2015-05-20, 17:54
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amewwa
Japp, spritt språngande naken. Tror dessa bilder togs året innan hon träffade Gaffeln, men ej säker.

http://stupidare.blog.com/files/2011/11/getImg-23.jpg
http://stupidare.blog.com/files/2011/11/getImg2.jpg
http://stupidare.blog.com/files/2011/11/getImg-335.jpg

Jag undrar vad den äldre generationens kungahusdyrkare skulle ha för åsikter om de fick se dessa bilder? Har på känn att Bernadottesagan skulle få ett hastigt och snöpligt slut om mer information om fröken Hellqvists bakgrund nådde ut till allmänheten.

Se det så här: Skattebetalarna får äntligen något för apanaget. Att hela svenska folket har fått se napparna på prinsens tillkommande innan de ens är gifta kallar jag för återbäring.
Citera
2015-05-20, 18:15
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Se det så här: Skattebetalarna får äntligen något för apanaget. Att hela svenska folket har fått se napparna på prinsens tillkommande innan de ens är gifta kallar jag för återbäring.

Han uppför ju sig värdigt kring detta. Höll på få spader när jag såg rubrikerna efter prins Williams "avhyvling" till medierna efter topplessbilderna som publicerades på Kate. "I'm not goiong to let it happen like it did to mum" Gud vad patetiskt och historielöst, det var ju hans egen jävla högadliga sopa till morsa som bjöd in media i den " privata sfären". Princessan Anne och hennes dåvarande make hade väl också rätt vilda partaj under 60 talet med väl omtalade swingerinslag. Inget större fel i det men kanske lilla "Kajti" borde vara lite försiktigare innan hon sätter sig till doms över gemåler i andra kungahus. Nog kan man väl tycka en flicka med far i brittiska armen borde fått lära sig lite hyfs...?
Senast redigerad av bradgardsindianen 2015-05-20 kl. 18:29.
Citera
2015-05-20, 20:40
Medlem
elgecys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P55
Äger Sofias föräldrar någonting?

Gjorde ju en liten forskning om dem och hittar inget

Ryktet i byn säger att de äger en mulltoa
Citera
2015-05-20, 22:01
Medlem
Merwinnas avatar
Jag undrar vad som hade hänt om Kungen nekat ge sitt samtycke. Hade C P avstått från sin plats i tronföljden då, för att kunna gifta sig med henne ändå? Och hade HON i så fall velat gifta sig med honom längre, när den kungliga glansen var borta eller i alla fall devalverad? Men det får vi aldrig veta nu...

Kungen är för mycket i tiden! Jag hade velat se en Wallis o Edward-historia här i Svedala!
Citera
2015-05-20, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag undrar vad som hade hänt om Kungen nekat ge sitt samtycke. Hade C P avstått från sin plats i tronföljden då, för att kunna gifta sig med henne ändå? Och hade HON i så fall velat gifta sig med honom längre, när den kungliga glansen var borta eller i alla fall devalverad? Men det får vi aldrig veta nu...

Kungen är för mycket i tiden! Jag hade velat se en Wallis o Edward-historia här i Svedala!

Jag vet inte. Jag tycker tatueringen hon har nedanför nacken är sunkig (men hon ligger väl i lä jämfört med Stephanie Grimaldi av Monaco). Men utviket är en skitsak, hon var väl dessutom engagerad i några barnhem som volontär redan innan hon träffade C.P. så hon har ju rätt typ av intressen för vad hon "får" och förväntas syssla med.
Citera
2015-05-21, 07:05
Medlem
Citat:
Carl Philip är också min bästa vän. Han är den jag pratar mest med, han är väldigt klok och jag känner mig väldigt trygg med honom, säger Sofia Hellqvist till TV4.

http://unvis.it/www.expressen.se/nyh...-valdigt-klok/
Citera
2015-05-21, 08:11
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Jag vet inte. Jag tycker tatueringen hon har nedanför nacken är sunkig (men hon ligger väl i lä jämfört med Stephanie Grimaldi av Monaco). Men utviket är en skitsak, hon var väl dessutom engagerad i några barnhem som volontär redan innan hon träffade C.P. så hon har ju rätt typ av intressen för vad hon "får" och förväntas syssla med.

Självklart var hon inte engagerad i Project Playground innan hon träffade C P. Jag såg någon intervju där Silvia påstod det, men då är hon antingen förd bakom ljuset själv (C P hade ju ihop det med S redan innan han gjorde slut med Ebba eller Emma eller vad hon hette, moderattjejen) eller så ljuger hon medvetet. Välgörenhetsprojektet var snabbt påkommet för att försöka white-washa Sofias image.

Dessutom har hon gjort bort sig där också. Hon har talat om för sydafrikanska flickor som blivit våldtagna att de har sig själva att skylla, och hon har också gett flickorna i projektet råd om hur de ska sminka sig så att de blir mer attraktiva för män...
Citera
2015-05-21, 08:13
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
http://unvis.it/www.expressen.se/nyh...-valdigt-klok/

Ja det ÄR säkert så. Det var en själarnas gemenskap ända ifrån början, ett äktenskap stiftat bortom stjärnorna. Det hade inte AAAAALLS något att göra med att C P var prins...
Citera
2015-05-21, 09:00
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
...
Dessutom har hon gjort bort sig där också. Hon har talat om för sydafrikanska flickor som blivit våldtagna att de har sig själva att skylla, och hon har också gett flickorna i projektet råd om hur de ska sminka sig så att de blir mer attraktiva för män...

Spännande uppgifter! Om de stämmer. Har du något någon referens?
Citera
2015-05-21, 09:04
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ja det ÄR säkert så. Det var en själarnas gemenskap ända ifrån början, ett äktenskap stiftat bortom stjärnorna. Det hade inte AAAAALLS något att göra med att C P var prins...

Var det inte så att Gaffeln körde på Utviket i baken på första delen dejten?
Citera
2015-05-21, 09:42
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Spännande uppgifter! Om de stämmer. Har du något någon referens?

Nej. Jag har läst det någonstans men kommer inte ihåg var. Tror att det var här i tråden eller i någon länk härifrån dock.
Citera
2015-05-21, 10:50
Medlem
Citat:
Självklart var hon inte engagerad i Project Playground innan hon träffade C P. Jag såg någon intervju där Silvia påstod det, men då är hon antingen förd bakom ljuset själv (C P hade ju ihop det med S redan innan han gjorde slut med Ebba eller Emma eller vad hon hette, moderattjejen) eller så ljuger hon medvetet. Välgörenhetsprojektet var snabbt påkommet för att försöka white-washa Sofias image.

Men har de frågat själva? Tjejer i en viss ålder håller ofta på med smink, de leker och försöker trolla bort det de har komplex för och framhäva det de gillar i sitt utseende . Tjejer i de projekten är väl ofta där just för att de har ett riskbeteende? Det låter så hemskt men hur ska man påverka någon att leva ett bättre liv om man inte kan finna de delar där personen kan ta makt över själv i sitt förhållande till andra människor? Sydafrka ÄR ett väldigt våldsamt land med en stor dos chauvinism som genomsyrar samhället på de flesta nivåer och man kan endast hjälpa tjejerna att hjälpa sig själva.

Något år efter systrarna Graaf blev kända fick ju den yngre systern Hannah ett psykbryt light och ondgjorde sig över att folk pratade "snusk" om henne på nätet, tycker du att det är förfärligt om någon menat att det typiskt sker om man poserar naken för att det ska publiceras för vem som helst att titta på?

Några har nämnt att utviket m.m. kommit ut och jämfört med förr att man då lyckades hålla det tyst. Jag är dock inte så säker på att den tysta överenskommelsen med exempelvis journalister att inte skriva om vissa saker är så sund i alla lägen. Hemligheter är ju ofta en egenhet som lockar utpressare och dylikt.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2015-05-21 kl. 11:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in