det inte är direkt dåligt.
Inledningsspåret Late night Street fight svänger bra. Lite Steely Dan över den. So supernatural låter som den är gjord runt 1981 och är rätt ok.
Coverlåtarna har gjorts bättre i liveversioner.
Annars ganska intesägande låtar
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback